Hari ini sudah 13 January. Tinggal empat hari sahaja lagi sebelum majlis perkahwinannya di langsungkan.
Bagaimana kalau aku tak sempat pulang pada 17 January itu nanti? Apa agaknya Yang akan berlaku?
Kad jemputan dah pun di edarkan. Apa agaknya reaksi keluarga dan juga para tetamu Yang hadir tatkala mendapat tahu bahawa ketibaan pengantin perempuan Yang tak kunjung tiba?
Tentu sahaja mama dan papa bakal menanggung malunya nanti.
"Taehyung!" Ucap Clara perlahan.
Clara Ann terlalu rindu kepada tunangnya itu. Dia amat berharap Taehyung dapat menyelamatkan dirinya di saat ini seperti Yang sering di lihatnya di kaca TV. hero bakal datang menyelamatkan buah hatinya di saat genting.
Tapi itu semuakan hanyalah sekadar lakonan semata"... Setiap cerita bergantung kepada pengarahnya sendiri. Ini pula reality...
Bagaimana agaknya perasaan Taehyung jikalau aku tidak juga kian muncul kali ini.
Andainya aku tak sempat nak pulang, bermakna sudah tiga kali aku mempermainkan perasaan lelaki itu even keadaan Yang tak mengizinkan.
Kali pertama kami merancang untuk bersatu, aku tak sempat pulang di hari Yang telah di tetapkan. Kerana kapal terbang Yang akan ku naiki terpaksa di batalkan di saat" akhir... Bayangkan bertapa frustasi nya aku saat itu.
Kali kedua pula, kereta Yang ku naiki mengalami kemalangan jalanraya. Hanya kemalangan kecil namun aku terpaksa menghampakan perasaan Taehyung kerana tak dapat menghadirkan diri sedangkan Taehyung sudah lengkap bertuksedo menungguku akan ketibaan ku..
Namun, kedua" hari bersejarah itu tak ada majlis besar"an seperti Yang bakal berlangsung pada 17 January ini.
Apa agaknya sangkaan mereka jika mendapat tahu akan ketiadaan ku?
Tae?... Tak... Aku tak risaukan tentang lelaki itu. Dia antara lelaki yang paling mengerti atas segala tindakan Yang aku lakukan.
Aku bukannya mengenalinya sehari dua, tetapi sejak dari sekolah rendah lagi. Kami belajar di sekolah Yang sama even duduk berjauhan.
Dari kawan biasa kami menjadi sebuah pasangan. Tujuh tahun kami bersama tanpa rintangan mahupun ribut taufan pemisah... Aku yakin. Taehyung pasti akan menanti kepulangan ku tak kira berapa Lama sekalipun.
Cuma Yang di risaukan saat ini hanyalah mama dan papa. Tentu mereka akan mengamuk sekiranya aku tak kunjung tiba pada tarikh Yang telah di tetapkan.
Ahhh... Pasrah ajelah. Mungkin takdir tak mengizinkan untuk kami bersama. Dan mungkin telah di ciptakan jodoh Yang sebaiknya buat kami berdua...
Taehyung, tunggu aku.... Lambat atau cepat, jika di takdirkan untuk kita bersama mendirikan mahligai Yang sekian Lama di impikan... Aku akan pulang.
Tapi sekiranya aku di takdirkan untuk pergi terlebih dahulu... Terima sajalah pemergianku.
Carilah pasangan Yang sebaik"nya.
Kim Taehyung~.
Tbc...
Maaf chap kali ni ringkas dan pendek.
YOU ARE READING
LOVE FROM THE FIRST SIGHT/JJK [SLOW UPDATE]
FanficClara Ann, seorang gadis Yang baru sahaja menamatkan pelajarannya di kota Paris. Namun, malang tidak berbau. semasa Clara merancang untuk pulang semula ke Kota kelahirannya, dia telah di culik bersama dengan seorang anak hartawan terkaya bernama Je...