Kapitel 9

721 13 2
                                    


MILLANS PERSEKTIV

jag gnuggar mig i ögonen och sätter mig upp i sängen. Jag sträcker mig efter mobilen och kollar på klockan 6:13. Varför måste jag alltid vakna så tidigt för? Varför kan inte jag vara som alla andra tonåringar och vakna vid 10 tiden. Men nej, jag vaknar innan 7 och jättepigg. Men ändå är det skönt på ett sett att vakna tidigt. Man hinner med så mycket jämfört med e som sover till tio. Som Viktor och Maja. Riktiga sömntutor. Jag går in på Twitter och kollar lite, inget intressant. Bara Maja som skriver till Justin Bieber och vill att han ska följa honom. Ett skratt lämnar mina läppar. Hur ska han kunna se hennes tweets när det är flera miljoner som skriver till han samtidigt. Om han börjar följs henne, så skulle hon seriöst svimma. Ett så stort fan som hon är. Istället skriver jag en tweet "why need I always wake up so early?".

Jag stannar utanför huset som vanligt. Andfått letar jag reda på mobilen som ligger i löpartightsen och klickar på stop. 1 mil på 50 minuter är väl godkänt. När det är gjort lutar jag mig ner mot knäna och putsar ut. En riktigt fin runda blev det. Idag var det ingen snö på backen men slaskigt var det. I luften var det ganska fuktigt och nån regndroppe föll ner på mig. Tröjan som jag har på mig är blöt liksom mina skor. Jag tar upp mobilen igen och går in på Instagram. Det var ju ett tag sen jag laddade upp en bild. Så jag har ut mobilen framför mig och sätter på ett leende och tar kort.

-Is that picture for Instagram or Twitter? Hörs en röst bakom mig. Jag kollar upp från mobilen och kollar framför mig. Framför mig står Justin. Min nya granne. Han står där i ett par svarta mjukisbyxor, en blå hoodie och ett par gula foppatofflor. Håret står åt alla håll, ser ut som han nyss har vaknat.
-Hey justin! This photo is for Instagram but soon the photo is upload at Twitter too, säger jag andfått och slänger ner blicken igen i mobilen. Jag sätter på en vit ram runt bilden innan jag laddar upp den med texten "Medans alla andra sover så är jag ute på gatorna och springer :)".
-That's cool, what's your username at twitter? I want to follow my new neighbour, säger justin och ler mot mig. Varför måste han var så omtänksam. Han gör ju mig nästan knäsvag. Men tänk inte så Millan. Han är din granne inget mer.
-My username is @MillannS, säger jag och ger han ett leende tillbaka.
-I follow you now, säger Justin och lägger ner mobilen i fickan och tar upp tidningen ur den svarta brevlådan. *Pling* Jag kollar ner på mobilen och ser "justinbieber is follow you now". Jag stirrar ner i mobilen ett bra tag. Var det seriöst? Är min granne Justin Bieber? Den där killen som flera miljoner tjejer vill ha för sig själva inklusive Maja. Maja! Måste säga till han att han ska följa henne. Jag kollar upp från mobilen och kollar runt. Ingen Justin. Vart tog han vägen? Han måste ha gått in. Det måste nog jag också göra. Så jag lämnar den platsen som jag har stått vid i säkert en halvtimme och går in.

Med en duns sätter jag mig i sängen. Drar upp täcket över benen och ställer min gröttallrik på täcket så jag inte ska bränna mig på tallrikens undersida. Kollar ner på gröten och sätter ner skeden i skålen och sedan in i munnen. En ljuvlig smak sprider sig i munnen. De frysta hallonen har nu börjat tinat och nötssmöret på gröten har nu börjat smälta.
Att gröt kan vara så gott. Hur kan folk inte tycka om gröt, det är underligt. Samtidigt som jag äter tar jag upp min dator från golvet och startar sen. Den startar på nolltid och är inom en halv minut inne på på Twitter. Jag går in på mina följare och ser Justins profilbild där. Att jag av alla miljoner tjejer som avgudar honom har fått en follow av honom. Även om jag inte är något fans. Jag har väl aldrig tagit mig tid att lyssna på hans låtar. De ända låtarna jag har lyssnat på är de som har gått på radion och inga fler. Jag går in på hans profil och klickar i follow knappen så att den blir blå. Så nu följer jag Justin Bieber. Så nu kan jag skicka ett DM till han, vilket jag gör. Kanske jag är för mycket på, men jag måste verkligen få tag på han. "Hey Justin, I don't know if you see this message or not. But anyway, I would be really glad if you follow my friend Maja here at Twitter. Her username is @majapaja, thank you. And I follow you now, maybe it was that your first time that you follow someone that not followed you back ;) xx Millan" det borde räcka. Sedan klickar jag på skicka.

