[11]

1.8K 153 21
                                    

Sampai je dalam mall semua ternganga kecuali Mingyu.

"Erm korang lama lagi ke nak nganga tu, lalat dah beratur dah nak masuk. Kang tak pasal² korang yang kenyang makan lalat" kata Mingyu apabila ramai orang mula memandang mereka pelik.

"Kita nak naik atas guna apa hyung?"

"Ha Kookie tau! Kita guna tangga!" jawab Jungkook.

"Bukan la Kookie! Tae rasa kita guna lif! Tangga lambat sangat la lif lagi laju"

"Hyung! Kenapa tangga tu bergerak! Tu yang ramai orang turun naik tu!" Jin menunjukkan ke arah eskalator (taktau la macam mana ejaannya) di depan mereka.

"Itulah yang kita akan naik. Kajja!"

"Tapi hyung kalau kita jatuh macam mana! Takutlaa" Hoseok terus menyorok dibelakang Namjoon.

"Tu la kitorang tak pernah naik pon benda alah tu" sokong Namjoon.

"Takpe kita naik sama sama. Macam ni Jinnie naik dengan Yoongi, Hobie dengan Joon, Chim dengan Tae okay?"

"Boleh percaya ke dengan hyung ni?" tanya Yoongi.

"Tak percaya sudah! Tinggal la sorang² kat sini"

"Hyung! Kookie macam mana? Kookie dengan siapa? Kookie sorang² je ke v_v?" Jungkook hanya pout.

"Kookie special tau! Kookie naik dengan hyung! Kajja!" jawab Mingyu.

"Yeayy!!" Jungkook terus memeluk Mingyu lalu memegang erat tangannya.

-Skip-

"Yoongi! Jimin! Tolong hyung ambik troli. Hyung tunggu kat sini" arah Mingyu kepada dua budak itu.

Diorang pon pergi la tempat ambik troli tu dan diorang balik dalam keadaan menarik sesuatu.

"Nah hyung!" Mingyu pon pandang la diorang and dia terkejut!

"Yah! Hyung suruh ambik troli! Yang besar tu la! Bukan bakul! Ni mana muat nak letak banyak barang! Aigoo~"

"Salah Chim la! Dia yang ambik!" Yoongi menyalahkan Jimin di sebelahnya.

"Eh apahal aku pulak! Kau yang suruh an!" Jimin menyalahkan Yoongi balik.

Flashback

"Chim kau tau tak rupa troli tu macam mana?" tanya Yoongi.

"Ani. Hmm kita ambik ni je la yang warna kelabu ni" Jimin menunjukkan troli yang berwarna kelabu milik Carat Mall itu.

"Eww buruk takmau ah. Baik ambik yang warna biru ni..laaagiii cantik" balas Yoongi sambil menunjukkan sesuatu yang berwarna biru.

"Tapi aku rasa tu bakul la"

"Ani. Ni troli la sebab dia ada roda. Ha kan bakul takde roda. Ish apelah kau ni semua benda taktau"

[C] My 7 Weird Kids >BTS<Where stories live. Discover now