Love +38

842 72 9
                                    

Jungkook menarik Eunji masuk kedalam restoran yang kelihatan mewah dan comel dan apa-apa berkaitan yang bagus. Eunji terpinga-pinga.Dia ingat Jungkook akan ajak dia pergi kedai tepi kawasan rumah agam tu je..rupanya jauh juga.

"jom masuk".ujar Jungkook dan menarik Eunji.Tempat duduk ditepi kolam dengan air terjun sambil boleh menikmati pemandangan bandar Seoul yang cerah berkelip-kelip.Mak oii..romantiklah pula.

"kau nak makan apa?".soal Jungkook sambil membuka menu. Eunji melihat kearah Jungkook.

"oi..kau ingat muka aku ni ade menu ke?". Jungkook mengangkat kening dan menggeleng kepala.

"err..saya nak spaggeti".

"2 spaggeti".ujar Jungkook pada pelayan.

"apasal kita pergi makan jauh kebenor ni?".soal Eunji.

Jungkook hanya tersengih nakal.

"saje..bosan".ujar Jungkook.Beberapa minit kemudian makanan yang dipesan pun sampai.

Mereka pun menikmati hidangan tanpa bersuara dek tahap kebuluran yang amat tinggi.Akhirnya pinggan yang dipenuhi spaggeti tadi hanya tinggal bawang sahaja.

"saya rasa malas nak bergerak".ujar Eunji. Jungkook pun ketawa kecil sambil menyedut ice lemon.

"nak aku bawa kerusi roda?".soal Jungkook. Eunji tersengih senget.bergurau ke menyindir?.

Beberapa minit kemudian datang seorang pelayan membawa kek dengan lilin yang bersinar diatasnya lalu diletak atas meja.

"eh..kami tak order yang ni".ujar Eunji terkebil-kebil Luhan tersenyum.

"aku yang order".ujar Jungkook. Eunji ternganga.

"hah??un..untuk apa?".soal Eunji.

"sempena satu bulan setengah kita berkahwin(yang aku dgr 200 hari aje..ni rekaan ya semua..wahahha!)".ujar Jungkook sambil membuat wajah selamba badak.

"seriously??ohh..terha..

"takyah touching sangat...ni bukan idea aku..idea mama aku tau".ujar Jungkook.

Eunji mencebik bibir.

"takpe..saya still happy sebab awak buat idea mama awak".ujar Eunji.

"tiuplah lilin tu".ujar Jungkook.

"saya seorang aje?ni bukan birthday saya".ujar Eunji. Jungkook menggeleng kepala.

"apa kata kita tiup serentak?".soal Eunji. Jungkook hanya mengangguk lemah.

Fuhhhhh

lilin terpadam.

"wooo..".Eunji menyapu krim pada Jungkook.

"yah!".Jungkook mencerlung matanya.

"sorry..apela..gurau pun marah". Eunji mencebik bibir dan memotong kek lalu diletak pada pinggan Jungkook.

"Eunji...aku nak confess sesuatu ni".ujar Jungkook.

Eunji kaku seketika.

"ape?".soal Eunji.

"kau nampak tak tu kat luar.."

Jungkook perlahan-lahan bangun dari kerusi.

"hodoh camni!hahahha!".Terus Jungkook menyapu krim pada hidung Eunji.

"ehhh..apa ni!".Eunji ternganga.

"balas dendam..hoho".Jungkook buat gaya gediknya yang tersendiri yang tidak boleh ditiru calang-calang orang.

"eiii..".Eunji pula membalas dendam.

"ehh..a'ahlah..yeah".Jungkook dan Eunji berpandangan satu sama lain.Cam familiar aja suara tu.Suara Rose.

"hurk!apa kita nak buat?".soal Eunji.

"sapu krim pada muka kita".ujar Jungkook.

"what??".soal Eunji.

"cepat sebelum terlambat".ujar Jungkook.

Dua manusia tersebut pun menjalankan sesi menyapu krim pada muka dengan pantas. Jungkook pun memakai cermin mata hitam.

"okey..sekarang ni wajah kita tidak dapat dikenal pasti".ujar Eunji sambil ketawa kecil.

Mereka berdua pun mahu keluar pergi.Namun tiba-tiba Rose terlihat kearah Jungkook.Nampaknya Rose kenal betul dengan gaya dan badan Jungkook.

"Jungkook??".soal Rose.

Eunji dan Jungkook kaku.Apa diorang nak buat.

"kita kena berlakon..jadi pelawak yang buat persembahan dekat kedai ni dan kononnya baru balik dari buat persembahan".ujar Eunji.

"what??".Jungkook terkejut

"Kami kembar pelawak!hohoho!".Eunji bersuara. Rose terangkat kening.Semua pelanggan melihat Eunji dan Jungkook dengan wajah penuh krim kek.

"Hah!".

"Hahahhaha!".

Eunji pun menggoyang-goyangkan kepalanya dan melompat manakala Jungkook menari tarian pelik.

"hahhahaha!!".

"woww! lawak gila!!".

Rose tercengang.

"i'm sorry...saya ingat awak orang yang saya kenal".ujar Rose sambil berlalu pergi.

Jungkook dan Eunji pun lega.Terus mereka blah sebelum perkara tak diingini yang sudah tak terjadi akan terjadi lagi.

Mereka berdua pun melintasi kolam tersebut.

"alamak!krim kek masuk dalam mata saya".ujar Eunji.

Tiba-tiba Eunji terjatuh kedalam kolam kerana berjalan tutup mata dan kerana lantai yang licin. Jungkook cuba menarik Eunji namun dia-dia sekali termasuk dalam kolam.

Blushhh!

Semua pelanggan bangun dari kerusi dan lihat kearah kolam.

"oh gosh!this is really worst night ever!".ujar Jungkook.

Eunji tergaman dengan kata-kata Jungkook.Tapi malam ini mereka mahu meraikan hari sebulan setengah perkahwinan mereka.

Jungkook cuba bangun keluar dari kolam.Matanya bertembung dengan mata Rose.

"Jungkook?it's really you!"..Rose terbeliak mata.

"ohh gosh!!".Jungkook mengerutkan dahi.Tahap malu memang tidak boleh diungkap dengan mulutlah.

Jungkook menarik Eunji pula keluar dari kolam. "eh...sembunyikan muka kau...Rose dah tau ni aku".ujar Jungkook. Eunji pun membalut mukanya dengan rambut.Lalu bergegas mereka berlari keluar.

"Jungkook??siapa perempuan tu??is that Eunji??".Rose mengetap gigi dan menghentak kaki.

Rose mengetap gigi dan menghentak kaki

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Arranged Marriage 정렬 된 결혼 Where stories live. Discover now