-Emilia! Hör jag någon ropa, jag vänder på mig om och ser Maja som kommer springande efter mig. Hennes hår fladdrar efter henne när hon springer mot mig.
-Du! Du måste hänga med på en fest ikväll hos Tommy, snälla! Säger Maja innan hon krama om mig. Tommy är ett år äldre än oss och Maja har alltid vart lite förskjuts i han, även om hon inte vill erkänna det, så ser jag det på hennes kroppsspråk när Tommy är i närheten.
-Vi får se, jag har bestämt med Albin att jag ska vara med han, men om Tommy ska ha fest borde ju Albin också vara där. Eftersom de är bra kompisar, så jag kan fråga han om han ska dit, sen säger jag det till dig, är det okej? Frågar jag Maja precis innan jag känner två armar runt mig. Jag kollar bak och ser att bakom mig står Albin med sitt perfekta leende. Jag sträcker mig upp mot hans läppar och ger han en lätt puss.
-Så vad ska du fråga mig om? Säger Albin efter att kyssen är klar.
-Jo, Maja sa att Tommy ska ha fest ikväll, så jag undrar om du ska dit, för Maja ville jag skulle följa med henne dit, svarar jag
-Juste! Tommy sa ju det i måndags, så jag ska nog dit, så ni två kan nog också komma, hör jag Albin svara ovanför mig. Jag kände att han drar mig närmare honom och jag börjar känna hans magmuskler mot min rygg. Sedan ger han mig en puss på huvudet innan han släpper mig och går vidare in mot skolan. Jag och Maja står kvar en stund och småpratar innan vi går in i skolan och vi delar på oss för att gå på våra olika lektioner.
När jag har slutat hämtar jag min skinnjacka och tar min väska och går till Majas skåp och väntar på henne där. På fredagar slutar jag alltid 10 minuter före henne så jag väntar alltid på henne. Jag tar upp min mobil och skriver ett sms till henne "jag har slutat nu, väntar på dig nu!". Jag klickar mig in på Instagram och klickar på gilla på några bilder sedan råkar jag titta upp och ser Albin komma gående mot mig. Han går där med händerna i fickorna och pratar med sina andra killkompisar. Lite av hans hår sticker fram under hans keps som man han har bak och fram. Riktig snygg är han! Vilken tjej som helst kan falla för han. Han är en riktig tjejmagnet, alla vill vara i närheten av han och vara vän med han. Jag spricker upp i ett leende och småspringer fram till han och pressar mina läppar mot han. Han pressar min kropp mot hans kropp och hela jag blir varm. Jag känner att hans tunga letar sig fram till min och jag släpper in den till min och de börjar leka med varandra. Han lägger ena handen på min midja medans den andra åker ner mot min rumpa och hela jag ryser till. Jag placerar mina händer runt hans nacke och masserar hans hårfäste där. Efter en stund avslutar han vårt hångel och han biter sig så där sexigt på läppen och jag skrattar tyst för mig själv. Den här killen gör mig verkligen galen! Han lutar sig fram mot mig och ger mig en kram.
-Vi ses i kväll snygging, viskar han i mitt öra innan han springer vidare efter sina kompisar. Jag står kvar och ler för mig själv. Alla som går förbi måste ju tro att jag är ett stort knäppt troll.
-Vad fan är det för fel på dig? Du står med ett jävla leende och inte säger ett ljud! Säger Maja som nu har kommit till sitt skåp och låser upp det.
-Albin kom och vi kysstes. Maja! Fattar du hur mycket den där kille gör mig galen? Säger jag tillbaka till Maja.
-Kom nu, jag är klar nu! Vi kan gå hem till mig och äta något, jag vrålhungrig! Säger Maja
-Det blir bra! Säger jag och vi börjar gå mot Majas hus
-Så vad vill du ha? Frukt, bulle, macka, kaffe eller te? Frågar Maja när vi har gått in i Majas kök. Henne hus är verkligen stort! Hennes familj var inte direkt någon vanlig familj, jo de är normala men har lite mer pengar än vi andra. Hennes föräldrar tjänar ganska bra. Eller det är hennes pappa som gör det. Hennes pappa är programledare på tv 4 och är inte hemma så ofta som han skulle vilja.
-Jag tar gärna en macka och en kopp kaffe, säger jag och börjar gå mot deras kylskåp och tar fram det jag vill ha på mackan. Ost, smör, kalkon, gurka, sallad och ägg får det bli. Sedan tar jag en macka från plastpåsen som står på bänken.
-Så du hänger med ikväll? Frågar Maja mig när vi sitter vid köksbordet och äter våra mackor.
-Ja, det tänker jag göra, säger jag och tar en ny tugga av min macka. *pling* Jag tar upp min mobil och läser smset jag har fått. Ett sms från mamma. Vad vill hon mej? Mitt leende försvinner och förvandlas till ett frågetecken "Kom hem nu, vi måste prata om en grej"
-Först trodde jag det var Albin men det ser inte ut att vara det, vem var det? Frågar Maja
-Det var mamma, hon vill att jag ska komma hem, hon vill prata om någonting. Men jag vet inte vad hon vill, svara jag och tar min sista tugga och ställer mig upp och börjar gå mot hallen.
-vi syns ikväll! Ropar jag in till Maja och stänger dörren och jag möts av en kall vindpust. Jag tar ut ena handen i luften och känner hur det börjar regna lite smått. Jag stänger min jacka och har på luvan över mitt huvud. Jag sätter i mina hörlurar och sätter på min Spotifylista och börjar gå hemåt.
-Jag är hemma! Skriker jag när jag öppnar dörren och möts av varmluft och går in i våran hall. Jag hänger av min jacka och hänger upp min väska på min krok i hallen och går vidare in mot köket. Där vid bordet sitter min familj, min mamma, min pappa och mina småsyskon Viktor och Alex. Båda två ser ledsna ut och jag förstår att det är någonting som inte står rätt till. Jag går vidare in och sätter mig på min stol. Ja, vi har våra egna platser i köket. Min är bredvid Viktor och pappa.
-Det här känns inte bra, vad är det som händer? Säger jag och jag slår mig på låren när jag sätter mig ner.
KAMU SEDANG MEMBACA
Justin Bieber- Min nya granne
Fiksi PenggemarVad kommer hända när Emilia, 17 år behöver flytta till andra sidan jordkloten, till Kanada? Hennes mammas jobb förflytta henne ditt så hela hennes familj tar sitt pick och pack och flyger över och behöver starta ett nytt liv. Kommer hon överleva uta...