Hellóka, ismét itt! ,,Ismét"...gyerekek...
Jó rég nem találkoztunk.
November/október táján kaptam az első könyvet, amiről még mindig nincs kritika.
Mi történt?!
Vizsgák, félév, dolgozatok, felvételik, ünnepek. Na ezek történtek.
Konkrétan se írni, se olvasni nem volt időm.
NAGYON SAJNÁLOOOOOM!
Engesztelésképpen rögtön két, még 2018-ban kért kritikával indítanék.
Most, hogy kipletykáltam a híreimet, szerintem kezdhetnénk is. Ma TheOtherHalfofYou könyvével jöttem nektek.
Első szempont! A borítód jó, a címmel sincs bajom. A leírásoddal is meg lehetsz elégedve, szeretem az ilyesmiket. Egészen olyanok, mintha egy rendes könyv borítóján lennének. Nem is lehet többet beszélni. Kívülről érdekes olvasmánynak ígérkezik. 8/10 pont.
Egy gyors személyes véleménnyel kezdeném a 2. szempontot. Gyakran olvasok ilyesmi könyveket, szerintem érdekes volt. A leírásodra figyelj kicsit jobban. Bővítsd, amennyire csak lehet, írj le mindent kicsit részletesebben, mert vannak részek, ahol nem minden tiszta(pl. a 9. fejezetben volt, hogy a csapos megtartotta a főszereplő(k) titkát, ha ő(k) is megtartjá(k) a csapos titkát; lehet, hogy én nem vettem észre, de mi volt a csapos titka?). Szerintem egyébként jó úton haladsz egy igazi könyv megírása felé. Fogsz újat kezdeni? Ha igen, akkor tudom ajánlani Fekete István regényeit. Zseniális a leírása, tudsz tőle tanulni.
A könyved izgalmas. Ajánlom mindenkinek, mert nekem nagyon tetszett. A lányok bemutatásán lehetne dolgoznod egy kicsit, mert Elizabeth-ről egészen a könyv végéig szinte semmit sem tudunk meg, csak hogy félénk, ,,gyenge", és ritkán jön elő. A végén meg valahogy úgy válik gonosszá, hogy azt az ember nem tudja hová tenni, mivel gyakorlatilag feleannyira sem ismeri a karaktert, mint a többi szereplőt. Itt dolgozd ki a karaktert!
Nem tudom, kinek mi van irodalomból, de mi szoktunk a kötelező olvasmányok szereplőiről írni egy vázlatot. Valahogy így:
Név: Szabó János
Tulajdonságok:
-külső: magas, izmos, gyakran kék pulóvert hord, zöld szemű, barna hajú
-belső: naiv, hiszékeny, butácska, kíváncsi
Funkció: a történetben ő az, aki mindig visszakérdez, semmit sem ért; akit könnyen át lehet verni; pozitív, humoros karakter
Események: Béla elrabolja őt, mert ezzel akarja megzsarolni Sándorr, de aztán Sándor kiszabadítja Gábor segítségével.
Megjelenik: 1-4, 7, 9 —> fejezetekNa, valami ilyesmit lehetne csinálni mindegyik karakterről (oké, nem kell ilyen részleteset, de azért valamit), és a lényeg, hogy ezt a vázlatot építsd bele a könyvedbe! Rejtsd el, mutasd meg, mindegy. A lényeg, hogy az olvasók megtalálják az elemeket, és ugyanazt a vázlatot meg tudják csinálni, mint a tiéd. Ezt kell beépíteni.
Szóval a második szempont legyen 6/10!
A legutolsó szemponttal zárnék is. A helyesírásodon lehet fejleszteni, bár simán meghaladja a WattPad szintet, szóval fogalmazzunk úgy, hogy ha WattPad olvasmányként nézzük, akkor 8/10, ha a saját(már szinte beteges [erről ő tud mesélni—> kezs2005 ]) helyesírási mérce alapján, akkor 6/10. De igazából a WattPad írók nagyrészének 4/10 pontot adnék, szóval te még így is jó vagy. Szép, 8/10, szép!
Összességében 8/10 pontos a könyved. Ügyes vagy! Lehetne több olvasód, ezt hiányolom kicsit. Persze ez nem a te sarad.
YOU ARE READING
WattPad kritikák
Non-FictionEbben a könyvben általatok beküldött könyveket fogok véleményezni, tanácsot adni, illetve néha tippeket adok egy jó kritika megírásához. Megpróbálok építő jelleggel írni, de nem akarok senkit sem megsérteni. Kritikát -kérésre -általatok ajánlott...