2💛

5.4K 521 55
                                    

hana pov ㅡ 💛

"Noona, Kookie nak gula-gula kapas boleh?" Jungkook meraih simpati aku menggunakan kuasa aegyo dia sambil menunjukkan ke arah gula-gula kapas tersebut.

"Jom beli. But beli satu je okay? Kalau beli banyak-banyak nanti gigi cepat rosak. Arasseo?"

"Eung! Arasseo noona!" dia melemparkan senyuman bunny dia. Melt aku. Tak guna betul. Dia berlari ke arah rak gula-gula kapas dan dia ambil satu yang berwarna pink.

Aku ambil gula-gula kapas tersebut dari pegangan dia. Aku pergi ke kaunter pembayaran dan aku bayar.

Selesai membayar, kami terus keluar dari shopping complex tersebut. Sebenarnya kita orang pergi shopping beli baju untuk Jungkook.

Aku menuju ke arah kereta driver appa. Aku meletakkan barang-barang Jungkook tadi ke dalam bonet kereta.

Aku capai tangan Jungkook lalu menariknya untuk masuk ke dalam kereta. Dia pula, ikut je sebab seronok melahap gula-gula kapas.

💛💛💛💛

Aku membawa barang Jungkook masuk rumah. Even ahjussi dah tawar untuk bantu aku, aku tetap juga dengan pendirian aku untuk bawa semua barang ni masuk.

Jungkook pula daripada tadi dah lari masuk rumah sebab dia nak tengok kartun Pororo dia tu.

Selesai angkat barang Jungkook, aku merebahkan badan aku di atas katil. Penat layan karenah Jungkook yang tak reti duduk diam tu.

Ting
Ting
Ting

Aku capai phone aku yang berada di sebelah aku. Aku buka aplikasi WhatsApp dan lihat siapa yang chat aku. Taehyung? Asal dia mesej aku? Aku terus buka chat yang dia send.

Alien Tak Dikenali 👽

Hana!!
Kim Hana!!
Makcik mulut radio!!
3:09 p.m

Bodo kau Tae panggil
aku makcik mulut radio.
3:09 p.m

Hah, reply pun.
Ingatkan dah tak adalah tadi.
3:10 p.m

😑😑😑

Kau dah kenapa suddenly
mesej aku ni? Ada something ke?
3:10 p.m

I have a good news to tell you!!
3:10 p.m

What?
3.11 p.m

Lusa ni aku balik Seoul!!
3:11 p.m

Seriously?!! Cepatlh balik wei!!
Serius aku cakap, aku rindu kau gila!!
Sebulan kot kau kat Daegu!!
Cepatlh balik!!
Dah lama aku x jumpa alien aku
3:11 p.m

Siapa alien kau?
3:12 p.m

Kaulah
Siapa lagi
3:12 p.m

Sejak bila pula aku
jadi alien ni?
3:13 p.m

Sejak perangai kau
macam alien
3:14 p.m

Kepala hotak kau
3:14 p.m

Dahlah wei, aku nak off kejap.
Kookie panggil aku.
Jumpa lusa ni tau.
Annyeong!!
3:14 p.m

Siapa Kookie wei?
3:15 p.m

Lain kalilah aku cerita kat kau
3:15 p.m

Hmm, k lah. Annyeong
3:15 p.m

√√



Pantas aku meletakkan phone aku ke tepi. Aku berlari anak menuju ke tingkat bawah apabila Jungkook melaungkan nama aku.

"Kookie ya, kenapa panggil noona?" aku tengok Jungkook yang tersengih-sengih. Kenapa budak ni?

"Noona, Kookie nak mandi" aku menepuk dahi aku. Apa function kau panggil aku lepas tu bagitau yang kau sebenarnya just nak mandi je?

Chill Hana. Dia ada penyakit, sebab tulah dia macam ni. Relax Hana. Kau sabar je, k?

"Hmm, jom mandi. Baju Kookie semua kat bilik Kookie. Kookie mandi, nanti kita makan saing ye?" aku mengelus lembut rambut dia.

"Arasseo noona" pantas dia bangun dan terus menuju ke biliknya. Aku ikut dia dari belakang. Sampai saja di biliknya, aku memberikan dia tualanya dan dia terus menuju ke bilik air.

Aku pergi ke almari nya, aku capai baju yang sesuai untuk dia pakai. Selesai pilih, aku letakkan bajunya di penjuru katil.

Aku nak turun bawah dulu. Kalau aku masih stay kat sini, silap nanti ada juga yang tertengok pemandangan indah sekali lagi.

Pantas aku turun bawah. Aku pergi ke dapur. Eomma dengan appa tak ada. Diorang pergi dinner kat luar sebab ada meeting dengan sebuah syarikat besar.

Aku baru nak ikut. Tapi eomma suruh aku duduk rumah jaga Jungkook. Tak nak jadi anak derhaka, aku pun mengalah.

"Noona~" haish budak. Terkejut aku. Tiba-tiba datang panggil noona. Lantas aku menarik tangan Jungkook suruh dia duduk kat kerusi.

Aku serahkan nasi dan chopstick kat dia. Lepas dia dah ambil, terus dia makan. Berselera betul. Aku pun turut makan sampai kenyang, lepas tu perut pula macam dah nak meletup.

Kenyang yang teramat.

~tbc~

Author dh update~ Rindu author x? Author tau korang x rindu, saja tanya🌚

Btw chapter kali seperti biasa akn ada kemerapuaannya + kehambarannya + potatonya dan mcm² lagi.

Btw don't forget to vote and comment something nice 💫

Anyeong...... Bye......👋👋

My Baby || JJKWhere stories live. Discover now