jungkook pov 💛
one month laterSeperti cacing kepanasan aku tatkala memikirkn tentang keberadaan Hana ketika ini.
Tiba-tiba satu idea terlintas di kotak pemikiran aku. Aku capai phone aku dan cari contact number Taehyung. Setelah jumpa, aku tekan punat dail.
태형이 형
Yeoboseyo
Hyung, kau kat mana?Aku sekarang kat
office. Asal?Ok, kejap lagi aku datang
Anyeongmwo, kau na-
Titt titt
Belum sempat Taehyung menghabiskn percakapannya, terus saja aku meletakkn panggilan.Kunci kereta aku capai serta phone aku. Keluar saja aku dari office aku, terus aku menghidupkn kereta lalu pantas saja aku memandu laju menuju ke syarikat milik Taehyung.
💛💛💛💛
Sesudah aku menanya kaunter dimanakah pejabat Taehyung, pantas saja kaki aku melangkah. Sebelum masuk, aku mengetuk pintu kaca tersebut.
"Masuk!" laungnya dari dalam. Sudah dapat kebenaran, aku menjejakkn kaki aku masuk ke dalam pejabat tersebut.
"Hyung" aku melutut di hadapannya. Wajahnya tampak terkejut akan tindakan drastik aku. Tapi aku endahkn saja.
"Yah! Apa kau buat ni?! Gila ke, bangunlh bongok!" tempikan Taehyung aku hiraukn. Keadaan aku masih lagi seperti asal.
"Hyung, jebal. Bantu aku hyung. Jebal, bagitau Hana kat mana hyung. Aku merayu kat kau sangat-sangat. Jebal hyung" tanpa aku sangka, air mata aku mengalir perlahan.
"Ya aku bagitau kat kau Hana kat mana. Tapi please, bangun dari melutut dan duduk kat kerusi" teragak-agak untuk aku bangun. Tapi akhirnya aku bangun jua dan duduk berhadapan dengan Taehyung.
Sisa air mata tadi, aku lap menggunakn hujung baju aku sendiri. Muka jangan dikata, hodoh sungguh.
"Actually Hana kat rumah aku. But! Kau jangan fikir lain okay. Aku tak buat apa-apa pun kat Hana. Aku just jaga dia je" tau saja Taehyung yang aku akan berfikiran lain.
"Sekarang Hana pregnant. Anak kau. Sekarang bila aku pergi kerja, tunang aku yang akan jaga dia. Kandungan dia sekarang dah mencecah 1 bulan. Jadi, memang aku lansung tak bagi dia buat apa-apa. Segalanya Haerin yang buat bila aku pergi kerja".
Aku tidak tau sekarang akan perasaan aku sendiri. Segalanya bercampur baur. Tapi aku paling gembira sebab tau akan berita tentang kandungan Hana.
"Jadi, boleh aku jumpa Hana buat masa sekarang tak hyung?" soal aku tetapi dibalas dengan gelengan kecil milik Taehyung.
"Kau tau kan emosi ibu mengandung? Emosi diorang tak tentu. Lebih-lebih lagi kandungan ni masih baru. Doktor nasihat supaya tak bagi dia tertekan, takut akan menjejaskn kandungan dia je. So, better kau tahan diri kau dulu supaya tak berjumpa dengan Hana buat masa sekarang ni. Emosi dia tak menentu. Sekejap marah, ceria dan sebagainya" aku mengeluh kecil.
"Tapi hyung, aku rindu dia sangat hyung. Tambahan pula, ingatan aku dah pulih. Aku rindu dia hyung. Jebal bagi aku jumpa dia" nada suara aku terketar-ketar menahan tangisan supaya tidak meletus.
"Macam nilah, aku suggest kat kau supaya tengok Hana dari jauh. But! Kau jangan sesekali tegur dia. Arasseo?" aku mengganguk kecil.
"Hyung, boleh tak aku nak dengar suara Hana? Aku dah lama tak dengar suara dia hyung. Aku rindu sangat-sangat dengan suara dia hyung. Jebal hyung" dengan teragak-agak, Taehyung mengeluarkn phonenya dari poket seluar.
