~Bab 9~

357 6 8
                                    

"Bae?"
.
Iffa POV

Memang aku kenal sangat suara tu...Suara yang paling aku benci..aku paling kan kepala aku untuk mencari suara itu tetapi.....
.
"Eh mana suara tuh?" Kata aku seorang diri bagaikan kegilaan yang melebih...*Aku dah gila ke ape? Eh takdelah..stress terlebih je tu...* cuba menenangkan hari aku yang terlebih takut ni..tapi sekali lagi aku terdengar... "Bae??".. "Eh mana kau Jay?!" Aku terus berdiri seperti ingin mempertahankan diri..suddenly...Aku rasa macam ade air titis titis lah.."Wau...waktu aku sedih lah kau nak hujan....bangganya hidup......"
.
Apa aku perlu buat sekarang...dah lah aku dah basah kuyup sekarang..takde tempat dah aku nak lari..What die my life means To Me now........
.
Kreeeeeeeeeeeeeeeeeekkkkk..
.
Aku terus memusingkan kepala tengok ke arah pintu..."Ohh...Pakcik jaga rupanya.......""Eh! budak ni...kau dah kenapa duduk atas ni...Eh bapak kau mana... "kata pakcik jaga tu buat aku rasa macam nak melenting jap..." Eh budak kau panggil aku..Aku ni dah berumur 20 tahun tau! Bapak aku?! Entah dia....dah mati ke ape entah aku pun tak kesah..."
.
"YA TUHAN INI BUDAK! Ka———-""Aku ape? Eh biaule....dah dah..gi buat kerja kau kat tempat lain..tolonglah jgn kacau aku..aku dah lah tengah serabut ni ha...." lawan aku dengan nada kurang ajar terhadap pakcik 50-an itu...
.
"Ha...yelah budak....Eh jap...Taknak masuk dalam ke..demam karang.." Nada pakcik itu seperti amat ikhlas dan mahu aku tidak jatuh sakit..."Takpelah pakcik..kalau saya demam pun siapa je yang nak risau..." Nada aku agak sedih sebab aku memang rasa macam dah takde sesiapa yang nak 'care' kan aku...
.
Pakcik itu terus mengambil payung dan duduk di sebelah aku.."Kamu ni kenapa? Kamu ok tak ni?"*ya tuhan..cara dia tanya sebijik macam cara mak aku tanya..Aku memang memelrlukan seseorang seperti ini sekarang ni..* "Apa yang patut saya buat kalau orang asik memaksa saya walaupun saya taknak?" Kata aku sambil memandang pakcik tu dengan penuh harapan..."Hubungan ke?" Tanya pakcik itu pendek.."ma- macam mana pak-pakcik.t-ta-tahu...?"
.
"Pakcik tak tahu macam mana pakcik tahu..Tapi apa yang pakcik nak cakap..tolong jangan selalu sangat ikut cakap otak..sebab mungkin kebanyakkan apa yang kita fikirkan tak betul.. Dan kalau ayah kamu selalu sangat buat itu ini untuk awak..itu maksudnya, dia nakkan sesuatu yang terbaik untuk kamu..dia taknak apa yang jadi dekat dia sebelum ini, yang tak baik dan menyakitkan, jadi dekat kamu..cuba lembutkan hati untuk menerima dia..memang sekarang hati kamu keras tanpa ada dia di dalam hati, tapi kalau kamu tukar cara pemikiran kau..kamu tukar isi hati yang tidak baik tentang dia, satu hari nanti, tak mustahil hati kamu akan lembut dan hanya dia sahaja yang berada di dalam hati kamu".
.
Panjang lebar pakcik ni nasihatkan untuk aku...tapi semua nasihat dia betul betul sama macam mak aku nasihatkan aku...aku tak boleh tahan dah..aku terus menangis kat sebelah pakcik tu.. pakcik tu hanya mampu mengusap belakang aku dengan lembut..*memang sebijik dengan cara ibu...*
.
"Pakcik cakap ni sebab sebelum ni pakcik ade seorang anak perempuan..pakcik taknak kamu menjadi sena aib dengan dia..Seorang ayah akan sedih kalau kehilangan salah seorang anak perempuannya..." Kata pak cik itu betul betul sedih..." Apa jadi dengan anak pakcik?" Tanya aku dengan perasaan ingin tahu yang amat membara dia dada.." Dia dah lama mati sebab suami dia yang bunuh dia..Suami dia bunuh dia sebab suami dia tak puas hati yang dia selalu disayangi orang ramai..tapi itu bukannya salah dia pun.. Dia disayangi sebab dia memang seorang yang baik.. perangai dia sama macam kamu..kasar tapi sebenarnya lembut dan baik kat dalam.."
.
Tanpa aku sedar, pakcik tu pun menangis sebab terkenangkan anak dia.."Pakcik harap kamu takkan bertindak macam anak pakcik....Iaitu makin mengeruhkan keadaan.. tolong berbaik..hidup kamu lama lagi.." pakcik tu terus bangun dan menghulurkan tangan untuk membantu aku bangun..dengan lantas punya aku mengambil tangan itu..aku mengucapkan terima kasih kepada pakcik itu atas kesemua nasihat yang di berinya...
.
*Now Iffa, lets go mintak maaf dekat Jay...* aku cepat cepat mengambil taxi sebab taknak menjadi pembasah antarabangsa.. Aku cuma mampu merenung keluar tingkap..*Jap...macam aku kenal lah susuk tubuh orang tuh...JAAAAY!,* "Abang taxi! Berhenti tepi jap!" Cepat cepat pemandu taxi itu memberhentikan kenderaannya itu di tepi..Aku terus keluar dari kereta  itu dan memanggil Jay..Jay memandang kebelakang..aku dapat melihat senyumannya yang lemah itu..Tapi apa yang melemahkan aku..Jay pengsaaan!
.
"Jay wakeuppppp!" Cepat cepat aku menarik dia masuk kedalam taxi upitu dan terus menuju ke arah hotel.

No one POV
Setelah sampai di hotel, Iffa cuba memanggil orang orang di lobby tapi yang sebenarnya, lobby itu kosong tanpa jejak.."Eh memang ke kosong..Dah lah sekarang ni pukul 3 pagi...Sape je manusia yang nak berjaga sekarang ni..Maafkan aku Jay..aku takde pilihan" Iffa bermonolog dengan dirinya sendiri sebelum menyeret Jay naik terus ke bilik...
.
Iffa terus membaringkan Jay di atas sofa..."Baik aku pergi masak bubur..Tapi.....Baju dia basah Eh lahai....Jap! Aku ade cara!" Iffa terus pergi ke dapur dan memasak bubur yang Jay suka... Iffa meletakkan bubur itu betul betul di sebelah Jay ..."Waahah....Di dah nak bangun!"
.
"Iffa??"

.
Guuuuuyyyyyyssssss! LEPAS NI EP LAASSSTSTT...HUHUHUHU! KORG NAK NOVEL APA LEPAS NIH?
I think English koot... Nak try buat Vampire..Or Rebel...Pilih lah..

1.NCT X BTS X READER Vampire (BM Or BI)
2.NCT X BTS X READER Rebel (Nanti Iffa pilih tajuk) BM Or Bi?

Khawin Atas CintaWhere stories live. Discover now