JUSTINS PERSEKTIV

Efter att jag hade börjat följa henne imorse såg hon ut som ett stort frågetecken rättare sagt. Att hon inte hade lagt märke till att jag var Justin Bieber. Det var underligt. Men ändå bra på något sätt. Att hon behandlar mig som bara Justin och inte varumärket Justin Bieber. Det är en skillnad på dessa två personer. Jag älskar att vara båda personerna, men ändå nu känns det bäst att bara vara vanliga normala Justin. Men ändå om man hänger med mig så får man mycket skit för det. Något som jag verkligen inte vill att mina kompisar ska få. Men ändå får de det. Men sånt får man leva med. Med Millan kommer jag verkligen att försöka att inte få ut något om henne i media. Hon är ju trots allt bara min granne. Alla har ju grannar. Så det är ju inte så konstigt att just hon är min granne. Så det är ju normalt.

Jag sappar mellan kanalerna på tvn och försöker hitta något som är intressant att titta på. Ingenting fångar mitt intresse så istället tar jag upp min svarta IPhone 6 och loggar in på Twitter. Jag följer några fans innan och ser att jag har fått en ny följare som fångar mitt intresse. Millan. Jag klickar mig in på hennes profil och går igenom hennes tweets. Men det är inte alla tweets som jag förstår mig på, då nästan alla står på svenska, som är hennes modersmål. Vilket är ganska häftigt. Svenska är ett coolt språk som jag gärna vill lära mig. Men det får bli någon annan dag. Istället går jag in på hennes bilder och kikar. Först kommer bilden upp från imorse efter hon hade vart ut och sprungit. Att hon ens orkar göra det. Hon ju helt fantastisk. Nästa bild är på henne och hennes troligen kompis. Båda i tajta klänningar som slutar ovanför knäna. Hennes kropp är riktigt snygg. Bröst som sticker ut och en rumpa som putar utåt. Som alla tjejer har. Även om alla tjejer är fina, så sticker hon ut på ett sätt som ingen annan gör. Hennes blonda fina hår hänger fint ner efter ryggen och slutar på mitten av ryggen. Den tredje bilden är hennes profilbild. En fin selfie som framhäver hennes fina blåa ögon. Runt ögonen pryder hennes ögonfransar väldigt fint. Hon är hemskt fin.
Jag klickar mig ut från hennes profil och vidare in på min profil. Där ser jag att jag har nya DMs, jag går in på de och kollar om det är några intressanta. Alla meddelanden är från fans som vill att jag ska följa massa andra personer och några som frågar om jag mår bra. Men det är ett meddelande som sticker ut från alla andra. Ett meddelande från Millan, jag klickar upp meddelandet och börjar läsa "Hey Justin, I don't know if you see this message or not. But anyway, I would be really glad if you follow my friend Maja here at Twitter. Her username is @majapaja, thank you. And I follow you now, maybe it was that your first time that you follow someone that not followed you back ;) xx Millan" ett leende sprider sig på läpparna. Jag klickar på svara knappen och knappar in ett svar tillbaka "Hey Millan! Haha, your really funny, maybe it's my first time. Anyway, do you do something now?, or do you want to came over to me? It's just to came over, the door is open for you ;) of course I can follow your friend, I doing it now xx Justin" När jag har skickat meddeladet söker jag upp användarnamnet på Twitter och hittar henne på en gång. Jag klickar på follow och follow knappen blir blå. Hon har skrivit några gånger eller många gånger till mig och jag ler för mig själv. Att man kan uppfylla människors drömmar genom att bara klicka på en follow knapp. Men hon har även twittrat mycket med Millan. De måste vara bästa kompisar. De måste vara svårt att Millan har flyttat.

Jag rycks upp från mina tankar genom att dörren flygs upp och jag sätter mig automatiskt upp i soffan. Min blick flyger mot dörren och förväntar mig att Millan ska stå där, men det är inte hon.
-Hey Justin! It's was a long time ago! Hörs en röst från dörren.

Justin Bieber- Min nya granneDonde viven las historias. Descúbrelo ahora