5.Love From The First Sight^JJK

38 8 0
                                    

Clara Ann tertidur di sebelah Jeon Jungkook. Belum pun puas terlena, dia dikejutkan oleh Jeon Jungkook. Sebaik sahaja dia membuka mata,  Edward sudahpun berdiri di hadapannya sambil memegang handphone di tangan kirinya.

"Kalau kau nak selamat beritahu appa kau keadaan kau sekarang!!" Tengking Edward sambik mencampakkan handphone tersebut ke ribaan Jungkook.

Amboii main campak" nampak. Jeon Jungkook sempat mengerling ke arah Clara.

"Siapa nama isteri kau?" Tanya Edward sambil memandang ke arah Clara Yang masih mamai sekilas.

"Jeon Somi!!!" Jawab Jungkook pantas.

Clara mengerutkan dahi memandang ke arah Jungkook. Sejak bila aku tukar nama ni? ' getus hatinya.

Mujurlah bukan namanya Yang di sebut. Sekurang"nya mama dan papanya tak terlibat dalam misibah ini. Tak sangka pandai juga Jeon Jungkook ni!

"Cepat Jungkook kalau kau nak nyawa kau dan jugak isteri kau selamat!" Arah Edward lantang.

Telefon Yang di hulurkan tadi-...  Ehhh bukan di hulurkan....  Tapi YANG DICAMPAKKAN itu tadi sengaja di dekatkan ke mulut Jeon Jungkook.

"Appa, Kook dengan Somi...." Belum pun sempat Jungkook menghabiskan kata", panyas sahaja Edward mengalihkan Telefon itu ke arah lain.

"Enough!!" Katanya sambil menolak bahu Jeon Jungkook ke dinding. Kemudian kelibat Edward dan juga anak buahnya Yang lain lesap dari sebalik dinding.

Setelah kelibat Edward dan juga anak buahnya Yang lain tidak lagi kelihatan, Vernon mengambik peluang itu untuk menghampiri Jungkook dan juga Clara.

"Kalau boleh saya tahu... Apa sebenarnya hubungan korang berdua?... Kenapa nama orang lain pulak Yang meluncur keluar dari mulut kau?" Soal Vernon. Pandangannya sejak tadi Yang di lontarkan ke Clara di alihkan pula ke Jungkook di hadapannya.

Keluhan kecil dilepaskan oleh Jeon Jungkook manakala Clara hanya mendiamkan diri. Tak berkutik langsung.

"Semasa saya ditangkap, Clara Ann turut berada di tempat kejadian. Mungkin mereka beranggapan bahawa di antara kami mempunyai hubungan,  namun hakikatnya kami tak mengenali antara satu sama lain. Same like you!" Beritahu Jungkook perlahan.

Vernon hanya mengangguk. Rupa"nya Jeon Jungkook terpaksa menganggap Clara Ann sebagai isterinya untuk menyelamatkan keadaan. ' simpulnya di dalam hati.

Ahhh...  Otak Orang jahat bukannya boleh di percaya. Mereka boleh buat apa sahaja Yang mereka inginkan ke atas Clara andainya mereka tahu bahawa clara Ann langsung tidak mempunyai ikatan Yang sah dengan Jeon Jungkook.

"Kau terpaksa menyamar?" Soal Vernon.

Jeon Jungkook hanya mengangguk. Clara Ann tidak mampu bersuara. Terharu?  Kenapa dia perlu berasa terharu pulak...  Bukannya dia Yang menyuruh Jeon Jungkook berbuat demikian. Tetapi lelaki itu sendiri Yang merelakan dirinya. Tak Takut?...  Buat apa nak takut... Tuhan kan ada.... Berserah jea pada Tuhan,  sesungguhnya ajal dan maut telah di tentukan oleh nya....

Tbc... Doalah...  Manalah tahu next chap saya baik hati nak buat story panjang sikit...

LOVE FROM THE FIRST SIGHT/JJK [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now