1.1 Jägarna

519 17 3
                                    

~ Scott ~

Vi var framme och Derek och Trevor kliver snabbt av bilen för att öppna dörrarna till mig och Jade. Derek bar upp Skyler och sprang in med henne till Deaton. När vi kom in så ropade jag på honom och han kom snabbt.

- Deaton kom snälla! Skrek jag och flyttade på alla saker som låg på metall bordet och la ner Skyler på den.

- Vad har hänt? Frågade han oroligt och kom springandes till rummet där alla vi stod och höll ner henne för att hon vaknade upp igen.

- Vi behöver lite hjälp här snälla hon kommer nästan loss. Skrek jag och tappade greppet om Skyler's arm.

- Fånga hennes arm snabbt! Skrek Trevor och försökte få henne still.

- Så jag har henne! Skrek Jade och hade hela hans kropp över henne med armarna lindade runt henne.

Deaton kom fram till oss med en spruta och stack den på hennes lår, bara några minuter efter så somnade hon.

- Vad har hänt? Frågade Deaton och la undan sprutan.

- Jag vet inte, dom som vet är Jade och Trevor. Svarade jag och kollade på dom.

- Vad var det som hände då Trevor? Frågade Deaton Trevor och kollade undrande på honom medan jag bara kunde ha hela min uppmärksamhet på Skyler som bara låg på metall bordet.

- När vi blev attackerade av dom där Alphas så var jag och Jade svårskadade men Skyler hjälpte oss upp och bad oss att skynda oss och då kom dom där jägarna och började attackera oss och Skyler kom emellan och dem sköt henne med något konstig... Hann Trevor bara att säga innan Deaton avbröt honom.

- Hur exakt såg det ut? Frågade Deaton och kollade oroligt på Trevor.

- Det bar vanliga pistoler men med svart vätska. Svarade Trevor och kliade sig på nacken.

- Åhh nej vi måste skynda oss att få ut det från henne nu genast! Halv skrek Deaton och sprang ut från rummet och kom tillbaka med en vit rock, vita handskar, vit munskydd och olika verktyg.

- Vänta vad menar du och vad ska du göra? Frågade Jade med tårar i ögonen och detsamma hade jag.

- Hon är förgiftad med Hybrid gift och om jag inte tar ut det så kan hon dö, för allt dom där jägarna ville va att få in det i henne och att giftet skulle göra sitt jobb. Svarade Deaton och tog upp en sax men kollade på mig.

- Får jag klippa upp hennes Tröja? frågade han och kollade på mig med saxen i ena handen och den andra på hennes tröja.

- Så länge du räddar min systers liv så får du. Svarade jag och vände mig om för att gå ut och sätta mig.

- Killar ni borde gå med Scott också. Sa Deaton när jag satte mig ner i en av stolarna.

- Nej jag vill vara kvar och hjälpa. Sa Jade och grät.

Vänta va? ska Jade vara kvar? med min syster när dem är kusiner?

Jag reste mig hastigt upp och gick in dit och kollade på Jade med en sur blick.

- Vadå att du ska stanna kvar! du ska ut med oss. Sa jag med en irriterad röst.

- Nej jag stannar här med min tjej, och ja du hörde rätt hon är min tjej och bara min och ingen ska ta henne ifrån mig! Skrek Jade medan hans tårar bara rann ner för hans kinder.

- Vaahhh du och min Skyler men vad fan är det för fel på dig det är ju din kusin! Skrek jag och med hastiga steg gick mot honom och gav honom en käftsmäll. Jag skulle ge honom en till smäll men Trevor kom  emellan och drog mig ifrån Jade innan jag skulle slå till honom igen men då kom Jade och vred skallen av Trevor och han föll och han hade blåa gröna ögon och såg sur ut men då kom Derek och stoppade oss.

- Gå ut om ni fan ska slåss, här så hjälper jag djur och såna som ni! Skrek Deaton och puttade ut oss från rummet.

Jag gick ut med Jade bakom mig.

- Så du ligger med min syster, din jävel du kommer att ångra att du ens träffa henne! Skrek jag med ilska och sprang mot honom och detsamma gjorde han och vi krokade och flög bara bak.

- Scott glömmer du inte något? frågar han med ett flin och höjer huvudet och kollar på mig.

- Nää. Svarade jag och flinade och ställde mig upp och gick sprang mot honom men sen så insåg jag vad han menade när han lyfte upp mig och slängde iväg mig.

- Säker att du inte glömt, jag är ju hybrid och starkare än dig Scott så försök inte ens. Sa han med ett flin och så gick han in igen.

Jag ställde mig upp och sprang efter honom och tog ett grepp om hans hals och slängde sedan iväg honom och han flög in i en bil och så fortsatte vi att slåss.

----------------------------------------------

~ Trevor~

Killarna gick ut och man hörde hur dom skräck och slogs men jag orkade inte bry mig för att all min uppmärksamhet var på Skyler som opererades av Deaton.

- Trevor kom jag behöver din hjälp. Sa Deaton och jag ställde mig upp och gick in i rummet.

- Ja vad är det Deaton? Frågade Jag när jag kom in och såg att Skyler hade vaknat.

- Jag vill att du ger henne blod hon behöver det för hon kan bli blodtörstig och bli för stark och döda alla som är i hennes väg. Svarade Deaton.

Jag nickade och tog upp ärmen på min tröja och bet mig på handleden och sen så sträckte jag fram den till Skyler och hon tar tag i min handled och börjar suga blod från mig.

Efter ett tag började jag bli svag och såg allt lite suddigt och kände mig yr.

- Okej Skyler släpp honom du dödar ju honom! Skrek Deaton innan allt blev svart.

The HybridМесто, где живут истории. Откройте их для себя