James baru sahaja membersihkan diri. Dia bangun awal kerana ingin membuat sarapan buat isteri tercinta.
Mereka sampai di vila agam lebih kurang tengah malam. Dia faham benar dengan situasi isterinya saat ini.
James berjalan ke arah isterinya yang sedang lena diulit mimpi. Terus dia membangunkan sang isteri dengan lembut.
"Sayang? "Panggil James dengan lembut sambil mengusap perlahan ubun-ubun itu
"Sayang? Bangun dah pagi ni"kejut James lagi namun tiada respon
Dia terus mencheck nadi isterinya tapi masih berdenyut.Dia terus menghampiri Sabrina dan mendengar masih nafas. Dia terus mencheck apa yang patut dan mendapati Sabrina pengsan.
James berlari menuju ke bilik Aileen. Hanya Aileen sahaja yang berada di dalam vila itu kerana yang lain sudah keluar joging.
"Aileen!"Kejut James dengan kuat
"Ermm apa? "Jawab Aileen dengan mamai.
Dia masih dikuasai oleh mengantuk. Dah lah semalam kena bebel dengan Rayyan kerana sudah melewati batas namun dia hanya menadahkan telinga sahaja.
"Leen tolong aku wey! Sabrina pengsan!"Ujar James dengan gelisah
"Ouh pengsan ja pun"ujar Aileen sedar tidak sedar.
Dia baru perasan akan perkataan pengsan terus matanya terbeliak. Terkebil-kebil dia disitu sambil menguap kecil.
"Apa! Pengsan? Kau biar betui! "Tercegat Aileen dibuatnya dengan rambut serabai
"Takkan aku nak main-main!Cepat la weyy bawa dia ke hospital!"Ujar James dengan marah
"Ehh aku nak mandi dulu! "Ujar Aileen lalu bangun menuju ke bilik air
"Ehhh tak payah tak sempat! Kau pakai ja macam ni lawa dah! Just cuci muka ja! "Desak James lagi
"Erkk hah okok kau dukung Sabrina masuk dalam kereta! Lagi 5 minit aku sampai!"Tergeleng-geleng Aileen melihat kerenah James.
Nasib baju tidurnya tidak terlalu mencolok. Kalau tak aih!
Aileen bergegas menuju ke kereta James dan dia terus masuk duduk disebelah Sabrina.Ditepuk perlahan pipi wanita itu..
Kereta James membelah jalan raya dengan laju. Tidak kisah akan disaman or whatever yang penting nyawa isterinya.
Mereka sampai di hospital dengan cepat. Aileen segera memakai mask dan James meminta pertolongan nurse yang sudah bersedia itu.
"Tolak pesakit masuk ke dalam wad kecemasan"arah Aileen apabila sudah diletakan di atas katil hospital itu
"Erkk Doktor Ail? "Tanya salah seorang nurse itu apabila dia menyedari mata dan rambut gadis itu..
"Ikut sahaja cakap Doktor Ail,kita tak banyak masa!"arah James pula
YOU ARE READING
[C] My Girl Is Ice Princess?!!
RomanceAileen Lai? Aireen Lai? Suzani Humaira? Huh, siapa tak kenal? Tiga gadis yang dingin dan selalu buat kecoh di sekolah. Bak kata orang, 'Ice Princess'. Baru ingin melangkah ke tingkatan 5. Tapi.. baru first day, ada tiga lelaki baru masuk ke sekolah...