"Eunji...".Jungkook bersuara.
"apa dia?".soal Eunji sambil melihat kearah Jungkook.
"aku suka kau".
Terbeliak mata Eunji.
"betul ke?".soal Eunji.
"ya..aku betul-betul suka kau".ujar Jungkook sambil merenung dalam mata Eunji.
"saya pun suka awak".ujar Eunji.
Jungkook pun memeluk Eunji erat.
"Eunji..jom..tidur sama-sama.(hahha!tidak aku ni ect ke hape??)".
"hahh??Jungkook!jangan!saya tak nak!".
"Eunji...".
**********
"Tidak!!!Jungkook!!!!!!!aku taknak!!!!!!!!!!!!!!".
"woi!".Jerit Jungkook.
"apa kau tak nak ni?".soal Jungkook sambil menggeleng kepala.
"hah??".Eunji melihat kearah Jungkook yang sedang mengesat rambutnya dengan tuala.
"aku mimpi rupanya".Eunji berbisik didalam hati.Pantas dia melihat kearah jam diatas meja.
"pukul 8.30?".
Tiba-tiba telefon bimbit Jungkook berdering.Jungkook pun menekan punat hijau.
"hello....oh...Suzy-ah".Ujar Jungkook sambil tersenyum.
Eunji hanya setia memerhati tanpa bersuara.
"okey....cafe neko..sekarang aku pergi".ujar Jungkook. Eunji curi-curi dengar.
"awak nak pergi mana?jumpa siapa?".soal Eunji.
"ada aku kesah?".soal Jungkook sambil menjeling sekilas.Dia terus keluar dari bilik.
"dia nak jumpa Suzy ke?".Eunji kerutkan dahi.
____________________
Eunji sudah sampai dihadapan cafe Neko.Disini ke Jungkook nak berjumpa dengan Suzy?.Ramai gila orang dekat cafe ni.Eunji terus memakai kaca mata hitam dan menyarung hood dan memakai topi .Eunji membuka pintu cafe perlahan-lahan.
Matanya liar mencari kelibat Jungkook.Mana Jungkook?.Tiba-tiba mata Eunji menangkap seorang lelaki berkemeja biru muda,ya ianya Jungkook.Terus Eunji mengambil tempat duduk yang tidak jauh dari tempat Jungkook dan Suzy.
"cik nak pesan apa?".soal pelayan.
Eunji hanya renungkan Jungkook dan Suzy. Tidak layan pelayan itu.
"cik...cik" ujar pelayan.
"hot chocolate Satu ye".ujar Eunji sambil cuba mengasarkan suaranya.
"betul ke awak betul-betul sukakan saya?".soal Suzy.
"ya..saya suka awak..sejak dulu lagi".ujar Jungkook. Eunji tergamam dan tergegil.
"kalau betul..kenapa awak tak ceraikan si Eunji tu?kenapa awak cari saya?".soal Suzy.
"jadi Suzy tu ke..perempuan yang Jungkook suka dari dulu?".soal Eunji didalam hati dan tangan masih tergegil.
"buat masa ni tak boleh lagi...saya kahwin dengan dia pun sebab keluarga saya yang paksa".ujar Jungkook. Hati Eunji remuk mendengar apa yang Jungkook cakapkan.Baru semalam dia rasa Jungkook sayang dan risaukan dia.Tapi hari ni?.
"tapi awak tak cintakan dia kan?".soal Suzy sambil memegang erat tangan Jungkook.
"tak".ujar Jungkook.
Eunji kaku.
"takpelah...Suzy..saya kena pergi dulu..".ujar Jungkook sambil memeluk Suzy dan berlalu pergi. Jungkook langsung tidak lihat meja yang Eunji duduk sekarang.Eunji tangannya yang masih tergegil tu. Terus minum cawan berisi coklat panas tu.Hati dia hancur.
____________________
"oi...mana buku sejarah?".soal Jungkook.
Eunji mengangkat wajahnya.Mamat ni pula kena kutip buku.Eunji tidak mengendahkan soalan Jungkook.Tiba-tiba peristiwa kelmarin bermain difikirannya.
"saya tak siap lagi".ujar Eunji lalu menghembam muka pada meja.Dia tak kuat nak bercakap dengan Jungkook.Dekat rumah pun sebaik mungkin dia larikan diri.
"kau hantarlah sendiri nanti".Jungkook pun berlalu pergi dan keluar dari bilik kelas.Eunji mengangkat wajahnya semula.
"kau selsema ke?".soal Sohyun.
"a'ah..sebab musim luruh kot".ujar Eunji sambil mengikat rambutnya.
"kau suka tak musim luruh?".soal Sohyun.
"hmm...aku suka bulan april".ujar Eunji sambil menongkat dagu.
"bulan april?why?".soal Sohyun.
"sebab masa tu musim bunga...dan nama bulan tu cantik".ujar Eunji malas.
"weh..bukan bulan lahir kingka ke?".soal Chorong dihadapan.
"yelah".Eunji berbisik sendiri.
"aish..apasal cakap pasal musim..bulan ape ni?".soal Eunji.
"takdelah..cuma bosan aja ni".ujar Chorong.
"Hummp..aku nak pergi tandaslah..basuh muka..nanti kelas matematik..mahunya tertidur".ujar Eunji.So Yul dan Namjoo pun terdiam.
____________________
Eunji mengesat mukanya dengan tuala kecil.Pantas keluhan kasar dilepaskan.Dia menatap dalam-dalam mukanya.
"hmp..bulan tu Jungkook??aku ni bintang yang bersinar terang tapi takde keyakinan nak dekati dia?karutlah..sebab dia bersinar sangat..jadi silau".bebel Eunji didalam hati.Dia menyimpan tuala kecil tersebut didalam poket.Pintu tandas dibuka.Rose?.
Eunji kaku melihat Rose.Ya,Rose dah tahu aku dah kahwin dengan Jungkook. Eunji kaku.
"awak dah tahu kan...saya kahwin dengan Jungkook?".soal Eunji sambil menundukkan wajahnya.
"ya..".ujar Rose dingin.
"Jungkook tak suka awakkan?dia kahwin dengan awak sebab terpaksa..kan?".soal Rose.
"mana awak tahu?".soal Eunji.
Rose ketawa kecil.
"papa saya..berurusan dengan company papa Jungkook".ujar Rose. Eunji menundukkan kepalanya.
"awak sedar tak yang awak ni menyusahkan Jungkook?baik awak lepaskan aja dia".ujar Rose. Eunji kaku.Dia tahu sangat benda tu.
Eunji berjalan keluar dari bilik air.
"lepaskan dia..awak harus sedar..awak berdua tak patut bersama...dia tak cintakan awak".ujar Rose tanpa memandang wajah Eunji. Eunji hanya kaku.
"don't be selfish".ujar Rose.
YOU ARE READING
Arranged Marriage 정렬 된 결혼
Fanfiction"Saya isteri awaklah..bukan hamba awak ataupun orang gaji awak" Dia nampak baik,comel,sweet...tetapi sebenarnya dia setan!!_______________ =Nak Tahu Lebih Lanjut Sila Baca Start ¦ 23/10/18 End ¦ 01/01/19 Copyright © 2018 by kookie_kacakgila