Enjoy reading!
Paris. Kota cinta ini bakal ditinggalkan olehnya buat sementara waktu. Dia mengorak langkah ke sebuah bangku panjang Yang terletak di tengah taman.Luggage miliknya di tarik agar merapat. Kemudian dia melabuhkan punggung di atas bangku tersebut.
Dia mengerling sekilas ke arah jam tangan Yang digunakan. Baru pukul 9:30 pagi. Ticket flight ke Korea telahpun di tempahnya sejak dua hari Yang lepas.
Dia akan bertolak ke Korea tepat pada pukul 12:30 tengah hari nanti. Masih ada banyak masa yang terluang.
Sebaik sahaja tiba di Korea nanti, belum tentu lagi dia hendak pulang ke mana terlebih dahulu. Samada ke aparmentnya sendiri, ataupun terus sahaja ke rumah kedua orang tuanya.
Kepulangannya pada kali ini langsung tidak di khabarkan kepada sesiapa termasuklah tunangnya.
Sengaja dia tidak mengkhabarkan apa" berita akan kepulangannya kali ini. Nak buat surprise lah katakan....
Dia tersenyum sendirian. Tinggal seminggu sahaja lagi dia akan menamatkan zaman bujangnya Dan bakal bergelar isteri orang Yang sah. Tarikh 17 January menjadi tarikh keramat bagi dirinya. Tarikh di mana dia bakal menjadi 100% hak milik tunangnya Yang tercinta.
Tak sabar rasanya hendak pulang kepangkuan ibu bapanya setelah Lama menetap di negara orang.
Papa Dan mama pasti sedang sibuk menguruskan hal berkaitan tentang perkahwinannya. Mana taknya... Anak perempuan mereka Yang sulung bakal bergelar isteri orang tak Lama lagi. Tentu meriah suasana di Villa pada saat ini.
Eiffel tower Yang berdiri megah di hadapan di tatap senang. Dia telah menamatkan pengajiannya di sini dalam bidang pereka fesyen. Dan tak Lama lagi dia bakal bergelar 'The International Fashion Designer.' Kononnya lah...
Rambutnya Yang berwarna coklat kehitaman Yang melepasi paras bahu di ikatnya kemas. Cuaca di Kota cinta pada saat ini amat menyenangkan.
Handphone miliknya di keluarkan daripada handbag. Tujuannya adalah untuk menghubungi tunang kesayangannya itu. Sudah beberapa kali dia Cuba mendail nombor lelaki itu namun langsung tidak berjawab. Nak di katakan tak ada credit. Dia baru jea isi semalam. Nak kata tak ada charge. Setahunya dia sudah mencharge phonenya itu semalam sehinggalah fullcharge. Heiiii.... Time" macam nilah kau nak meragam handphone...
Dia perasan akan satu figura manusia Yang sedang berdiri tegak betul" di hadapannya. Pantas sahaja di mengangkat wajah untuk melihat gerangan makhluk tersebut.
Seorang jejaka sedang berdiri betul" di hadapannya sambil mengukirkan senyuman. Jodoh jatuh dari langit ke? Pantas sahaja dia mendongakkan kepalanya memandang ke arah langit biru Yang cerah. Tak ada tanda" langit terbelah dua pun... Dari mana datangnya?
Tak ada angin... Tak ada ribut... Tiba" terpacak di hadapannya.
Asyik berangan. Lalai dengan gadget sehinggakan ada orang berdiri dekat depan sendiripun dah tak perasan. Kalau penculik tak ke naya?
Jejaka itu masih lagi berdiri di hadapannya sambil mengukirkan senyuman. Dia nak goda aku ke apa? ' getus hati si gadis. Laju saja dia mengalihkan pandangan ke arah lain.
Lelaki... Pantang nampak perempuan. Dasar MR.CROCKER!!!
Sedang leka memerhati pasangan kekasih Yang bermadu asmara di bawah sebatang pokok Yang rendang, tiba".... Berhenti sebuah van berwarna hitam di hadapan mereka. Polis Evo?...
Keluar 4 orang lelaki berbadan tegap dari dalam van tersebut. Mereka mengenakan topeng berwarna hitam. Salah seorang daripada mereka meluru ke arah si gadis Dan juga jejaka di hadapannya sambil mengacukan sepucuk pistol. Kecut perut dia di buatnya.
Orang jahat mana pulak tersesat ni? Serba hitam pulak semua tu... Ni betul" diorang ni dari Movie 'Escape' tu kah?. Tengah buat penggambaran? Kalau yea... Mana directornya?..
Entah.... Entah....
"Auww!" Belum sempat si gadis Cuba untuk melarikan diri dari situ, terasa ada sesuatu Yang menyengat di bahagian lehernya. Suntikan ubat tidur Dan pelalih di berikan kepada si gadis Dan juga jejaka di hadapannya itu.
Tak sampai pun seminit, tubuh si gadis sudah pun jatuh terkulai. Pantas sahaja Salah seorang daripada lelaki berbadan tegap itu mendapatkan tubuhnya daripada sempat jatuh mencium tanah.
Rasa sakit Yang teramat di bahagian tengkuk menyebabkan gadis itu semakin lemah. Perlahan" kelopak matanya tertutup Dan semuanya menjadi gelap...
...
Tbc.
YOU ARE READING
LOVE FROM THE FIRST SIGHT/JJK [SLOW UPDATE]
Fiksi PenggemarClara Ann, seorang gadis Yang baru sahaja menamatkan pelajarannya di kota Paris. Namun, malang tidak berbau. semasa Clara merancang untuk pulang semula ke Kota kelahirannya, dia telah di culik bersama dengan seorang anak hartawan terkaya bernama Je...