Tok! Tok! Tok!
"Hello! Hello! Ada orang tak?" ujar Mingyu yang sudah pon berada di depan pintu bilik Namjoon.
"Bilik ni takde orang~" Mingyu pon membuat poker face dan mengetuk pintu buat kali kedua.
"Palli bukak!" jerit Mingyu.
"Bilik ni takde orang la. Pergi la bilik sebelah" kata Jin dari dalam.
"Ingat hyung taktau ke korang ada kat dalam?! Kalau orang tu takde dalam bilik orang tu takkan jawab la!"
"Bukak je la pintu tu, mana ada kunci pon"
"Laa yeke tak cakap awal² kalau tak dah lama hyung terjah masuk" Mingyu terus terjah masuk ke dalam bilik tu dan yang mengejutkan Mingyu adalah keadaan bilik itu.
"Wah³! Bahagianya korang buat sepah~" Mingyu mencekak pinggangnya.
"Terkejut mak!" latah Hoseok depan Namjoon.
"Apa mak²! Aku bukan mak kau la!" balas Namjoon.
"Mak aku mak kau jugak kan!" jawab Hoseok.
"So apa kena mengena?" Namjoon mengangkat sebelah keningnya.
"Takde" jawab Hoseok sepatah.
"Aduh..kemas la bilik ni macam tempat pembuangan sampah dah hyung tengok"
"Wae? Kitorang nak main lagi la"
"Sebab bersepah la hyung suruh korang kemas wahai Taehyung. Sakit mata hyung tengok"
"Kalau hyung sakit mata tutup la mata. Mesti dah tak sakit dah"
"Apalah nasib 〒_〒"
"(* ̄︶ ̄*)"
"Dahla haduyai hyung datang sini sebab nak ajak korang shopping. Korang nak ikut tak? Kalau diikutkan korang memang tak payah ikut..menyemak je😑 tapi bila difikirkan balik kalau korang tinggal nanti boleh terbakar rumah hyung nanti" terang Mingyu panjang lebar.
"Nak ikut! Nak ikut!" Tae teruja.
"Hobie pon nak ikut jugak! Hua boleh beli macam²!" jerit Hobie yang sudah berangan nak beli apa.
"Kalau korang ikut, semua la kena ikut. Takkan ada yang tak ikut. Jadi kita semua pergi" Jin memberi kata putus dekat Mingyu.
"Ok²! Kejap! Mana Yoongi, Jimin dengan Jungkook? Diorang tido lagi ke? Hish membuta je kerja (¬_¬)" soal Mingyu.
"Haah" jawab mereka serentak.
"Sekarang kemas semua ni lepastu kejut diorang lepastu mandi lepastu kita gerak arraseo?" Mingyu memberi arahan.
"Lepastu?"
"Lepastu gerak la sekarang! Halamak -_-" Mingyu memandang mereka yang bergerak pantas and dia pon pergi bilik dia untuk bersiap.
-Skip-
"Woi!! Dah siap belum!! Berjanggut hyung tunggu kat sini!! Korang bukan nak pergi bercuti!! Shopping je pon!! Kemain lama nak siap!! Lambat hyung tinggal!! Ah lantak korang la!! Bye!! Hyung pergi dulu!!" jerit Mingyu dari tingkat bawah.
"Haduh penat aku jerit. Nak hilang dah suara aku. Ehem ehem whoaaa~~" Mingyu mengetest suaranya. Ala mana tau tiba² hilang pulak kan?
"JAP HYUNG!!"
"ANDWAE!!"
"KAJJA HYUNG!!"
"SHOPPING!!"
"YEAY!!"
YOU ARE READING
[C] My 7 Weird Kids >BTS<
FanfictionKisah kehidupan seorang Kim Mingyu menjaga 7 budak budak hingusan yang terlebih hingus tu. Perangai takyah cakap la macam mana korang tau kan? Kan kan? Hah! Ofcoz la tau Btw budak budak tu kembar tak seiras ❤ ••• "Hyung~ jo...