Dia masuk ke dalam kereta dan........
.
"Well What? Dah plan memang nak jumpa dia ke apa? Or coincidence...Eh Takyah cakap lah? Malas aku nak dengar cerita kebodohan kau...stop it..terima je hakikat yang kau dah khawin ngan aku bole tak?"
.
"Dah memang kau nak membebel kat aku kan..Bukan coincidence..and plead lah faham yang aku tu takkan terima kau..Dah terang terang yang ni namanya khawin paksa..And kalau kau tak nak aku dalam kereta ni bole je aku keliar..Sorry lah..tak hamak pun nak tinggal sebumbung dengan kau..Selama ni aku hidup sengsorang dengan ayah aku aku hidup happy tau..Dengan Thia lagi...kau memang tak reti nak carik perempuan lain ke just terbuka dengan aku..Dah lah weh..malas aku nak cakap ngan kau..Orang yang tak pernah faham cakap lebih baik pergi je dari dunia nih.."
.
Panjang lebar Iffa melepaskan marahnya terhadap Jay..Iffa terus keluar dari kereta itu dan memanggil taxi..Jay pula terus menghentak kepalanya di stereng kereta menyesal kerana perbuatannya.."Aku ni pun bangang jugak pergi marah dia macam tu...dia tu pun bukannya pernah kena marah...Jay....ni semua salah kau...haaadduhh?..pasni mana pulak aku nak carik dia....." keluhan itu diluahkan seperti ada orang ketiga yang mendengar..
.
Iffa POV
"Boleh tak laki tu pergi je dari life aku..Aku just tak paham ape yang bapak aku suka sangat kat laki macam tu...Eh memanglah bapak aku suka..dah buta kot dengan kebaikan dia..Or just sebab kerja..Just kerja and Eh boleh lepaskan anak dia macam tu je..masalah,awam ni..baik aku hidup sengsorang bawah jambatan macam ni..." Aku terus bercakap seorang diri di atas buruj khalifah yang tinggi bagaikan langit...Nasib baiklah takde orang kat sini kalau tak memang orang dah lama viral kanaku Pastu terus cop aku ni gila....Heish..
.
Tiba tiba telefon aku berdering..Jay.........Patutke aku angkat.."Takyah lah..Laki ni pun bukannya faham aku pun..khawin ngan aku pun atas sebab dia..bukan aku yang nak..tak ingin weh" aku terus campak telefon aku ketepi..Aku dahtakde masalah pun nak life kat sini..hotel semua aku boleh je carik..tapi one thing.Bapak aku dengan bapak si Jay ni selalu sangat perhatikan kita orang...Tolonglah..life aku macam kena tarik weh...
.
Once again...Telefon aku berdering..Nice..Ayah....
.
"Helo?"Sapaku perlahan.."PERGI MINTAK MAAF KAT JAY SEKARANG! DIA TU DAH LAH SUAMI ADIK... PERGI MINTAK RESTU BALIK! TAK ELOK BUAT MACAM TU! HORMAT SUAMI! HO——-""Ayah, stop... Kalau lepas ni ayah nak suruh nubuat bende yang paling adik benci yang ayah tahu adik benci..ingat ea...Ayah and semua ada kemungkinan besar takkan nampak adik lagi....Pilihan? Mati atau hilang.."
.
Aku terus tutup panggilan tu..Kesah apa pulak aku kalau aku dah jadi kurang ajar ke ape..masalah apa nak control life...Eh tolonglahh...aku nak hidup! Tolong tolong tolongggggggggg!,!!!,
.
"Bae?"
YOU ARE READING
Khawin Atas Cinta
Romance"Ingat ea, Kita khawin Ni sbb bapak aku yg suruh aku khawin dengan kau ea!" Kata Iffa dengan Tegas terhadap Jay.. "Alaa..Lama-lama awak Akan jatuh cinta kepada saya jugak" Kata Jay kepada Iffa dengan senyuman manis tertampal mukanya. Cerita ini terd...