Sziasztok! Mára sparkling_eyes24 könyvével jöttem nektek. A könyvedet egy hónapja kezdtem el, mostanra sikerült ,,befejezni", szóval lehet, hogy lesz a kritikában néhány olyan hiba, amit a rossz visszaemlékezés miatt vétettem. Sajnos nincs időm újraolvasni. De mindegy is. Csapjunk a lecsóba!
A borítódon szerintem a főhősnő, Annabella látható, aki a leírás szerint énekesnő akar lenni.
Szép a borító, a leírásban sincsenek komolyabb hibák, figyelemfelkeltő.
Ami nekem furcsa, az a cím utáni zárójelbe tett ,,18+". Szerintem az ilyeneket (pl.: BEFEJEZETT, 18+, SZÜNETEL) a leírásba kell írni, vagy legalábbis úgy szép, hiszen nem az a könyved címe, hogy ,,All of me, tizennyolc plusz". Ugyanez vonatkozik a többi ilyen irományra is. Az ilyesmiknek (SZERINTEM) a leírásban a helye. Azért írom, hogy szerintem, mert Wattpadra nincsen MTA-s szabályzat, de ha valós könyvnek nézzük, akkor ez helytelen.
Legyen akkor ez 6/10!
2.: Elég sok fejezeted van, ráadásul igen aktív is vagy! Csak így tovább!
A történetben Anabella-t egy határozott, szerelmes lánynak mutattad be, aki nem ilyed meg a drogoktól vagy az erősebb italoktól sem.
Az első fejezetben volt egy kis furcsaság. Ugye itt jelentik be Anának a szülei, hogy New Yorkba költöznek. Valahogy Ana reakcióján dolgozhattál volna, meg magán a fejezeten is, mert kicsit laza az egész. A pontos érzések kellenek.
Szép: Először el sem jutott az agyamig, hogy apa éppen mit is közlött velünk. Az életemet itt töltöttem, Los Angelesben, most meg el kell hagynom. A gyerekkorom, a barátaim, a rokonaim, az iskolám; minden ide húz. Szörnyű érzés fogott el. Keserű, fájdalmas. Ugyanakkor rengeteg szép emléket is felidézett bennem, aminek hatására egy kósza könnycsepp csordult ki a szememből.
,,Nem szép": Ezt nem hiszem el!!!! De hát itt van mindenkim!!!! Ebbe belehalok!!!!Jó, nyilván most túloztam, de csak azért, hogy érezzétek a kontrasztot. Mert igenis van különbség.
Ahogy haladunk a történetben, még vannak ilyesmi kidolgozásos hibák, például amikor a fiúk összevesztek Anán, akkor lezártad a vitát azzal, hogy ,,kibékültek valahogy". Ezt is lehetne részletezni.
Maga a sztori szépen halad. Izgalmas. Azt még hozzátenném, hogy néha valamit nagyon kifejtesz, valamit meg sehogy sem. A ,,sehogy sem" részt ugye már megvizsgáltuk. A ,,nagyon" kifejtés például...:
Itt ugye ,,kicsit" részletezted, hogy Ana hogy öltözik föl a bulira. Szerintem ez nem olyan fontos a történet szempontjából.
Aztán nekem van még egy... ,,kérdésem". Ana szüleit nem zavarta, hogy a lányuk a 10. fejezet alapján reggel hatkor ér haza egy olyan buliból, ahol drogok, prostituáltak, meg egyéb ilyen csúnyaságok vannak? Mármint Ana 16 éves! Nem korai akkor már füves cigit szívni? De ezt mondjuk már minden embernek magának kell eldöntenie, de szerintem 16 évesen ez ,,még" korai.
Második szempont: 7/10!
3.: Magával a helyesírásoddal, ha a szavak helyesírását (pl. harkály vagy harkáj, olló vagy ólló, stb.) nézzük, nincs baj. De a vesszőket gyakran kihagyod, vagy rossz helyre rakod. ,,Elírni" is szoktad: Ne legyél ilyen ,Pista! Pontokat is le szoktál felejteni a mondatok végéről. Összességében azonban jobb vagy az átlagnál.
Az írásjeles hibák szinte megszokottak a Wattpadon. A szavak, mondatok helyesírásával vannak a nagyobb problémák, ezek azonban nálad alig-alig voltak. Emiatt 7/10!
Összességében a könyved 7/10-es. Én mondom, szép munka! Lehet rajta csiszolni. Ha dolgozol rajta, izgalmas, érdekes könyved lesz. Remélem, megcsinálod!
VOUS LISEZ
WattPad kritikák
Non-FictionEbben a könyvben általatok beküldött könyveket fogok véleményezni, tanácsot adni, illetve néha tippeket adok egy jó kritika megírásához. Megpróbálok építő jelleggel írni, de nem akarok senkit sem megsérteni. Kritikát -kérésre -általatok ajánlott...