End part 3

1.9K 174 88
                                    

Semua memandang sedih kepada Mingyu.

"Mingyu hyung~ kitorang memang rindu omma appa tapi kitorang akan lebih rindu hyung nanti. Mungkin omma appa setiap hari kitorang boleh tengok tapi tak untuk hyung" kata Yoongi sedih. Perlahan lahan air matanya menitik.

"Mingyu hyung~ janganla pergi~ hajimaaa~ hiks n-nanti kitorang nak main dengan siapa lagi~ hyungggg~ andwaee~" kata Hoseok pula. Dia dah mengelap air mata yang asyik jatuh.

"Sampai hati hyung~ tinggalkan kitorang~ kitorang tak buat salah kan? But waee?~" sedih Namjoon sambil memeluk Mingyu daripada belakang.

"Hyung tipu kan? Hyung takkan tinggalkan kita..kan? Kan? Betul tak hyung~ Mesti prank ni hiksss aaaa ommaaaa!" Taehyung meraung sambil ditenangi oleh Jin.

"Hyung sayangkan Jimin kan? Jangan tinggalkan Jimin!~ Andwaeee~" Jimin menangis di depan Mingyu sambil memukul kakinya.

"Kookie nak hyung~! Nak Mingyu hyung~! Ni semua mimpi! Huwaaa!" Jungkook menangis teresak esak sampai hidung dan matanya merah.

"Biarpun sakit masa suntik haritu, sakit lagi bila hyung tinggalkan kitorang" kata Jin pendek. Walaupun pendek tapi mendalam.

"BWOYAA! HUWAA!" mendengar semua luahan itu makin kuat Mingyu menangis. Hish apa la ini budak.

Selepas beberapa minit, mereka bangun untuk show diorang. Apabila Yoongi memberitahu lagu yang dibuatnya..

"Wei Yoongi, siyes ah"

"Tak lawak la Yoong"

"Aku fikir boleh harapkan kau"

"ITU JE LAGU AKU ADA"

Actually diorang berbisik je.

"Hyung! Saksikan!" jerit Namjoon kepada Mingyu yang sudah reda daripada menangis.

"I LOVE YOU!! YOU LOVE ME!! WE ARE HAPPY FAMILY!! WITH A GREAT MEMORIES AND LOVE FROM ME TO YOU!! WON'T YOU SAY YOU LOVE ME TOO!!!" nyanyi mereka ramai² dan membuatkan Mingyu terharu.

"I LOVE YOU MORE, AISHITERU, WO AI NI, SAYA SAYANG KAMU, TE AMO, SARANGHAE" kata Mingyu sambil berpelukan maybe for the last time.

"Kajja kemas beg" semua berjalan lemah masuk ke dalam rumah.

-Skip-

Pin! Pin!

"Ha tu omma appa dah sampai" Mingyu mengusap kepala Jimin yang kelihatan sedih.

"Erm sebelum tu hyung nak bagi hadiah untuk korang yang tak seberapa. Hyung tak sempat nak beli hehe" Mingyu menyarung gelang yang dibuat olehnya sendiri di pergelangan tangan kembar itu. Setiap gelang masing² ada tulisan

M♥JN
M♥YG
M♥NJ
M♥HS
M♥JM
M♥TH
M♥JK

"Pakai tau! Pakai sampai besar pun boleh sebab boleh laraskan dia punya tali ni" kata Mingyu sambil tersenyum. Dan akhirnya pasangan Min masuk untuk bertemu anak anaknya.

"Annyeonghaseyo" sapa Mingyu gembira sambil menunduk begitu juga dengan pasangan itu.
"Omma!! Appa!!"

"Aww my kids!!" dannn mereka berpelukan.

"Bogoshipeo!!" jerit budak² itu.

"Kajja balik! Banyak benda omma appa nak tau. Ha Mingyu kamsahamnida! Jaga diorang dengan baik. Ahjumma takkan lupa jasa kamu selama kami takde. Kamsahamnida" pasangan itu menunduk sebelum pergi dengan anak mereka.

[C] My 7 Weird Kids >BTS<Where stories live. Discover now