Love +32

863 83 1
                                    

Seminggu cuti sekolah sudah pun tamat,sekarang kembali semula ke sekolah,mengadap buku,cikgu,sekolah dan sebagainya yang terlibat dengan sekolah.termasuklah dengan pasangan muda ini.

Eunji meletakkan hashbrown yang tersedia diatas pinggan diatas meja.Susu dan jus juga diletak diatas meja. Jungkook baru sahaja turun dari tingkat atas sambil mengheret tali leher.

"oi...pakaikan aku tali leher ni".ujar Jungkook.

Eunji tersengih sambil menggaru kepala.

"err...saya tak pandailah".Jujur Eunji.Bukan kelebihan dia nak menjadikan tali leher yang panjang itu kemas dileher.

"what?hish..kau ni....terpaksalah aku minta tolong si BaeJ".ujar Jungkook lalu duduk diatas kerusi dan menikmati sarapannya.

"pagi ni kita nak ke sekolah macam mana?".soal Eunji sambil meneguk jus yang sejuk.

"kau pandai bawa kereta tak?".soal Jungkook.

"lesen pun tak ada".ujar Eunji. Jungkook menepuk dahi.

"kita naik bas ajalah".ujar Eunji.

"what?bas?tak naklah". Jungkook mencebik bibir.Eh banyak songeh mamat ni.

"apsal pula taknak encik Jungkook?".soal Eunji.

"eh..aku yang precious ni naik bas?memang taklah".ujar Jungkook.

"eh..habis tu cuba cakap dekat saya kita nak pergi sekolah macam mana?".soal Eunji. Jungkook terkedu.

"yalah..bas pun baslah".ujar Jungkook.

"tapi kau kena duduk jauh-jauh dari aku tau".ujar Jungkook .

Eunji mencebik bibir.Ceh,takut rahsia pecah..masa pulau jeju marah tak ngaku kahwin.

"yelah...saya ikut aja awak ni".

_________

Jam menunjukkan tepat pukul 7 pagi.Mereka berdua pun tunggu dihadapan bus stop.

"lambat gila duh".ujar Jungkook.

"reti sabar tak?".Eunji menggeleng kepala.

Eunji pun lihat kearah pondok bas tempat duduk yang dipenuhi pelajar perempuan sekolah lain dan juga beberapa orang makcik.Terbeliak mata Eunji apabila dapat mengesan mana semua mata perempuan ditempat duduk tersebut lihat. Jungkook?.

Jungkook yang sedang berdiri sambil menggalas beg dengan tangan dipoket sudah cukup membuat perempuan dari sekolah menengah rendah hingga tahap makcik tergoda.Adoi!.

Eunji pun memeluk lengan Jungkook dan melihat kebelakang dimana budak perempuan dan makcik-makcik yang merenung Jungkook tadi sambil tu Eunji menunjukkan cincin dijari.

"eh..kau ni kenapa?".soal Jungkook.

"senyaplah..shhh".ujar Eunji.Sekali lagi dia berpaling ke belakang.Semuanya mengeluh kecewa.Puas hati Eunji.

Beberapa minit kemudian pun bas bernombor 0411 muncul. Eunji tergaman seketika.Dia kemudian ketawa kecil.

Eunji duduk disebelah Jungkook.Dia bimbang ada perempuan lain lagi akan tergoda dengan Jungkook.

"yang kau duduk sebelah aku ni siapa suruh?".soal Jungkook.

"macam mana kalau ade lelaki usha saya nanti?nanti ade pulak orang merajuk sampai berkilo-kilo meter jauhnya".ujar Eunji. Jungkook membuat muka merajuk.

"Jungkook..awak lahir bulan empatkan?".soal Eunji.

"yes.and why?".soal Jungkook.

Eunji ketawa terkekek-kekek.

"bas ni nombor 0411 tahu..04 bulan april,11 bulan disember..ohoho".Ujar Eunji.Entah kenapa benda macam tu menggembirakannya.

"so what?".soal Jungkook lagi.

"awak tak rasa macam keajaiban ke?tak rasa ke?".soal Eunji. Jungkook pun pegang dahi Eunji takut kena deman sewel.

"pemende yang ajaibnye?".soal Jungkook.

"orang cakap..kalau couple naik bas nombor same dengan bulan lahir..diorang akan kekal lama".ujar Eunji.

"dah memang yelah kita kekal lama..nama pun dah kahwin".ujar Jungkook.

Eunji anggukkan kepala.

"maknanya..kita akan bersama walaupun dikelahiran akan datang?hoho".Eunji tersengih.Jungkook merenungnya tajam.

"yalah..saya cuma gembira aja dengan benda macam tu..tak masuk penjara pun kan".ujar Eunji. Jungkook menggeleng kepala.

"entah-entah sengajakan..nak beritahu kau lahir bulan november?suruh aku belikan present?memang taklah wei".ujar Jungkook.

Apa kena mengenanya?bulan november lambat lagi kot.Baru bulan ogos.

"eh..bukanlah..saya cuma cakap pasal bas aja".ujar Eunji.

"whateverlah".Jungkook menggeleng kepala.

Jungkook menggeleng kepala

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Arranged Marriage 정렬 된 결혼 Where stories live. Discover now