Meg is érkezett az első rész ebből. Megtanulhatsz kritikát írni, ezekhez a "leckékhez" pedig példákat fogok mutatni.
Az első "leckéből" most az fog kiderülni, hogy hogyan lehet előítéletek nélkül olvasni egy könyvet, amiről kritikát akarunk írni.
Példaként vegyük fel most az egyik kritikámban említett Csillagtolvaj-t! Tegyük fel, hogy az írója kritikát kér tőled, de te még sosem hallottál a könyvéről. Mit tegyél elsőként?
Ajánlott ilyenkor megnézni az író profilját. Olvassuk el, hogy mit ír magáról, nézzük meg a műveit, hogy miket olvas-de a kommentjeit ne olvassuk el. Könnyen előítéletesek lehetünk, ha a kommentjeit olvassuk.
Ugyanakkor az is fontos, hogy a rá vonatkozó kommenteket se olvassuk el, mert szintén befolyásolhatja a gondolkodásunkat a könyvről, avagy előítéletesek leszünk. Ne olvassuk el mások kritikáját a könyvéről, és szinte teljesen zárjuk ki az írót és a rá vonatkozó kommenteket a WattPad-ról.
Ha már olvastál róla kritikát, kommenteket, és akaratlanul is létrejött benned egy kép az íróról, sokkal nehezebb dolgod van. De ne aggódj, semmi sem lehetetlen. Nekem legalábbis már sikerült tisztán gondolkodni.
Ilyen könyv olvasásakor próbáljuk meg teljesen magunk elé képzelni a könyvét. Rajzoljuk le a karaktereket, hallgassuk meg a zenéket(ha rak be ajánlóba a könyvéhez), és élvezzük a könyvét. Az is segíthet, ha úgy olvasod, hogy van valami háttérzaj, így csak a lényeg marad meg a fejedben, és nincs időd az íróról gondolkodni.
Ha pedig már bele-bele olvastál a könyvbe, és kábé ismered a történetet, akkor tedd az ellenkezőket: olvasd a kommentjeit, a rá vonatkozó kritikákat, hozzászólásokat, így tedd az elképzelésedet világosabbá. Viszont ha még nem olvastál bele, akkor a kritika megírása után olvasd csak el az íróra vonatkozó kritikákat!
Pszichológiailag bizonyított, hogy egy ilyesmi sorrend segíthet igazán előítélet-mentesen megírni egy kritikát.
Na helló! Remélem tetszett ez a kis rész, még lesznek szerintem ilyenek. A nem parodizáló kritikaírók kihalóban vannak, szóval az én praktikáimmal akarok segíteni fejlődni a leendő kritikusoknak. Szerintem mindenki próbálja ki a kritikaírást, mert én nagyon élvezem. Ha írtok kritikát, jelöljetek meg rajta, szeretnék jó kritikákat olvasni. Remélem meghoztam a kedveteket... Egyébként bocsi, hogy a múlt héttel lemaradtam, csak küldtek egy könyvet, és nem tudtam még befejezni. Sietek! Addig is, sziasztok!
YOU ARE READING
WattPad kritikák
Non-FictionEbben a könyvben általatok beküldött könyveket fogok véleményezni, tanácsot adni, illetve néha tippeket adok egy jó kritika megírásához. Megpróbálok építő jelleggel írni, de nem akarok senkit sem megsérteni. Kritikát -kérésre -általatok ajánlott...