Kérdés#1 Miért nehéz a kritikaírás? 1. rész

74 7 0
                                    

Sziasztok, ma egy kérdéssel jöttem, amit most megválaszolok, majd később tippeket adok ezzel kapcsolatban. A kérdés tehát: miért nehéz a kritikaírás?

Ahány ember, annyiféle gondolkodás.
Lehet, hogy két embernek a "kritika" szóról két teljesen más dolog juthat eszébe. Nem kizárt, hogy valaki negatív dologként gondol rá, mint amikor az iskolában kritizálnak valakit. De megeshet, hogy valaki építő jellegű kritikára gondol, mint például mikor színészek profiknak mutatják be a darabjukat, hogy véleményezzék. Biztos vannak még más ötletek is, hogy mit jelenthet ez a szó, de most nem hiszem, hogy ez fontos.

A lényeg, hogy azok, akik kritikát kérnek, számoljanak azzal, hogy lehet, hogy az kritikus nem úgy gondol a kritikára, mint ők. Ugyanakkor ez fordítva is igaz. Emiatt nehéz lehet kritikát írni, hisz ki tudja, mire gondol az illető.

Ha nincs időd. Nyilván mindenki késett már el innen-onnan, de az biztos, hogy általában nem direkt késünk el. Emiatt sokszor zűrbe keverhetjük magunkat, ami kapkodáshoz vezethet.

Egy kritika megírásához idő kell. Úgyhogy ha elvállalod egy kritika megírását, szánj rá elegendő időt, mert már a saját bőrömön is tapasztaltam, hogy mikhez vezethez egy kissé összecsapott kritika.

Ugyanakkor ha kritikát kérsz valakitől, légy türelmes. Ha nem egy igénytelen valamit akarsz, akkor várnod kell.

Ha nem tudsz mit írni. Sajnos előfordulhat, hogy az ember nem talál semmi kivetnivalót egy könyvben, és emiatt apróságokat emel ki. Kedves Olvasók, az apróságokon is sok múlhat, szóval ha a kritikus nem talál nagy hibát, és kissebeket emel ki, az általában azt jelenti, hogy a könyve jó volt, a kritikus meg szorgos, és az apró hibákat emelte ki.

Nehéz nem sértőn fogalmazni. Sajnos a kritikaírók nagyrésze WattPadon néha elég sértőn tud fogalmazni, és ez elítélendő dolog. Ezért is kell figyelni a véleményezőknek arra, hogy ne fogalmazzanak bántóan.



Remélem tetszett ez a kis elemzés, majd máskorra is tervezek még. Lesz majd olyan is, hogy tippeket adok a kérdések válaszaként. Nemsokára jövök! Sziasztok!

WattPad kritikákTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang