~ Bab 10~ -Last-

435 7 4
                                    

"Iffa?"
.
"JAAAAAYYY! YOU DAH BANGUUUNNN! My goood! I'm so wo———"
Belum sempat Iffa menghabiskan ayatnya itu, Jay dengan cepat nya memeluk susuh tubuh badan yang kecilnya bahagi dua badannya sendiri...Tanpa Jay sedari, dia menangis pada bahu Iffa
.
"Jay? Awak ok tak ni?" Tanya Iffa lembut kepada suami yang berusia 22 tahun itu..."Jangan pergi lagi....Jangan tinggalkan saya lagi... Jangan...." Kata katanya itu pendek tapi bermakna dengan amat dalam.. " Takkan...Saya akan sentiasa duduk dengan awak.."Balas Iffa sambil mengusap belakang badan Jay yang sedang basah kuyup akibat hujan yang lebat tadi..
.
"But, now.. Awak kena pergi salin baju..Dah lah demam awak panas.. Dah go now!"arah Iffa seperti ibunya selalu buat kepadanya apabila dia sakit.."Yeye...Saya pergi..jangan menghala———- JAP! Sejak bila awak saya ni??" Tanya Jay dengan senyuman nakal yang paling dibenci oleh Iffa di dalam dunia ini..
.
Iffa POV
Heeeeeeeeeeeeehhh...Dia buat lagi senyum tu haaa...Sabar sabar...Dia suami kau..kau kena taat.. kkk? Sabaaar..lahai.." Dah jangan le tanya..Awak ni kadi mood spoiler lah..Gi TUKAR BAJU SEKARANG!" "ooookkkkkkkkkkkk~~~" Eh jap...sejak bila suara dia menjadi sebegitu...lel...marilah aku lepas ni..
.
~Tiga Hari Selepasnya~

Well.... apa jadi dengan kita orang? Kami berbaiiikkk..Whoop whoop..Eh tepuk le sket.,Hahaha! Untuk first day tidur sesama di atas katil yang sama agak awkward bagi aku..tapi aku cuba jugak bagi peluang dan nasihatkan otak aku,.*Apa apa yang jadi..Takde biarkan..Dia suami aku sekarang...* Dan Alhamdulillah, tak de papee yang jadi...
.
Hari ni aku dengan dia tengah plan..What plan? Plan untuk sambut kepulangan abang aku yang baru habis belajar dekat Oxford...Lagipun waktu dia balik tu ha..Waktu birthday dia..Kitaorang bukannya plan tu je..Well...we plan To have rumah baruuuuuu! Lel So excited...
.
"Iffa You ready?" Haaiissshh dulu paling aku benci suara tu bila aku dengar..Tapi sekarang... Suara tu aku dah record dan ganti dengan lagu lagu aku ni ha..suara dia je yang menjadi lagu di hatiku..."Yes jomm!"
.
Tibanya kitaoran di AirPort, as always, akan ada orang yang datang jemput kitaorang dan bawak kitaorang ke bahagian private jet.. Itu sudah menjadi kebiasaan..Now! Berlepas lah kami ke Malaysiaaaa..

.
-5 Years laterssssss-
"Hanaaa, Jackkkkk! Cepat turun, makan, ibu kamu masakkan  mee gorenggg!l Jerit Jay ke bahagian atas rumah..Aku rasa macam satu kawasan dekat Australia ni ha.. Well Yeah, now aku ngan Jay dah ada dua orang anak..Lel happy nyee (menyampah) Yeepp..Kitaorang dok Australia kat sini...Sebab dekat Australia lah bermulanya perjumpaan aku denga. Jay..(Walaupun dalam hidup aku sebelum ni aku tak pernah mintak pun untuk berjumpa denga dia)
.
"Yeyeeeee! Kakak datang! Ayah jangan habiskan kakak punya mee macam semalam" Jerit Hana yang, anak aku paling tua.."Jangan makan Jack punya jugak..!!" Jerit lagi sorang..Setelah semua berada di meja makan, semua orang terus duduk diam dan makan macam tak pernah makan..Tapi soalan Jay mengambil perhatian mereka semua " Haaah! Minggu depan birthday Hana dengan Jack kan? Korang nak mintak hadiah apa?" Tanya Jay.. Jangan salah anggap..dorang bukannya kembar, tapi dorang lahir pada tarikh yang sama..
.
"Ayah! Nak adik baru?!" Jawab mereka serentak..Jay terus memandang aku yang tengah tersedak... dengan selamba Jay menjawab " Boleee! Ayah setuju!"wait whut? "Jap! Ibu tak setuju..Eh author! Memang aku je Eh kau nak attack..Dah habiskan cerita ni sekarang!"

Author POV
Well..Yah...Jangan tanya dorang dapat menunaikan hajat adik beradik tu okay? Hopely korang enjoin this cerita! Get ready for the Vampireeee

-THE END-

Khawin Atas CintaWhere stories live. Discover now