[2]

3.1K 240 137
                                    

Suasana di rumah Mingyu sangat kecoh dengan suara budak² yang bermain di halaman rumah yang luas. Ada yang main kejar², main masak², dan cakap ngan semut. Haha tu mesti Taehyung 😂

"Best la kalau hari² macam ni kan"

"Eh kau rasa an pengasuh kita tu namja ke yeoja?"

"Mestilah namja. Hak alah kau ni"

"Mana kau tau"

"Aku taula..kalau yeoja macam la aku tak tau kau ngorat dia nanti😒"

"Eh eh..tau tau aje"

"Eh kau ada bau something tak?"

"Bau ape?" Jimin menghidu di seluruh tempatnya. Dia mengerutkan dahinya.

"Bau kentut aku!! Hahaha!! Busuk tak!!" Jin terus lari dari situ sebab dia tau Jimin akan mengamuk.

"Tak guna kau Jin!!! Kau tau tak kentut kau tu bau macam ketiak Yoongi!!! Sini kau!!"

"Apahal aku pulak yang kena hah!!! Kau nak sangat bau ketiak aku an..sini kau!!!" jerit Yoongi apabila ada orang sebut pasal ketiak dia.

Maka terjadilah aksi kejar mengejar antara Yoongi, Jimin dan Jin. Yoongi mengejar Jimin manakala Jimin mengejar Jin. Hoseok dan Namjoon pula sedang membina bangunan sape yang lagi tinggi menggunakan blok kayu. Tak sampai beberapa saat, bangunan diorang dilanggar oleh Jin, Jimin dan Yoongi..apalagi diorang mengamuk la..yela diorang amik masa 20 minit kot nak siapkan. Hoseok dan Namjoon mengejar Jin, Jimin dan Yoongi dengan membawa pistol air yang telah diisi penuh.

"YAH!!! Sini korang!!! Aku nak korang buat balik bangunan tu!!" marah Hoseok dan Namjoon serentak.

Taehyung pula tengah tengok semut berkawad di atas tanah.
"~Semut berkawad satu² hora horey~! Semut berkawad satu² hora horey~!! Yoongi, Jimin dan Jin pula pergi pijak semut itu da-~" Taehyung tergamam. (tu lagu tau)

"ANDWAE!!!" Taehyung meraung kuat sebab semut yang diberi nama Tata itu sudah mati. Uish boleh pecah semua tingkap kalau dia menjerit. Jungkook pula sedang main masak². Tiba tiba dia terdengar..

"Korang!" jerit Jungkook tapi hampeh tak de sape pon dengar.

"HOI BERUK BERUK SEKALIAN!!!"

"APA?!!!" jawab mereka dengan serentak.

"Korang dengar tak apa yang aku dengar?"

"Aku dengar baby jiran sebelah nangis" kata Namjoon.

"Ishh..bukan tu la maksud aku..bunyi motor vroom vroom..cuba korang dengar" Jungkook meletak tangannya di sebelah telinga.

Vroom~ Vroom~

"Haah la jom tengok!" balas Taehyung.

Mingyu POV

Aku memecut laju ke rumah sebaik saja waktu balik. Sampai sahaja di kawasan rumah..aku terdengar bunyi bising kat halaman rumah..tapi macam suara budak² ntah² itu kot anak jagaan aku nanti. Haish tak tau la aku serabut pasal benda ni. Aku pon parking la motor kesayangan aku. Tiba tiba...

"Pergi la cakap"

"Kau la asal aku pulak"

"Kau ada mulut an..cakap ah"

"Kau pon ada mulut an..kau lah cakap"

"Eh tak sekarang ni kau copy ayat aku pahal?"

"Bila masa aku buat kopi hah?!"

Aku terdengar bisikan budak² ni..aku pon tak faham kenapa denngan diorang ni..dahla pandang aku semacam je..macam aku ni warga alien yang sesat dari planet ultraman. Ish ape aku mengarut ni. Aku pon mengerutkan dahi tanda tak faham.

[C] My 7 Weird Kids >BTS<Where stories live. Discover now