~Bab 3~

408 7 1
                                    

Iffa membuka pintu dan dengan terkejutnya dia bersemuka dengan.......
.
.
Jay!
.
"Eh amende kau buat kat depan tandas perempuan ni! Buta ke ape tak nampak tandas lelaki kat sana tu!" Kata Iffa dilepaskan dengan amat kasar kepada Jay..Jay pula hanya tersenyum manis melihat Iffa yang bermasam muka di hadapannya itu.."Tak lah..Abi yang suruh saya panggil awak..Dah dekat setengah jam awak duduk kat dalam tandas..Best ke duduk dalam tu lelama? Kalau best nak Join sekali bole?" Iffa menjeling tajam ke arah Jay yang tersengih sengih kepada dari tadi, "Ingat ea, Kita khawin Ni sbb bapak aku yg suruh aku khawin dengan kau ea!" Kata Iffa dengan Tegas terhadap Jay.."Alaa..Lama-lama awak Akan jatuh cinta kepada saya jugak" Kata Jay kepada Iffa dengan senyuman manis tertampal mukanya."Kau pikir manis sangat ke senyuman kau tu..Menyampah Pulak aku tengok muka kau ni,"Iffa menolak Jay dengan kasar..Jay pula hanya tergelak kecil melihat perangai Iffa yang agak kebudak budakkan itu.
.
Selepas beberapa minit, masa untuk bersurai sudah pun tiba, Iffa hanya menundukkan sedikit badannya dan terus pulang ke rumah.. Setiba di rumahnya, Iffa terus meng-'Skype' Fathiah
.
I=Iffa.        F=Fathiah
I:Thia..Kau desperate gegila sekarang ni kau tahu tak?
F:Tak, yang kau tak bole accept realiti sekarang ni dah kenapa? Apa masalah kau sampai kau tak bole terima si Jay tu seadanya?
I: Kau pikir sentap ke ayat tu?Aku just tak nak kahwin! Kau paham tak!
F:Yang kau marah aku dah kenapa? Haiishh..
I:Okei..Sorry..Tapi..Ape aku nak buat?
F:Okei..Kau kahwin nanti bila?
I:Lepas aku graduate..Asal?
F:Okei lah tu!! Kau dah tak payah nak pikir pasal belajar lagi..Kau graduate je kau dah bole terus dapat Proffessor..Dah lah senang nak dapat kerja.. Doktor pakar lagi! Kalau kau bimbang pasal duit, Jay tu kan kaya gila! Mintak lah sket..Suami kot!
I:Humm ...Nanti nantilah aku akan meneruskan pemikiran ku ini..Dah moh le kita tidur.. aku dah mengantuk..Minggu depan pulak graduate... Pastu aku kahwin..Aku benci my life!
F:Takyah mengada kau..Teruskan hidup aku, aku bunuh kalau karang..Dah aku nak tido!
.
Dengan itu, Fathiah terus meletakkan panggilannya itu.."Haissh..Betulke ape yang aku buat ni..aku rasa macam takde bende yang aku buat atas keputusan sendiri" kata kata Iffa sebelum menutupkan matanya untuk berehat..
.
*Skip masa selepas kahwin*
So yah, beberapa jam yang lepas, Iffa sudah pun menjadi isteri yang sah buat Jay..Mereka pula sudah berpindah rumah ke rumah yang sudah di beli oleh Jay..Rumah itu kelihatan amat mewah tetapi Iffa sudah biasa dengan keadaan itu kerana beliau juga kaya seperti Jay...
.
Jay menunjukkan arah di dalam rumah baru itu kepada Iffa supaya dia tidak sesat jalan.Iffa juga sudah muka tergamam kerana rumah itu amat besar *Jay ni pergi beli istana dah kenapa?! Mengalahkan istana dah rumah ni* Ngomelan Iffa yang terngiang ngiang di kepalanya dari tadi..Sampai sahaja di bilik tidur mereka, Iffa berasa amat lega kerana terdapat dua katil yang berasingan..*Nasib baik dua dua king size..Kalau tak memang aku nak balik umah angkut katil aku tu*kata Iffa di dalam fikirannya.. Iffa terus pergi ke arah katil yang berada di sebelah kanan kerana katil itu bersebelahan dengan tingkap dan berdekatan dengan air-conditioner.
