~ Scott ~
Jag fick ett samtal av Jade om att Peter var efter Skyler igen och nu så har han backup med sig, alltså Denice.
Jag körde snabbt hem till Stiles och gick in bakvägen.
Det verkade som att jag hann förre Denice och Peter. Jag letade efter Stiles och Skyler men hittade ingen av dom så jag sprang ner till källaren och där låg Trevor över Skyler's lår och såg död ut.
Jag sprang fort fram till dom och kollade oroligt på Skyler, checkade att hon inte var skadad och sedan på Trevor.
- Vad har hänt, är du skadad eller något? Frågade jag snabbt och höll mina händer om hennes kinder och lyfte upp hennes huvud.
- Ja Scott jag mår bra men Trevor har blivit skadad, Ethan bet honom och det gör honom jätte svag. Svarade hon med tårar och pressade sitt ansikte på mitt bröst och kramade om mig.
- Skyler det kommer ordna sig jag lovar, jag ringer Deaton snabbt och ber honom komma hit och kolla till Trevor. Sa jag som tröst och lyfte upp hennes huvud så jag kunde se henne och sen så kramade jag om henne.
Jag ställde mig upp och gick ut och ringde till Deaton.
| Samtal påbörjat |
~ Hej, Deaton det är Scott och jag skulle be dig om en tjänst, det är viktigt. Sa jag när några signaler gick och han hade svarat.
~ Hej Scott, aa visst, vad kan jag göra för något den här gången? Frågade han.
~ Deaton jag vill att du kommer och kollar till Trevor som har ett varulvs bet. Svarade jag.
~ Hur länge har han varit biten? Frågade Deato. Oroligt och snabbt.
~ Jag vet inte kanske någon timme eller något. Svarade jag.
~ Scott det är brotom, han kan dö, säg vart ni är och jag kommer och kollar honom men kommer behöva din syster. Sa han och tvekade på det sista han sa.
~ Okej men det är väl inget farligt och vi är hos Stiles skynda dig. Sa jag snabbt.
~ Okej kommer och angående din syster nej men behöver hennes blod. Sa han och sen så la han på.
| Samtal avslutad |
Jag började fundera på vad det gällde och vad som skulle kunna vara konsekvenserna för Skyler.
Jag stoppade ner min mobil i bakfickan och sprang ner igen.
- Så Sky jag har ringt Deaton och han är på väg hit och det är en sak du måste veta. Sa jag lite osäkert och kliade mig på nacken.
- Vadå för något? Frågade hon oroligt och kollade snabbt på mig i väntan på ett svar från mig.
- Han kommer behöva ditt blod och han säger att Trevor är dödlig alltså att om inte Deaton kommer dör Trevor. Svarade jag och Skyler började snabbt att gråta.
Hon ställde sig upp och gick mot mig och började slå mig på bröstet och jag försökte lugna ner henne fast hon var starkare än mig.
- NEEEJ SCOTT HAN FÅR INTE DÖ, HAN FÅR BARA INTE DET. Skrek hon och fortsatte att slå mig medan jag kramade henne och kände bara hur min tröja blev blöt av alla hennes tårar.
- Jag lovar allt kommer att bli bra Sky jag lovar. Sa jag och pussade henne på pannan
Hon lugnade ner sig och satte sig vid Trevor igen som nu såg bara värre ut än när jag kom ner hit, typ död eller helt och hållet livlös.
Deaton var här och han bad oss att lägga Trevor över bordet och att det var jätte bråttom. Vi gjorde det han beordrade oss att göra och sedan så började han att checka honom.
Han tog några blodprover och sen såg tog han blod från Skyler.
- Vad ska du göra med hennes blod? Frågade jag.
- Eftersom att hon är Hybrid så kan hennes blod hela såna som har blivit bitna av en varulv ifall man är vampyr som Trevor. Svarade han och öppnade Trevor's mun och hällde Skyler's blod i hans mun.
Det tog inte lång tid innan man såg hur Trevor förändrades från att se livlös ut till att se vanlig ut igen.
Trevor vaknade snabbt och kollade runt. Han fick syns på Skyler och så ställde han sig snabbt upp och kramade Skyler och kysste henne. Det fick mig att bli sur så jag harklade mig och kollade på Trevor med en arg blick.
- Trevor passa dig det är min syster du är med och rör. Sa jag med en hotfull röst.
- Jadå. Jag lovar Scott. Hon är ju min flickvän nu så jag lovar att passa mig och ta väl hand om henne. Sa Trevor med ett stort leende som inte skulle vara länge till.
- Exakt. Sa jag och drog fingret över halsen som visade att ifall han rör henne så är han körd.
YOU ARE READING
The Hybrid
Werewolf- Det är du visst! - Vad snackar du om? - Du är den nya Hybriden eller hur! - Vänta va, vad är det du snackar om. - Ja och nu ska du dö! Han puttade mig och jag föll till poolen bakom mig. - Vad gör du Derek? Det är min syster. Allt blir svart och...