Hari yang dinantikan sudah pon tiba, hari untuk Mingyu menjaga budak² noob lagikan noob itu. Mingyu sudah mengemas barang² nya sehari sebelum dia berpindah ke rumah barunya.
Flashback
>Mingyu<"Erm aku nak bawak apa lagi eh?" fikir Mingyu yang sudah siap dengan 2 beg bagasinya. Macam nak tinggal setahun😑. Tak masalahnya 1 beg dah penuh dengan baju..1 lagi beg penuh dengan seluar. Haih belum lagi barang² yang lain.
"My lovely kuali check √, Teddy bear check √, and..bantal busuk check √..hmm semua dah ada dah la nak tido ah" kata Mingyu yang sudah penat dan mengantuk.
Dan dia pon tido..😴😴
>Bts<
"Wey!! Ada nampak Kingkong tak!" jerit Jungkook yang sedang mencari anak patungnya. Keadaan sekarang huru hara tau.
"Sape Kingkong?" jawab Taehyung yang menahan gelak mendengar nama itu.
"Hodoh gila nama tu sama macam tuan dia" kata Jin. Pfft.
"Patung arnab aku ler and kau Jin jangan sampai aku panggil saudara sejagat kau""Eh saudara aku saudara kau jugak eh"
"Ohh..ni ke?" balas Yoongi yang menunjuk ke arah patung arnab kesayangan Jungkook yang tak boleh berpisah sejak dari perut ommanya yang kini sedang berada di dalam tong sampah busuk lagikan berbau😓.
"ANDWAE!!! Macam mana boleh ada kat sini pulak!" kata Jungkook yang menahan air matanya untuk keluar.😢
"Tak payahla jerit..aku kat sebelah kau je ni😒" ujar Yoongi sambil menutup telinganya.
"Kenalah jerit! Patung kesayangan aku kot! Cuba kalau patung kumamon kau yang ada dalam lubang jamban! Ha mesti kau marah kan! 😤😤!" Jungkook melepaskan geramnya kat Yoongi.
"Fine😑" Yoongi terus pergi mencari patung kumamon nya untuk dibawa sekali.😂
"Eh patung mario Jin pon ada kat sini😕?" soal Jungkook sambil memeluk Kingkongnya.
"MWO?!! Patung aku! Sape yang buang hah!" jerit Jin sambil berlari ke arah tong sampah.
"Aku la yang buang😇" jawab Namjoon dengan selamba badak cicak nya.
"Apahal kau buang hah!! Nak aku buang patung ryan kau ke?!!" jerit Jin dan Jungkook serentak. Uish sabor adik² abang². Sabar separuh daripada iman😏.
"Patung korang busuk ah..macam bau taik korang dah la penuh dengan air liur..eii geli aku" balas Namjoon sambil mengepit hidungnya.
"Masalahnya tu patung kitorang!!! Bukan patung kau!!! So what's your problem!!" marah Jin dan Jungkook.
"Nothing. Wae?" Namjoon terus berlalu dari situ.
Mereka memberi pandangan maut yang teramat maut kepada Namjoon sehingga boleh menembusi mata anda. Jadi jaga² lah.
"Oi..cepatlah kemas! Tak payah nak berdrama bagai dah lambat ni..baju korang dah la bertimbun dah macam tempat pembuangan sampah" kata Hoseok yang sudah siap mengemas.
"Kenapa lately ni diorang asyik cakap pasal sampah je😕 best sangat ke sampah tu" kata Jimin dengan perlahan.
"Amboi kau Jungkook kebanyakannya dalam beg kau penuh dengan psp ngan CD game je😟" Jimin melihat Jungkook yang sedang memilih CD game di rak yang khas untuk CD. Biasalah tu Jimin dia kan obses😌.
"Suka hati aku la..cakap je la kau nak main jugak nanti😒" jawab Jungkook tanpa memandang Jimin.
"Ceh tak ingin aku semua game kau noob² belaka eh tapi jangan lupa bawak CD game zombie tu"
YOU ARE READING
[C] My 7 Weird Kids >BTS<
FanfictionKisah kehidupan seorang Kim Mingyu menjaga 7 budak budak hingusan yang terlebih hingus tu. Perangai takyah cakap la macam mana korang tau kan? Kan kan? Hah! Ofcoz la tau Btw budak budak tu kembar tak seiras ❤ ••• "Hyung~ jo...