För ungefär 5 minuter sedan hade jag stått med min läppar tryckta mot hennes. Varför vet jag inte. Mitt hjärta bara brast när jag såg henne stå där på gatan och gråta.
Hennes vackra bruna ögon med gula inslag hade förtrollat mig lika mycket nu som de gjorde för flera månader sedan. Hennes kolsvarta hår hade blivit kortare men hade fortfarande samma svaga doft av äpple. Jag älskade allt som har med henne att göra, hennes ovana att ha en lampa tänd på natten när hon ska sova och att hon alltid högt sjunger med i de låtar hon lyssnar på, även det dåliga temperamentet var något jag älskade hos henne.
Hur lång tid kan det ha gått sedan vi gjort slut, 3 månader, ett halvår?Tiden går för fort för mig att minnas. Mina tankar exploderade vid blotta tanken av henne, att ha sett henne på gatan och sedan kysst henne hade inte hjälpt min hjärna att få styr på tankarna.
Hur kunde hon fortfarande ta upp alla mina tankar och leva i mina drömmar när det tagit slut för så länge sedan?
Jag har gjort mig av med alla minnen av henne men små tillbakablickar kryper sig sakta fram från mitt undermedvetna där de alltid kommer finnas kvar.
Inskrivna med permanent bläck, osuddbart. Jag får bara hoppas att det är där de stannar. Att min hjärna inte kommer fyllas av de stunder vi delat och saker vi gjort.
Att den istället kan finna ro i något som inte är Michelle. Någon som inte är Michelle.Mina känslor för henne var otydliga. Hon var den som avslutat relationen och därmed krossat mitt hjärta, även om jag krossat hennes först.
Min alkoholpåverkade hjärna hade sett det som en bra idé att kyssa Linda Hegerdahl på en fest jag sagt jag inte var på.
Fan att jag var så dum. Utan det misstaget hade det kanske fortfarande varit vi två. Ja, det hade antagligen varit vi. Inte jag och hon. Inte två skilda individer utan något förutom minnen. Nej, det hade varit vi. Vi mot alla andra, vi mot dem, vi mot världen.
Men livet ville inte ha det så. Livet tänkte annorlunda.Fan ta livet, fan ta Linda, fan ta festen, fan ta mig. Men också,
Fan Ta Michelle Oswalds.
YOU ARE READING
Fan Ta Kärleken
Short StoryMichelle, en 17 årig tjej från Halmstad har gjort det. Hennes hjärta har blivit krossat. Hon krossade det utan att veta vad hon gjort. Det brast samma stund som han försvann genom dörren, precis som hon sagt åt honom att göra. Han älskade henne, hon...