Sesampai je di rumah..
"Ok la kita dah sampai! Irreona²! Hyung nak keluar sekejap nanti korang simpan semua barang ni eh? Jin! Tolong jaga diorang!" budak² itu terus bangun dalam keadaan mamai dan keluar dari kereta sambil membawa barang² diorang.
"Arh! Tolong! Aku tak boleh keluar! Oh! Lupa nak bukak seatbelt pulak" Yoongi terus terjun keluar dari kereta itu.
"Yah gula! Barang² Yoongi ni siapa nak bawak? Kalau Yoongi suruh hyung memang tak la jawapannya. Never and never" Mingyu memandang Yoongi yang tersenyum sinis.
"Memang tak la Yoongi nak suruh hyung. Never and never. Yoongi akan panggil hamba abdi suruh angkat" kata Yoongi dengan bangga.
"TaeKook!! Sini sekejap!!" jerit Yoongi.
"Nae?" jawab Taehyung dan Jungkook.
"Angkat barang aku ni masuk dalam. Ppali!" arah Yoongi.
"Wae? Kitorang penat laa~" balas Taehyung.
"Kalau kau taknak kepala kau Jin buat masak baik kau angkat sekarang" ugut Yoongi lalu masuk ke dalam.
"Yelaaa~ aku amik ni yang selebihnya kau amik eh Kookie? Ok gerak lu" Taehyung pon masuk ke dalam rumah dengan membawa seplastik sahaja.
"Kuang ajor punya alien. Tunggu kau aku panggil kaum kau nanti suruh penggal kepala kau" Jungkook pon mengangkat tiga plastik yang penuh dengan barang Yoongi dan berlalu masuk.
Mingyu hanya menggelengkan kepalanya sahaja. Laa tak pergi lagi dia ni. Semasa kereta milik Mingyu baru nak keluar tiba-tiba...
"Hyung nak pergi mana? Hyung pergi lama ke? Nak ikut boleh tak? Ke hyung jumpa girlfriend? Eii tak ajak pon" tanya Namjoon yang separuh sedar.
"Wowo satu² ye Joon. First, tak boleh bagitau. Kedua, sekejap je tak lama pon mm maybe lama sikit jee and tak boleh ikut..sibuk je. Yang last tu ⊙_⊙ hmm hyung takde gf la siapa je nak kat hyung yang hensem lagikan comel ni. Listen! Jangan pergi mana². Duduk je rumah. Pesan jugak dekat yang lain!" jawab Mingyu.
"Alorhhhh..apalah hyung ni..majuk ah" Namjoon terus melangkah masuk ke dalam rumah yang teramatla bingit dengan suara kembarnya.
"Hehehe~wait for it~" sengih Mingyu sorang².
Mingyu terus pergi ke kedai yang tidak jauh dari rumahnya. Dia meletakkan keretanya di tempat letak parking sebelum membuat video call dengan kawannya, sekup.
Tut Tut
"Yeobosaeyo! Sekup! Sekup! Sekup aiskrim! Woi!"
\\Kau nak apa tiang?! Nak tanya pasal plan tu ke? Aku dengan yang lain dah siap dah kecuali yang special guest tu. Erm pasal tu nanti aku settle kan. Just tunggu kau je. Cepat sikit. Banyak nyamuk sini. Kau bela nyamuk ke apa semua nak gigit aku jerk. Kang aku dicop ladybug pulak pastu ka-//
YOU ARE READING
[C] My 7 Weird Kids >BTS<
FanfictionKisah kehidupan seorang Kim Mingyu menjaga 7 budak budak hingusan yang terlebih hingus tu. Perangai takyah cakap la macam mana korang tau kan? Kan kan? Hah! Ofcoz la tau Btw budak budak tu kembar tak seiras ❤ ••• "Hyung~ jo...