hana pov ㅡ 💛
Aku bersiap dan pakai baju yang cukup simple. Simple je aku pakai. Lagipun aku nak pergi cafe berdekatan je untuk berjumpa dengan Taehyung. Aku keluar bilik dan berjumpa dengan eomma sekejap.
"Eomma, tolong jagakan Kookie kejap tau. Hana nak jumpa Taehyung kat cafe depan sana tu"
"Ouh, Taehyung dah balik rupanya. Yelah, eomma jaga Kookie kejap. Jangan balik lambat sangat arasseo?"
"Hmm, arasseo" aku terus mencium pipi eomma lepas tu aku pergi ke ruang tamu. Aku nampak Jungkook sedang leka tengok tv, jadi aku tak naklah kacau dia.
Sedang aku menuju ke arah rak kasut, Jungkook tiba-tiba nangis. Aku jadi panic seketika. Terus aku lari pergi ke arahnya.
"Kookie ya, waeyo? Kenapa nangis?" aku usap air matanya perlahan. Terus dia peluk aku. Serta merta aku jadi kaku.
"Noona jahat! Noona nak tinggalkan Kookie! Noona dah tak sayang Kookie!" aku terpempan. Dia salah faham ni. Maybe dia fikir aku pakai macam ni nak tinggalkan dia.
"Kookie ya, noona bukan nak tinggalkan Kookie. Noona nak keluar kejap. Noona nak jumpa chingu noona. Nanti noona baliklah" aku mencuba untuk memujuknya dari menangis.
"Tak boleh! Noona tak boleh keluar! Kookie nak noona dengan Kookie je! Huarghhh, noona tak boleh keluar" terus dia nangis selantangnya. Aduhai, aku dah naik pening dengan budak ni.
"Noona tak tinggalkan Kookielah. Hah! Nanti balik, noona belikan ice cream nak?" aku nk umpan budak ni supaya dia boleh lepaskan aku. Daripada tadi dia peluk aku je.
"Shireo! Kookie nak noona je!" aduhai budak ni. Tak makan umpan pula. Aku dah naik runsing ni. Dah tak ada jalan penyelesaian, baik aku bawa jelah budak ni. Senang sikit, even nanti aku kena awasi dia.
"Okay. Kalau macam tu, Kookie ikut noona nak? Lepas balik, kita singgah pergi beli ice cream untuk Kookie. Nak?"
"Nak!"
"Okay, kalau macam tu Kookie naik atas tukar baju Kookie okay? Noona tunggu kat bawah"
"Arasseo" kemain kau aku ajak, senyum sampai ke telinga. Anda baebi wahai Jeon Jungkook.
💛💛💛💛
Aku buka pintu utama cafe tersebut. Mata aku meliar cari seseorang. Akhirnya aku ternampak sekujur tubuh badan yang sedang duduk kat tepi tingkap. Terus aku tarik tangan Jungkook.
"Hoi!!" aku menerjah dia.
"Oh pantat kau!" terhibur aku dengar dia melatah.
"Bangangnya kau Hana. Buat terkejut aku je. Nasib tak mati aku kat sini" Taehyung mengusap perlahan dada dia.
"Ala, relax ah. Aku dah lama tak jumpa kau kan" aku menghentakkan punggung aku di kerusi berhadapan dengan Taehyung.
"Jap, asal kau bawa dia ni?" aku menoleh ke arah Jungkook.
"Dia nangis, kalau aku tak bawa dia. Kookie ya, yeogi anja" aku menepuk kerusi yang berada di sebelah aku.
"Asal kau panggil dia Kookie. Nama diakan Jungkook. And macam mana korang boleh kenal?" aku toleh ke arah Taehyung.
"Kau kenal dia?!" aku menjerit halus.
"Of'coz lh aku kenal. Dah dia ni chingu aku. Apalh kau ni? Otak tengah mereng ke?" rasa nak hempuk, tapi aku tahan diri dari hempuk si Taehyung ni.
"Seriously?" aku masih tak percaya.
"Ye wahai makcik Hana" dia tayangkan wajah poker . Dan dari situlah aku mula cerita dari A to Z kat Taehyung. Dia pun tersengguk-sengguk mengangguk.
"Patutlh masa aku balik dorm, dia tak ada. Aku tanya member lain pun diorang kata si Jungkook ni dah 2 bulan tak balik dorm. Kita orang call pun dia tak jawab. Rupanya macam ni kisah dia"
Aku meng'o'kn sajalah. Aku mulakn perbualan kosong dengan Taehyung sehinggakan tak sedar dah nak hampir petang.
Jungkook daripada tadi ajak aku balik. Sampailh dia dah nak nangis, baru aku balik.
Kejam tak aku? Aku tak kejamlah, aku baik (・ิω・ิ)
~tbc~
Oyeah!! Author sudah update chapter ke3!!! Hambar? Potato? Merepek? Merapu? Author tau semua tu.
Don't forget to vote and comment something nice yeorobun 💫
Typo? Ignore selagi mampu
Anyeong...... Bye......👋👋👋
YOU ARE READING
My Baby || JJK
Fanfiction『 𝒄𝒐𝒎𝒑𝒍𝒆𝒕𝒆𝒅 』 ੈ♡‧₊˚➵ semuanya bermula bila aku terjumpa budak ada syndrome ni kat tepi jalan kena kacau dengan gangster jalanan. ❁ཻུ۪۪⸙͎ 𝙬𝙖𝙧𝙣𝙞𝙣𝙜; 15+ 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭 : 06/11/18 𝐞𝐧𝐝 : 06/07/19 ↬𝒽𝒾ℊ𝒽ℯ𝓈𝓉 𝓇𝒶𝓃𝓀𝒾𝓃ℊ↫ ♕#1 in fanfi...