"Iffa?!"..
.
.
Iffa POV
Dengan terdengarnya suara itu..Aku terus mengangkat kepala ku dan terlihat muka Jay yang agak marah? Jeles? Sadis? Sedih? Entahlah..Aku pun tak boleh nak mengatakannya..."Who's this?" Tanya Jay tanpa 'BREAKING' eye contact..."Ohh..Lupa aku nak perkenalkan korang..Well Jay..Ni Zarif..Kawan baik aku..And Zarif..Ni Jay................Suami........Aku....." Asal lah pulak ayat yang belakang tu susah Nak keluar....Masalah lah kau ni Iffa.
"Ohh..Its mean korang memang dah pelan ke nak jumpa? Nak keluar sesama?" Tanya Jay dengan iris iris cemburu di dalam pertanyaan itu. "Eh yang kau ini dah kenapa....Biarle aku nak jumpa dia pun..Kawan lama aku.." Aku membantah tak memikirkan orang lain..Nasib semua tengah Busy tengah tengah malam ni..Entah apa yang dorang buat pun aku tak tahu le...
"Well honey Iffa, You kan dah khawin ngan I...Bukan awak kena mintak kebenaran lelaki awak ni sebelum keluar ke?" Jay merapatkan badan dengan aku macam nak memarahi aku..apa lagi..Aku pun jadi kecut lah....
Tiba tiba, Zarif melengahkan diri dia berdiri di antara aku dengan Jay..Aku pun mula rasa terharu..Banyak jugak ayat yang bermain dalam pemikiran aku...*Kalaulah Zarif suami aku...Kalaulah Jay penyayang macam Zarif....* Tapi kata kata Zarif mungkin mengubah pemikiran aku..." Well, You say yang kau dah khawin dengan Iffa, tapi mana manners kau sampai nak memaksa dia untuk ikut kau je....As i know, husband biasanya baik dan oleh dengan isteri dia..But You? I dunno lah..Aku rasa macam kau membazirkan masa dia dengan kau...."
Lel Zarif...Tapi...Kenapa aku rasa marah bila seseorang cakap macam tu kat suami aku..Memang aku tak suka dia..Tapi... kenapa ......Kenapa ade perasaan ni..Tak faham weh....."Dah lah..Takyah lah nak berbahas kat tengah tengah alam ni..Korang kan dah besar..Dewasa...Matang..Na——-""Iffa masuk dalam kereta I...Now" Tiba tiba Jay memotong kata kata aku...Aku nak melawan tapi aku rasa macam aku ni tangan buat dosa besar terhadap suami aku sendiri...Aku pun ikut jelah...
"Ape ek yang dorang cakap....Dah dekat setengah jam aku duduk dalam sket ni seorangan duri...Huhuuu.." Aku tetiba mendapat sebuah idea yang agak bijak tetapi tidak itu..*Tadi aku rasa Jay pakai AirPod....Tapi sebelah..So maksudnya..kalau aku pakai lagi sebelah..Aku boleh dengar apa yang dia tengah cakap dengan Zarif* Aku terus mengambil AirPod Jay dan ........
Wowoooowwww...Aku geniuuusss... Nasib baik aku terfikirkannya awal awal...
J-Jay, Z-Zarif
J-Aku mintak tolong kau tinggalkan isteri aku..Jangan muncul lagi..
Z-Boleh je..Tapi perangai nak jadi suami dia tu..Tolong lah ubah sket..Kau tak kenal dia ke sebelum khawin ngan dia..Jgn jadi ceredik sangat....
J-Apa je yang aku tak kenal tentang dia sampai kau cakap macam aku yang layak jadi suami dia berbanding aku?
Z-Kau tak tahu ke yang Iffa bukan seorang yang suka dipaksa... Tapi kau paksa dia..Kau paksa dia ikut cakap kau..Kau mudah jeles...Iffa benci orang orang macam tu kau tahu? Aku bet kau tak tahu...Sebab yang tahu..Ambik dia dari aku..Kan?
J-Tolong jangan buat aku jadi marah..Maybank memang aku tak tahu yang lama..Tapi aku tetap dah jadi suami dia yang sah..Jadi aku berhak untuk menyuruh dia ikut arahan aku,,,Kau pun siapa weh nak tentang aku sebagai suami dia?
Z-Aku tahu aku no one...Tapi buat pengetahuan kau yang tak seberapa tu..Dia suka aku dulu..Dan dia tak pernah suka kau..Jadi tolong fikir lah ye....*Wait wait! Jap....What the thing yang happening sekarang ni.?dorang gaduh? Apakah Zarif? Tak matang dorang nih....Tapi..Sawit jugak dorang gaduh sebab kau..Hehehekkskkss* Tiba tiba aku ternampak susuk tubuh badan badan Zarif laju keluar dari STARBUCK..Aku pun ternampak Jay menghampiri kereta ni..Aku cepat cepat acah tidur...Dia masuk dalam kereta and........
.
.
HAPPY reading hunnysss
YOU ARE READING
Khawin Atas Cinta
Romance"Ingat ea, Kita khawin Ni sbb bapak aku yg suruh aku khawin dengan kau ea!" Kata Iffa dengan Tegas terhadap Jay.. "Alaa..Lama-lama awak Akan jatuh cinta kepada saya jugak" Kata Jay kepada Iffa dengan senyuman manis tertampal mukanya. Cerita ini terd...