hana pov ㅡ💛
Aku sedang duduk di birai katil sambil mengemas baju aku dan Jungkook. Tiba-tiba aku terasa bahagian di sebelah aku menurun.
"Hana yah" disebabkn aku tumpu sangat mengemas, aku tak pandang pun muka dia.
"Mwo?" aku sekadar menyahut saja. Tiba-tiba badan aku ditarik dan dipusingkn menghadap dia.
"Apa kau ni? Aku nak kemas baju nilah. Nantilh ajak borak" aku cuba menepis tangan Jungkook dari mencengkam bahu aku. Tapi dia kuatkn cengkaman tersebut.
"Lepaskn akulh Jungkook. Sakitlh kau cengkam" aku menggoyangkn badan aku dan sesekali itu cuba untuk menepis tangan Jungkook.
"Aku ada satu permintaan dengan kau je" terus aku berhenti bergerak. Aku mengerutkn dahi aku.
"Apa?" aku mengangkat kedua-dua belah kening aku.
"Boleh tak kau panggil nama kookie? Panggil macam kau panggil kookie masa aku sakit dulu" aku mengerutkn kedua-dua belah kening aku.
"Buat apa?" hairan aku. Kang kalau kepala dia sakit, tak ke naya aku?
"Ala, please. Bolehlh" disebabkan dia buat aegyo yang boleh menyebabkn kaki aku melekat kat muka dia, jadi terpaksa panggil nama tu juga.
"Kookie yah~" aku melembutkn suara aku dan memanggil nama tersebut. Selang beberapa minit baru dia mengerang.
Kan aku dah cakap, mesti sakit punya kepala dia tu. Kalau aku cepuk, agak ingatan dia serta merta datang tak?
jungkook pov ㅡ💛
"ARGHHHHHHH" aku memegang kepala aku yang kian berdenyut.
"Kookie nah noona belikn candy"
"Kookie yah! Jangan main hujan, nanti kamu demam"
"Kookie mana boleh nangis. Anpanman noonakn kuat"
"Jaljayo kookie yah"
Satu persatu bayangan melintas di kepala aku. Sakit yg amat sakit tadi kian mereda.
"Kookie yah -- salah pula, Jungkook ah. Kau okay tak? Kalau tak okay, kita pergi klinik atau hospital" boleh pula dia salah sebut nama.
"Gwaenchana. Aku okay. Tak payahlh pergi klinik" aku melambaikn tangan aku menandakn tidak perlu.
"Kalau kau masih tak okay, kita pergi klinik tau? Mana tahu keadaan kau nanti melarat ke apa ke" banyak mulut juga dia ni.
"Arasseo" aku memegang pergelangan tangan Hana.
Kepala aku didaratkn ke peha dia. Tangan dia yang aku pegang tadi, aku letakkn di atas kepala aku.
"Belaikn wei. Aku nak tidur sekejap. Kepala aku pening sangat ni" setelah beberapa minit, baru aku merasakn belaian yang sangat lembut.
Tak sampai 5 minit, aku sudah pun terlelap di pangkuan dia disertakn juga dengan belaian lembutnya.
~tbc~
HUHUHUHU author dh update *dab*. Mian sbb chap kalini terlalu pendek. Author x ada idea. And minggu dpn, author dh start exam. So, agak jarang nk sentuh phone.
Sorry if chap kali ni terlalu hambar. Cliche or anything yg agak potato. Author minta maaf sgt².
Btw don't forget to vote and comment something nice yeorobun💫
안녕 👋👋👋
YOU ARE READING
My Baby || JJK
Fanfiction『 𝒄𝒐𝒎𝒑𝒍𝒆𝒕𝒆𝒅 』 ੈ♡‧₊˚➵ semuanya bermula bila aku terjumpa budak ada syndrome ni kat tepi jalan kena kacau dengan gangster jalanan. ❁ཻུ۪۪⸙͎ 𝙬𝙖𝙧𝙣𝙞𝙣𝙜; 15+ 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭 : 06/11/18 𝐞𝐧𝐝 : 06/07/19 ↬𝒽𝒾ℊ𝒽ℯ𝓈𝓉 𝓇𝒶𝓃𝓀𝒾𝓃ℊ↫ ♕#1 in fanfi...