"Tak sabarnya nak sekolah!" jerit Namjoon yang duduk di seat belakang.
"Aku rinduuu" kata Taehyung pula sambil memeluk beg aliennya.
"Aku rindu nak belajar,kerja sekolah"
"Oh itu aku tak rindu" Taehyung menggelengkan kepalanya.
"Kau tak sabar..aku lagi taknak" rungut Yoongi.
"Kau ni tak ingat kawan betul. Daripada kau rindu kerja sekolah tu baik kau rindu nak jumpa kawan kawan kita" ujar Jin di seat sebelah pemandu.
"Ye la Jin ye ye" kata Namjoon malas.
"Mingyu hyung! Bila nak sampai? Daripada tadi pusing pusing dekat bulatan ni..halamak" rungut Yoongi. Dia dah bosan dah duduk dalam kereta lama lama dengan bisingnya lagi.
"Kejap kejap waze ni hah taknak tunjuk jalan yang mana satu"
"-_-||pulak"
"Tunjuk je laaa!!" jerit Mingyu dekat waze tu.
Go straight
"Pale hotak hang go straight..depan tu hutan!!"
"Hyung, kenapa hyung susah susah nak guna waze? Jin kan ade nak tunjuk jalan?" Jin yang berada di sebelah Mingyu berkata.
Kelihatan Mingyu terpaku..
"Hehehe tak terfikir pulak (* ̄︶ ̄*)" Mingyu tersengih kerang busuk disitu.
Piu! Piu!
Tut! Tut!
Dush! Dush!Kelihatan Jimin, Taehyung dan Jungkook main tembak tembak dalam kereta. Dan ianya terlalu bising!!
"Diam!! Aku nak tido!!" Yoongi menutup kedua dua telinganya. Tapi apakan daya tiga budak tu tak dengar pon.
"Tembak dia Tae!!"
"Mana boleh!! Dia adik Tae la!!"
"Takpe biar Kookie tembak Jimin!!"
"Woi!! Ape lak!! Mana boleh backup!!"
"Piu!! Piu!!"
"Ok!! Jimin is dead!!"
"Ani!!"
"Yes"
"Tak!!"
"Ye"
"Takk!!!!"
"Mati tu mati je la. Boleh pulak hidup lagi"
"Takkkk!!!! Ihhhh!!!"
"Bye bye"
"Ta-"
"Woi! Diam la setan!! Kau bising² macam ni macam mana aku nak tido bodoh!! Kau memang cabar aku an nak carut pagi² macamni!" marah Yoongi lalu menolak rambutnya kebelakang. Panas la katakan. Diorang dah terdiam dah termasuklah radio tu sekali.
"Yoongi~ dont be like that" tegur Mingyu yang sedang memandu.
"Bak sini mainan kau! Menyampah lah aku tengok!" Yoongi terus merampas mainan itu dari tangan diorang.
"Aaa..Yoongi tu mainan aku la. Bagi la balik" rengek Jungkook. Taehyung dan Jimin hanya diam membisu.
"Kau nampak muka aku ni kisah ke? Kau buat apa bawak benda ni pergi sekolah? Ha memang aku tanya soalan bodoh. Mestilah kau akan jawab nak main kan? Mingyu hyung hantar kita pergi sekolah untuk belajar ke untuk main?" ujar Yoongi tegas. Yoongi memandang Jungkook yang menunduk. Tak pasal² dengar ceramah la harini.
"Yoongi~!" Jungkook memujuk Yoongi untuk pulangkan mainannya.
"Aku dah cakap kan aku takkan pulangkan!"
YOU ARE READING
[C] My 7 Weird Kids >BTS<
FanfictionKisah kehidupan seorang Kim Mingyu menjaga 7 budak budak hingusan yang terlebih hingus tu. Perangai takyah cakap la macam mana korang tau kan? Kan kan? Hah! Ofcoz la tau Btw budak budak tu kembar tak seiras ❤ ••• "Hyung~ jo...