.
Iffa terus menghempaskan dirinya ke atas katil yang amat empuk tu..Tiba tiba Iffa terdengar pintu bilik di tutup..Baru Iffa sedar bahawa perbuatan mengambil katil di sebelah kanan itu amat salah di sisinya...Pintu masuk bilik, betul betul bersebelahan katil Jay..Maksudnya, Jay mampu menguasai pintu itu...
.
"Kau jangan berani nak datang dekat ngan aku..Aku taichi kau karang..You stay at your side, I stay at my side" dengan wajah yang serius Iffa memberi amaran kepada Jay..Jay pula hanya mampu mengundur diri kerana Iffa merupakan salah seorang pemegang tali pinggang hitam dalam Taekwando..Iffa juga mengetahui pergerakan silat dan taichi..Dan dia juga landai berlawan..Jadi nak disenangkan cerita, sesiapa yang carik pasal dengan dia memang takkan dapat tengok matahari terbit pada esok hari..
.
Iffa dan Jay hanya duduk di dalam bilik mereka..Jay sedang membaca buku yang berjudul. '1001 Ways To be Sucessfull'..Iffa pula hanya mampu bermain dengan telefon pintarnya kerana Iffa langsung tidak minat untuk membaca buku kecuali buku tentang bidang kedoktoran..
.
Iffa langsung tidak perasan bahawa Jay sebenarnya sedang memakai baju berwarna putih..Tetapi baju putih itu kelihatan seperti baju yang jarang yang bole membuatkan kita melihat bahagian dalamnya...Iffa mula tertarik dengan wajah Jay..Walaupun duduk berjauhan, dia tetap dapat memandang Jay dengan amat jelas..Jay langsung tidak perasan bahawa Iffa sedang memerhatinya.. Selepas lima minit memandang Jay tanpa henti..Jay mula bersuara "Kalau awak nak tengok badan saya, mintak je..Awak boleh jadi orang pertama yang tengok badan saya tahu" kata Jay yang keluar daripada mulutnya tanpa memandang wajah isteri tercintanya itu.
.
"Sejak bila saya pandang awak..Perasan betul" Iffa muka memandang balik kepada telefon pintarnya itu..Jay terus menghempas buku yang dibacanya itu ke atas katil dan lompat ke arah katil Iffa..Iffa pula hanya terkejut dan membekukan diri kerana perasaan takutnya mula datang.."Wow~~ Sejak bila mula panggil awak awak ni..Apa kata panggil Abang ke..Sayang kee~"kata Jay sambil menolakkan sedikit cermin mata bulatnya ke bawah sehingga cermin matanya itu berada dia atas hidungnya..Sekali pandang memang boleh membuat semua perempuan pengsan..
.
"Hehe..Takde kejenaku nak panggil kau Abang..Aku just nak jadi baik untuk sesaat..Biarlah" kata Iffa sambil memberikan jelingan tajam kepada Jay..Jay pula hanya merapatkan badannya denga Iffa dan melihat apa yang dilihatnya di dalam telefon pintarnya.
.
Iffa pula sedang membuka aplikasi WhatsApp..Sewaktu dia sedang mengscroll nama nama di WhatsApp itu, Jay ternampak satu nama yang ada tulisan nama 'Zarif💕🤩'..Jay terus merampas telefon bimbit Iffa darinya dan melihat 'conversation' Iffa bersama Zarif..Jay memandang Iffa dengan muka yang amat marah yang dapat menakutkan Iffa..Lalu Jay berkata dengan suara yang amat kasar sambil memegang pinggang Iffa dengan ketat "Siapa Zarif? Explain sekarang jugak!"kata Jay dengan tegas....
.
|Hi korang!! Author ni...So far so good kot?.. hahha..Ni sis kata serius..Ni semua datang daripada mimpi sis..Hhhahahaha..Kelakar an..Ada banyak lagi..but sampai sini je dulu..Takmo lelebih..Byee|

Khawin Atas CintaWhere stories live. Discover now