~Bab 1~

781 8 1
                                    

Iffa merupakan seorang pelajar daripada University Oxford Of London, disebabkan hal keluarga, beliau terpaksa berpindah ke Australia. Ibu Dan Abang kepada Iffa terpaksa tinggal di London kerana abangnya masih meneruskan pelajarannya sebagai seorang Saintis.. Iffa merupakan seorang yang tidak suka bercinta Dan dia juga seorang yg pandai bela seni diri..Iffa merupakan seorang yg amat taat kepada bapanya.

*Di dewan kuliah*
"Aisshh!! Pening lah kepala aku! Prof ni...Slow lah sket.." luah kata Fathiah yg sedang duduk di sebelah Iffa..Iffa pula hanya tergelak kecil apabila mendengar ngomelan rakan baiknya.. "Professor John, could you please slow down a little bit, I don't think my friend could catch up" Keluar juga suara merdu Iffa setelah sekian lama terdiam mendengar kata kata Prof John dari tadi lagi "Oh sorry there, Thank you for reminding me," itulah jawapan pendek yang keluar daripada mulut Prof John..Pelajaran pun terus bersambung.. Selepas 30 minutes berlalu, Tiba pula masa untuk beransur pulang

Setibanya di loker,Fathiah lah orang yang pertama memulakan bicaranya "Haaishh..Kan bagus kalau aku ni berani macam kau.." kata Fathiah..Iffa pula Cuma meng-'hmm' kan aje sebagai jawapan kepada pernyataan Si Fathiah.."Eh Iffa, Kau kenal kan Jay tu?"Fathiah mula menanyakan Iffa sesuatu.."Jay? Laki yg ramai perempuan minat tu? Yang suka aku tu? Asal dengan die?" Selepas menanyakan soalan itu, Iffa membuat muka pelik kepada Fathiah, "Haah, weh kau tak nak ke kat die.. Semua perempuan nak wehhh"Balas Fathiah dengan muka yang amat teruja,"Heh..Thia Thia.. Aku tak nak lah berkahwin khawin ni..Kau tahu kan aku tak suka cerita pasal khawin khawin ni..Kau pun dah lama kan kenal aku" Belum sempat lagi Fathiah menjawab, Jay sudah berada di belakang mereka..

"Assalamualaikum korang! Buat ape tu?"sapa Jay dengan riang (Author:Kalau korang nak bayangkan muka Jay macam mana, please search muka artis Korea Lim Jaebom kumpulan Got7 ngan artis english Jaeden Lieberher maaf kalau salah eja..Pastu warna kan rambut dia jadi blonde and mata jadi kelabu..Jgn risau Jay ni Islam.Dia just ade kacukan.So back To the story).."Ni ha..Tgh susun buku dalam loker nak balik..Buta ke ape tak nampak" Belum sempat Jay nak menjawab kata kata kasar Iffa, telefon pintar Iffa berbunyi.."Oh nice, my Dad is calling me..No need to talk anymore..Bye Thia~~"

*Jay POV*
Jay hanya mampu membuat muka sedihnya kerana Iffa tidak pernah menerima cintanya..Iffa ingatkan Jay hanya menyukainya kerana wang dan harta, tetapi sebaliknya Jay menyukainya kerana cinta yg ikhlas dan kerana kebaikan hati Iffa.."Dah lah tu bersedih Jay oii... Chill lah.. Teruskan hidop," Fathiah cuba memberi kata kata semangat kepada Jay sambil menyusun bukunya ke dalam loker."Thanks Thia..Aku balik dulu au..Malam ni ade private dinner ar" kata Jay dengan sebuah senyumannya yang bole membunuh orang lain.."Bye..Drive safe bro" Kata Thia sambil menepuk bahu Jay..

Sejurus sampai di rumah, bapa Jay terus mengarahkan Jay untuk duduk di ruang tamu.."Kenapa Abi panggil Jay ni?" Tanya Jay kepada bapanya dengan perasaan ingin tahu "Tentang private dinner malam ni..." kata Abi kepada Jay sambil merenung mata kelabu anaknya.."Kenapa Abi,tak jadi ke?" Tanya Jay dengan ragu ragu " Jadi, tapi malam ni, bukan seperti private dinner yang biasa, kawan Abi akan bawa anak perempuannya, dan Abi akan jodohkan kamu dengan dia..Don't you ever say no this time" Belum sempat lagi Jay ingin membantah, bapanya terus pergi meluru ke arah bilik tidurnya untuk persiapan..Jay meramas rambutnya diikuti dengan perasaan marah kerana Jay hanya ingin berkahwin dengan Iffa..

*Iffa POV*

"No ayah! Adik tak nak kahwin! I wanted to stay single" bentak Iffa dengan marah apabila Ayahnya berkata bahawa beliau akan berkahwin.."Please Iffa this time..Ayah janji, semua ni akan berjalan dengan lancar..Ayah buat ni untuk kebaikan Iffa jugak" kata Ayahnya sambil merenung tepat ke dalam mata anak perempuannya..Apa lagi yang Iffa mampu buat...Dia tidak pernah menolak pujukan ayahnya..Akhirnya dia terpaksa juga bersetuju dengan perintah ayahnya itu.."Hmm~~Okei..Adik agree..But Only this time okei?""I promise" kata kata ayahnya itu membuatkan dia lega tetapi rasa ragu ragu.. ~Betul ke ape yang aku buat ni?~ Ayat itu terngiang ngiang di kepalanya..
.
.
.
|Hye korang! Author ni..Hehe..First time upload cerita ni..Ni saya tak ambil drpd mana mana novel au! Ni semua dtg drpd mimpi sis...Hahahaha..Kelakar kan..teruskan membaca tau ! Byeeeeee|

Khawin Atas CintaWhere stories live. Discover now