Jarinya lincah menari di permukaan screen phone. Sehingga dia menekan punat dail number Hana. Akhirnya Hana angkat juga panggilan tersebut. Taehyung membuka speaker supaya aku mendengar sekali.
"Yeoboseyo, Taehyung ah. Wae call aku ni?" soalnya dari corong phone. Sungguh, suara ni yang aku rindukn.
"Saja. Ni, kau dah makan ke belum?" soal Taehyung. Aku hampir saja mengalir kn air mata.
"Dah. Aku dh makan dah. Haerin masakkn. Hish, stress lh aku sebab asyik kena ikut diet ibu mengandung je. Nak jugak aku makan sedap-sedap"
Rengekan kecil dan juga bebelannya turut aku rindui. Tuhan, berat sungguh ujian aku kali ini. Merindukn seseorang bagaikn kehilangan berlian permata yang begitu cantik dan indah sekali.
"Kau punya kandungan tu masih baru. Memang lh kena jaga elok-elok. Ikut diet yang doctor dah tetapkn untuk kau. Kalau kau main bantai je makan apa-apa, takut kandungan kau nanti terjejas. Kau nak?" tegas suara Taehyung. Aku sekadar mendiamkn diri. Tidak mahu Hana mengesyaki apa-apa tentang aku.
"Arasseo. Kau ni, bebel macam ahjusshi jelah" geram gamaknya kerana terasa bagai diri dikongkong.
"Hana, kalau aku tanya ni jangan marah tau. Aku cuma nak tanya, kau rindukn Jungkook tak?" mata Taehyung melirik melihat aku.
"Jujur Tae aku cakap, aku rindu dia gila. Aku rindu nak tengok muka dia, senyuman dia. Semua tentang dia aku rindu. Tapi disebabkn kejadian lepas, aku rasa nak berseorangan dulu sekarang. Tipulah aku cakap aku tak rindukn dia kan?
Dengan kandungan ni lagi, tiba-tiba rasa mengidam pula nak tengok muka dia. Nantilah aku buka gallery tengok picture dia. Oklh Tae, aku nak off call dulu tau. Wife to be kau dh panggil aku suruh minum susu. Anyeong" suara Hana bergetar mungkin menahan tangisan.
Terus saja panggilan tersebut ditamatkn oleh Hana sendiri. Air mata yang dibendung tidak dapat lagi ditahan, akhirnya jatuh jua.
"Kau sendiri dengarkn dia cakap yang dia rindu kau? Bagilah dia masa untuk berseorangan dulu Kook. Boleh?" aku mengganguk.
"Aku balik dulu tau hyung. Gomawo sebab tolong aku. Bagi aku dengar suara Hana sekejap pun, aku rasa macam bahagia sangat. Cheongmal gomawoyo hyung" aku menunduk hormat sebelum pamit keluar dari pejabat Taehyung.
~tbc~
So, mcm mana dengan chap kali ni? Hambar? Seperti biasa semestinya. Mian sebab lambat update. Author kekeringan idea. Kalau ada yg suruh update dpt sikit tu, sorrylah ye. Btw author yini x jahat.
So, don't forget to vote and comment something nice yeorobun 💫
여러분들, 많이 사랑해. 보라해💜
Anyeong 👋👋👋
YOU ARE READING
My Baby || JJK
Fanfiction『 𝒄𝒐𝒎𝒑𝒍𝒆𝒕𝒆𝒅 』 ੈ♡‧₊˚➵ semuanya bermula bila aku terjumpa budak ada syndrome ni kat tepi jalan kena kacau dengan gangster jalanan. ❁ཻུ۪۪⸙͎ 𝙬𝙖𝙧𝙣𝙞𝙣𝙜; 15+ 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭 : 06/11/18 𝐞𝐧𝐝 : 06/07/19 ↬𝒽𝒾ℊ𝒽ℯ𝓈𝓉 𝓇𝒶𝓃𝓀𝒾𝓃ℊ↫ ♕#1 in fanfi...