Kimi insanların can dostu, kimi insanların ise korkulu rüyası olan: "Özgüven"
Özgüven eksikliği, özgüvensizlik neredeyse dünyada %90'dan fazla insanda bulanan bir eksikliktir. Aslında bu konu çok kavramlı ve geniş bir konudur fakat biz genel olanları ele alacağız. İlk sorumuzla başlayalım.
Özgüvenimi nasıl getirebilirim ?
İlk başlarda ki "Kendini beğenmeme hastalığı" olarak bahsettiğim bu konu özgüven eksikliğinin en güzel örneklerinden birisidir.
Neden birisidir ?
Aslında güzel olmana rağmen kendini beğenmemek, çirkin hissetmek özgüvensizliğin belirtilerinden birisidir. Düşünsene güzelsin abi sana güzel tatlısın diyorlar sen:
- Hayır yaaaa ben tatlı değilim kiiii, tatlılık benim 537372 km yakınımdan bile geçmez
diyorsun.
Karşındaki insan doğal olarak gülüyor tabi.Peki, özgüvenimi geri nasıl kazanabilirim ?
1. Olarak kendini beğenme, insanların seni beğenmemesini düşünme ile ilgili sorun yaşıyor isen; daha önce anlattığım bakımlı olma faslını çözdüysen eğer ilk antreman olarak evden çıkmadan önce veyahut evdeyken aynanın karşına geç ve kendini 1 2 dakika boyunca incele. Ondan sonra gözlerine, kaşına burnuna bak ve ben "GÜZELİM" de. Bunu zamanla yaptıkça kendini beğenmeye daha pozitif olmaya başlayacaksın.
2. Olarak insanlarla konuşurken çekiniyor, gözlerine bakamıyor isen; ilk olarak sana elde ettiğim en kolay tekniği söyleyeceğim hazır mısın ? Şimdi Youtube'yi açıyorsun ve herhangi bir türk vlogerın videosunu açıp video boyunca sadece gözlerine bakıyorsun. Eğer ki gözlerini kaçırıp başka bir yere bakıyorsan bil ki sende karşındaki kişiyle konuşurken çekiniyorsun. Bu sorunu çözebilmen için sürekli videolarda karşıdaki kişinin gözlerine bak veya bakaya çalış, kısa bir sürede bu sorununu çözeceksin.
3. Olarak gelecek ile ilgili kaygıların var ise; yapman gereken ilk şey, kendini KASMA! Neden kendini strese sokuyorsun ki ? Anı yaşa, o günü yaşa, ne yapacaksın şu an geleceği ? SANANE salla, sen sadece dersin varsa dersine çalış aynı zamanda eğlenmene bak gez toz, her şeyi ayarında yap, mutlu ol. Ben gelecekte bir şey olamicam, yapamicam DEME! Özgüvenini KAYBETME! İlla ki olursun, sıkıntıya neden sokuyorsun ki kendini, bırak akışına sadece yapman gerekenleri yap o kadar. Olursa olur olmazsa olmaz sonuçta: "Ölüm değil ki bu sadece tek bir şansın olsun"
Denemen için bir çok şansın var halen daha sonu gelmedi, o yüzden artık "Özgüvenini" SAĞLAM tut. İnsanların ne dedikleri önemli değil burda önemli olan değerli olan sensin. Hiçbir kişi için kendini üzme sen mükemmelsin onlar mükemmel sevmiyorlar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sana Bir Sır Vereyim Mi ?
SpiritualDİP NOT: "Hayat ve insan arası ilişkiler" ile ilgili ne kadar değerli bilgiler, püf noktalar var ise bu kitapta öğreneceksin...