Lalu Jay berkata dengan suara yang amat kasar sambil memegang pinggang Iffa dengan ketat "Siapa Zarif? Explain sekarang jugak!"kata Jay dengan tegas....
.
.
Iffa mula berasa takut kerana ini merupakan kali pertama Jay menaikkan suaranya."Eh kau ni, kawan aku semua kot aku rasa aku buat camni..Yang kau sensitif sangat dah kenapa?"..Kata Iffa dengan perasaan takut," Oh..Kawan.Habis, kenapa Fathiah awak tak guna perkataan awak awak?..Asal Zarif bole?..Yang lagi penting, kenapa awak tak panggil saya awak sedangkan saya suami awak yang sah lebih daripada pangkat Zarif dengan awak?" Soalan terakhir itu kedengaran agak ditekan dari Jay..Soalan pula dikeluarkan bertalu-talu, lagilah lidahnya terkelu..
.
"Could you please just mind your own business..Aku dah kata dia kawan aku..Kawan aku lah!" Kata Iffa dengan marah kepada Jay, lagu dia terus menghentakkan kakinya dan terus meluru ke arah dapur..Iffa mencapai sebotol air mineral yang terdapat di atas salah satu rak di dapur itu..Lalu dia terus meminumnya untuk merasa lebih lega...Selepas beberapa minit, Iffa pergi semula ke bilik tidur mereka..Kelihatan Jay sedang duduk di atas katilnya dan termenung sendirian seperti dirinya tidak sedar bahawa Iffa sedang merenung dirinya itu..
.
"Jay...Um..Saya mintak maaf.." kata Iffa dengan nada yang agak lembut kepada suaminya itu..Jay terus melihat Iffa tepat ke dalam matanya.Jay hanya tersenyum dan menepuk sedikit bahagian katilnya itu menandakan dia mahu Iffa duduk di sebelahnya.. Tanpa membuang masa, Iffa terus duduk di sebelah Jay di atas katilnya itu.."Saya pun mintak maaf sebab saya marah awak tadi..Tapi saya mintak satu je daripada awak sebelum saya maafkan awak.","Umm..Apa dia?" tanya Iffa dengan perasaan ingin tahunya "Tolong buang nombor Zarif daripada telefon awak.." Kata Jay itu membuatkan Iffa mahu marah..Tetapi apakan daya yang dia mampu buat, Iffa mengambil telefon pintarnya daripada katilnya dan membuang nombor Zarif dengan perasaan berat hati..
.
~2 Minggu selepasnya~
.
Sudah dua minggu Iffa dan Jay berkahwin..Tetapi mereka langsung tidak memikirkan tentang honeymoon ataupun lain lain(Author:Tak nak details sangat..So..Yah.) Jadi Ayah Iffa dan Ayah Jay telah pun mengaturkan sebuah honeymoon di Dubai untuk mereka berdua..Pada mulanya ,Iffa tidak mahu menerimanya...Tetapi sebelum Iffa mahu mempertahankan pilihannya, Jay sudah bersetuju.. Iffa hanya mampu mengukirkan sebuah senyuman palsu di bibirnya itu..
.
Tiba di Dubai, kelihatan seperti semua pekerja di sana amat hormat kepada Jay..macam..Jay ni bos kepada mereka..*Asal cam mesra sangat ni..Dorang dah kenal lama ke?*Tanya Iffa kepada dirinya sendiri..Setibanya mereka di bilik mereka..Iffa berasa amat hairan kerana seluruh tingkat itu hanya mempunyai sebuah bilik iaitu bilik mereka, dan bilik mereka siap ada perpustakaan mini, dapur, ruang tamu, dan banyak lagi...
.
Dengan perasaan berani yang membara, Iffa menanyakan kepada Jay..
"Jay, kenapa dorang semua hormat kau macam kau ni big boss, Pastu asal bilik kita lain daripada yang lain?" Tanya Iffa kepada Jay dengan perasaan ingin tahu yang membara.."Sebab ni hotel saya.."...
.
|Boring an bab ni...Tahu..Tapi malas nak skip..Hahahah..Maaf dah lama tak update..Busy sket..Nanti saya try update dua hari sekali..So..Selamat membaca|
YOU ARE READING
Khawin Atas Cinta
Romance"Ingat ea, Kita khawin Ni sbb bapak aku yg suruh aku khawin dengan kau ea!" Kata Iffa dengan Tegas terhadap Jay.. "Alaa..Lama-lama awak Akan jatuh cinta kepada saya jugak" Kata Jay kepada Iffa dengan senyuman manis tertampal mukanya. Cerita ini terd...