"Color is the language of the poets. It is astonishingly lovely. To speak it is a privilege."
- Keith Crown***
Hei, ja tervetuloa lukemaan <3 Ihanaa, että löysit tiesi tänne.
Tämä kirja käsittelee synestesiaa, tarkemmin sanottuna kromestesiaa, joka on yksi synestesian muoto.
Tämä ficci on lyhyt ja sisältää myös lyhyitä lukuja, jotka kuitenkin julkaistaan usein, noin joka toinen päivä, ettei odotus käy liian pitkäksi! :) Ficci on myös kerronnaltaan ja tyyliltään suora, melko vähäeleinen ja aukkoja jättävä, joten älkää säikähtäkö, jos ette pääse ihan heti kärryille kaikesta! :)
Teillä, jotka olette lukeneet Wallflower-nimisen ficin, on varmaan käsitys, minkä tyylinen ficci tämä on. Tämä on siis tyyliltään ja muodoltaan samanlainen tai vähintäänkin samantyyppinen. Vaikka tämä tarina ei ole millään tavalla kytköksissä Wallfloweriin, suosittelen kuitenkin lukemaan myös sen, jos ylimääräistä aikaa ja intoa riittää! :)
Teille, joille synestesia käsitteenä ei ole tuttu, synestesia on lyhyesti sanottuna ilmiö, jossa aistiärsyke tietyssä aistissa aiheuttaa toisessa aistissa ärsykkeen, eli aistit ikään kuin sekoittuvat.
Vaikka minä, tämän tarinan kirjoittaja, itse olen myös synesteetikko (näen musiikin, sävelet, soinnut, osittain muut äänet ja tietyt numerot väreinä, sekä hahmotan luvut kolmiulotteisessa tilassa) en koe kaikkea samalla tavalla kuin Hoseok tarinassa kokee, joten sieltä saattaa puuttua joitain olennaisia asioita sellaisesta synestesiasta. Jos näin on, pahoittelut siitä <3
Halusin käsitellä synestesiaa fanficin avulla, koska se on yksinkertaisesti mielenkiintoinen ilmiö ja siitä riittää niin paljon opittavaa. :) Se on yksi näistä kiehtovista ihmisaivojen kummallisuuksista! :)
Pidemmittä puheitta, lämpimästi tervetuloa lukemaan, toivottavasti pidätte tästä <3 Votettaminen ja fiilisten sekä mielipiteiden kommentointi on sallittua ja myös toivottavaa! :) En laita (ainakaan usein) loppuun author's noteja, joten sanon nyt sen tässä alussa!
Ensimmäinen luku julkaistaan pian, lisäähän tämän siis jo valmiiksi kirjastoon, jos kiinnostuit <3
---
P.S: Jos ette ole vielä lisänneet omia tarinoitanne Daddy_jHoseok :in BTS-ficcien listauskirjaan tai käyneet etsimässä sieltä luettavaa, käykää ihmeessä tsekkaamassa <3 Löytyy hänen profiilistaan!
YOU ARE READING
Kadmiuminkeltainen nauru ⇢ j.hs × j.jk ✔
FanfictionMitä tapahtuu, kun ääniä väreinä näkevä nuorukainen tapaa taiteilijan, jonka puheääni näyttääkin sattumalta hänen lempiväriltään? • 𝙨𝙮𝙣·𝙚𝙨·𝙩𝙝𝙚·𝙨𝙞𝙖 (𝘯𝘰𝘶𝘯) 𝘢 𝘴𝘦𝘯𝘴𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘱𝘳𝘰𝘥𝘶𝘤𝘦𝘥 𝘪𝘯 𝘰𝘯𝘦 𝘮𝘰𝘥𝘢𝘭𝘪𝘵𝘺 𝘸𝘩𝘦𝘯...