39💛

3.5K 341 6
                                    

hana pov 💛

Aku duduk lemah di birai katil. Air mata tidak berhenti berjuraian. Sentiasa jatuh akibat aku mengenangkan semula kejadian petang tadi.

Tanpa aku sangka, tiba-tiba Taehyung masuk ke dalam bilik aku dan melutut dihadapan aku.

"Neo wae? Gwaenchanayo?" nada suara dia sayu menunjukkan dia betul-betul risau akan keadaan aku sekarang.

"Taehyung ah, bersalah sangat ke aku ni? Berdosa sangat ke aku ni? Semua ni salah sebab aku ke? Aku semakin mengeruhkan keadaan ke Taehyung?" pelbagai soalan aku lemparkn, tetapi hanya dibalas dengan kerutan di muka Taehyung.

"Apa maksud kau? Apa yang kau cuba sampai kan? Aku, aku tak faham" wajah polos Taehyung aku pandang.

"Aku nak Jungkook. Aku rindu dia Tae. Aku nak peluk dia sangat-sangat. Bau dia, aku rindu semua nya pasal dia" bagaikn orang gila aku saat ini.

Hendakkn perhatian. Walhal tadi aku yang suruh dia pergi jauhkan diri dari aku, tapi aku tak betah. Tak tahan nak tanggung rindu yang tiada kesudahannya lagi ni.

Aku sangat-sangat perlukan dia waktu ini. Sangat-sangat.

"Kau call or mesej dia. Ajak jumpa. Mana tahu, dia lembut hati nak jumpa kau? Try dulu, pujuk dia. Aku yakin, dia nak juga jumpa kau. Bukan setakat kau je, anak dia yang kau tengah bawa ni pun dia nak jumpa" cadangan Taehyung aku terima.

Phone yang aku letakkn di tepi aku, aku ambil. Nombor phone Jungkook yang sebelum ni aku block, terus aku unblock. Punat dail aku tekan dan phone tadi, aku lekapkn di telinga aku.

Taehyung dah keluar dari bilik aku. Mungkin nak beri aku sedikit ruang untuk bercakap dengan Jungkook walaupun dalam talian.

Kedengaran suara Jungkook menerpa telinga aku. Sayu aku rasakan. Mulut aku, aku tekup supaya tidak mengeluarkn sebarang esakan.

"Yeoboseyo, Hana ke tu?" soal dia di corong phone. Mungkin tidak percaya aku menelifonnya.

"Eo, ni aku" suara aku tahan supaya tidak terlalu bergetar.

"Sejak bila kau unblock aku?" soal dia lagi.

"Baru tadi. Jungkook ah, aku nak minta sesuatu boleh?"

"Apa dia?"

"Aku nak jumpa kau esok petang. Boleh? Kalau kau busy esok, kita jumpa lain kali. Asalkan aku jumpa kau juga. Boleh tak?" tangisan aku memang tidak boleh ditahan lagi. Jatuh lagi. Tapi, aku kawal suara aku.

"Eo? Jumpa? Bukan kau cakap dah tak nak jumpa aku ke tadi?" terus meletus tangisan aku tatkala dia berkata sebegitu.

"Je-jebal Jungkook ah. Ak-aku tak sanggup nak ta-tahan lagi. Jebal Jungkook ah" dada aku, aku tepuk dengan kuat. Rasa sakit di dalam, tiada sesiapa yang tahu.

"Arasseo, esok petang pukul 3 kita jumpa lat cafe berdekatan dengan apartment Taehyung. Okay?" aku mengganguk walaupun dia tidak nampak.

"Gomawo. Jinjja gomawo Jungkook ah" terus talian tadi, aku matikan. Wah, gembira sungguh aku ketika ini. Tak sabar nak tunggu hari esok.

💛💛💛💛

Aku datang lebih awal dari waktu yang Jungkook berikan semalam. Tidak sabar, memang aku datang lebih awal. Lagipun, sekarang aku tengah mengidam nak makan kek Red Velvet. Jadi, beli jelah.

Sambil menunggu Jungkook, aku makan dahulu kek Red Velvet yang aku beli tadi. Latte aku hirup perlahan kerana panas.

author pov 💛

My Baby || JJKWhere stories live. Discover now