0.8 Lydia

580 23 14
                                    

~ Skyler's ~

Jag och Jade satt och pratade lite samtidigt som vi pluggade i matte böckerna. Jag kände att någon kollade på mig så jag kollade upp från boken och kollar vem det är som kollar och det är ingen mindre än Trevor och dom där irriterande tvillingarna.

- Vad glor ni på? Frågade jag med en irriterad röst och blick.

- Jag kollar på dig, vadåra? Frågade Trevor och flinade.

- Det stör mig så kolla bort. Sa jag och kollade ner i matte bocken igen.

- Är det förbjudet att kolla på dig nu eller? Frågar han och läger en hand på min axel och jag ställde mig snabbt upp och la min hand på Trevor hand och vred den runt och bakom ryggen.

- När jag säger något så är det för att du ska lyda mig glöm nu inte vad jag är. Så jag hotfull mot hans öra sen så släppte jag honom.

- McCall och Fox till rektorn nu! Skrek min matte lärare och pekade till dörren.

Jag reste mig upp och började gå mot dörren och bakom mig gick Trevor.

Jag kom ut från klassen sen så gick jag upp för några trappor och sen satt jag mig på en av dom tre stolarna som var utanför rektorns kontor och Trevor gjorde det samma och därefter ser jag att min bror kommer ut från rektorns kontor och jag gömmer mig bakom Trevor så att min bror inte ska se mig och skälla ut mig.

- Jag har redan sätt dig Skyler så det är ingen ide att gömma dig bakom Trevor. Sa Scott och tog ett grepp om min arm och kollade surt på mig.

- Jag ser det. Sa jag och lyckades få bort hans grepp om min arm.

- Vad har ni gjort? Frågade Scott och stod med armarna i kors.

- Idioten satt och kollade på mig hela lektionen nästan och jag sa till honom att kolla bort men han lyssnade inte så jag gjorde det jag kände för att göra. Svarade jag och kollade argt på Trevor som stod och flinade.

- Ja du gjorde det du kände för och bröt nästan min arm. Sa han och satte sig ner på stolen.

- Skyll dig själv, till nästa gång så vet du vad som händer om du inte lyssnar. Sa jag och flinade.

- Men vad har du gjort då McCall? Frågade Trevor och kollade på Scott.

- Ehhm jo jag har typ sla..... Hann Scott att säga innan rektorn kom ut och kollade på oss.

- McCall kom in nu och andra McCall du kan gå nu till din lektion.Sa rektorn och kollade på mig och sedan Scott.

- Det ska jag. Sa Scott och gick.

- Jag kommer. Sa jag och gick in med armarna i kors.

- Lycka till. Sa Trevor och blinkande med ena ögat mot mig och jag gav honom fingret.

Jag gick in och satte mig på en stol och kollade ut genom fönstret och min rektor började prata.

----------------------------------------------

Jag gick nu tillbaka till min lektion som hade redan slutat.

Det min rektor sa var att jag skulle städa Lacrosse omklädningsrum en hel vecka och det samma skulle Trevor och Scott göra.

Jag kom fram till matte rummet och där sitter Jade med min väska och väntar så jag sprang fram till honom och kramar han.

- Så vad var ditt straff Sky? Frågade han och gav mig min väska.

- Jo jag måste städa ditt lags omklädningsrum en hel vecka. Sa jag och tog emot väskan.

- Haha lycka till sötnos. Sa han och skrattade medan han la sin arm över mina axlar och pussade mig på kinden.

- Ha ha ha vad roligt. Sa jag sarkastiskt och kollade bort mot Scott som var på väg mot oss.

Jag tog bort Jade's arm från mina axlar och sen så gick jag till mitt skåp för att lämna mina saker och sen gå till lunch med Scott, Jade, Alison och Stiles.

Vi gick alla och köpte vår lunch sen så satte vi oss närmast fönstret och plötsligt så satt en tjej mellan mig och Alison.

- Och du är? Frågade jag och kollade på henne.

- Har du redan glömt bort din bästa vän Lydia. Sa hon och kramade mig.

- Ja juste du är den där tjejen jag träffade när jag kom nyss till skolan. Sa jag och kramade henne.

- Så ni känner varandra? Frågade Scott förvånad.

- Japp jag och din syrra är bra vänner.

Sa Lydia och krokade fast sin arm runt min.

- Ja det kan man väl säga. Sa jag och ledde lite.

Efter att Lydia hade suttit sig med oss så åt vi och sedan så gick alla till sina skåp för att sen gå till sina lektioner.

---------------------------------------------

Skoldagen idag gick snabbt och jag hade precis slutat och nu skulle jag till mitt skåp för att lämna mina saker och sen gå hem nu när Scott skulle åka ut med Alison och Stiles någonstans och jag fick inte åka med för att jag var för liten enligt dom.

Jag lämnade allt och gick ut från skolan och börjar gå hem.

En svart bil närmar sig och fönstret av föraren rullars ner.

När jag ser vem det var så blev jag helt stel och den personen går ut från bilen och går fram till mig.

- Hej Skyler hur mår du? Frågar ......

The HybridWhere stories live. Discover now