Pohled Mikea:
Ležel jsem na posteli a pozoroval strop, nechtěl jsem vstávat, nic dobrého mě dnes nečekalo. Popadl jsem mobil z nočního a nejradši bych s ním hodil o zeď, když na mě hned vyskočila fotka s Megan a zpráva od Elisy.
Znaveně jsem si prohrábl vlasy a radši jsem mobil zklamaně odložil na stůl, tak nějak jsem pořád doufal, že se Megan ozve, i když jsem moc dobře věděl, že si to nemůže pamatovat.
A tak jsem podruhé vzal do ruky mobil, abych se podíval na Elisinu zprávu, i když mě to vůbec nezajímalo.
Včera to bylo super, škoda, že ses tak rychle vytratil, ale myslím, že tvoje máma už ti řekne, jak se máš ke mně chovat ;)
Chvíli jsem na to jen hleděl, jestli se opravdu nezbláznila, ale když jsem si to přečetl už pošesté, došlo mi, že tohle sranda není. Prohrábl jsem si vlasy zoufale a snažil se vymyslet, jak z tohohle průšvihu ven, ale nic mě nenapadlo, Elisa měla v hrsti můj celý život a moc dobře jsem věděl, že na mně jí vůbec nezáleží. Byl jsem jen pro ni jen prostřední figurka mezi ní a Megan, teď už to věděla i ona.
Při zmínce o Megan jsem chtě nechtě, musel vybavit včerejšek, jak mi usnula v autě a já ji musel vzít do náruče a odnést ji až do postele, protože by to její sestra nezvládla.
Posadil jsem se a promnul si obličej, dnešek nemůže být horší, to jsem ještě netušil, co bude následovat.
Jen co jsem vstal a přešel ke dveřím, jsem uslyšel hlasy.
„Máme tak neschopného syna, víš, co včera udělal?" Uslyšel jsem hlas své matky a nejradši si znovu vlezl do postele. Z tátovy strany jsem neslyšel žádnou odezvu, nejspíš si zas četl noviny nebo se řešil něco na mobilu, než aby ji vnímal.
„Posloucháš mě vůbec? Tvůj syn včera, co nejrychleji odvezl Elisu domů, aby se mohl vytratit na jednu party, kde náhodou byla Megan s Elisiným bývalým přítelem, jako ta holka je neskutečná, chudinka Elisa." V téhle chvíli bych i radši vyskočil z okna, než abych tam šel, ale přesto jsem to udělal. Otevřel jsem dveře a sešel po schodech, což byla i teď sebevražda. Hlas mojí matky utichl, když jsem překročil práh kuchyně.
„Dobré ráno." Řekl jsem normálně, ale výraz mé matky prozrazoval, že ani na tohle nemám právo.
„Dobré ráno." Odpověděl mi otec a napil se kávy a přitom měl na tváři úšklebek, moc dobře věděl, jaké divadlo se tady odehraje.
„Dobré." Utrousila matka a založila si ruce na prsou.
„Jaké bylo rande s Elisou?" Zeptala se a já viděl, jak nedočkavě čeká, až mě bude moct seřvat.
„Ono to bylo rande? Myslel jsem si, že jdeme ven jako dva staří přátelé." Odpověděl jsem jí a zarazil se, jen jsem si nejspíš přilil olej do ohně.
„Takže ty si ji vyhodil domů, co nejspíš to šlo?" Zeptala se teď už naštvaně.
„Nechtěl jsem tam s ní jít." Obhajoval jsem se.
„Jo tak si ji hodil domů a šel na party, kde byla taky Megan, se kterou se přímo nenávidí? Já nechci, aby ses s Megan stýkal nebo chodil tam, kde je." Rozkázala mi.
„Mami, ona je na každé party a je ve škole, jak se mám s ní nepotkávat?" Zeptal jsem se nechápavě.
„Tak nebudeš chodit na party a budeš s Elisou." Bleskově to vyřešila.
„Mami, já..."
„Už jsem řekla, tak to bude." Nenechala mě domluvit.
„A teď v klidu posnídáme." Dodala a mně nezbývalo nic než si sednout. Po zbytek snídaně bylo ticho a já jsem byl za něho celkem rád.
Beze slova jsem odešel do svého a chtěl na chvilku vypnout, ale ani to mi nebylo dopřáno, protože mi zazvonil mobil a volal mi Peter.
„No co je?" Zavrčel jsem do mobilu.
„Hej, je pravda, že jsi byl včera s Elisou?" Nejradši bych hodil s mobilem o zeď.
„Kdo ti to řekl?" Vyštěkl jsem.
„Megan to dala ven, hele kámo, to je v pohodě, parta je při tobě, jen Elisa to bude mít těžké, Megan si všechny získala. No neměl bych ti radit, ale kámo Elisa? Jako Megan je lepší, ale tak je to tvoje věc." Svíral jsem pěst a snažil se ovládnout.
„Elisa není moje holka." Zařval jsem.
„Klid vole." Odpověděl mi na to.
„Čau." Odsekl jsem, protože jsem se už dál nedokázal ovládat.
„Klid hlavně, nazdar." Rozloučil se se mnou a já hodil mobil o stěnu. Díval jsem se už jen na to, co z toho mobilu zbylo a snažil se vstřebat vše, co se stalo.
ČTEŠ
Blue sky
Novela Juvenil„Spadneme." Řekla jsem při pohledu na jeho kolo. „Nebuď tak nudná, bude sranda." Prohlédla jsem si ho, jestli to myslí jako vážně. Vylezla jsem na řídítka jeho kola a doufala, že ten idiot nic neudělá a já nespadnu. „Víš, že když se mi něco stane, t...