The End +59

1.6K 102 8
                                    

Sohyun pun melihat Eunji yang sedang menyiapkan nota dengan penuh tekun.Sohyun cuba mendekati Eunji.Macam mana dia nak soal ni?.kang terasa hati susah pula.kena sepak tendang karang.

"Eunji".Sohyun bersuara.Eunji pun berpaling kebelakang.

"what??".soal Eunji.

"semuanya terletak pada aku ni...hadousss".Sohyun berbisik sendiri.

"aku ada idea nak selesaikan masalah kau".ujar Sohyun.

"camne?".soal Eunji.

"apa kata..nanti..mase hari jualan tu..dalam dewan..mase persembahan band tu..kau buat macam ni...kalau Jungkook duduk sebelah kau masa tu..maknanya Jungkook tak nak ceraikan kau..kalau Jungkook takde..maknanya dia nak ceraikan kau".ujar Sohyun. Eunji cuba menghadam apa yang Sohyun cakapkan.

"okey juga idea tu".ujar Eunji.

"hah..beritahulah dia".ujar Sohyun. Eunji pun mencapai telefon dan menghantar  mesej pada Jungkook.

"aik..mesej?".soal Sohyun.

"aku tak kuat nak bercakap dengan dia".ujar Eunji.Sohyun anggukkan kepala.

_________________________

"apa kamu cakap Jungkook??".soal cikgu Jun.

"please cikgu..sekali ni je..ni menentukan hidup saya cikgu!".ujar Jungkook.

"yela...okey..okey..dah..bangun..dah macam hamba zaman purba cikgu tengok kamu ni....tapi kamu tak malu ke??cikgu kenal sangat kamu ni".ujar cikgu Jun.

"demi dia saya tak malu untuk buat semua ni cikgu".ujar Jungkook

Cikgu Jun tersenyum kecil dan menepuk bahu Jungkook.

"baiklah Jungkook....cikgu akan tengok nanti..apa kamu nak buat tu".

Jungkook tersenyum dan memeluk cikgu Jun.

"terima kasih cikgu! you're best teacher ever in my life!!".

"oi..takyah nak gedik sangat".cikgu Jun menggeleng kepala.

"hehe".

________________________

Dewan mulai gelap.Beberapa minit lagi kumpulan band akan membuat persembahan.Eunji takut.Mana Jungkook?.Eunji menggigit bibir.Dia melihat kerusi yang kosong disebelahnya.Dia berharap Jungkook disebelahnya sekarang ni...itu bermakna..Jungkook tidak mahu dia pergi.

Persembahan makin hampir dipenghujungnya.Ianya langsung tidak menarik perhatian Eunji.Hatinya berdebar.

"baiklah..terima kasih semua kerana hadir".ujar penyanyi band tersebut".

Semua bersorak gembira.Mana dia??.Mana Jungkook. Eunji menitiskan air mata kecewa.Dia mencari Jungkook disekeliling dewan.Tak ada?.

Eunji menggigit jarinya.Dia risau.

"jomlah keluar".

"adoi..nak rehat jap..".

"best gila doh lagu tadi".

Eunji tidak menghiraukan bunyi bising pelajar lain.Tiba-tiba dewan gelap.Bunyi muzik.Semua lihat kehadapan.Dah macam panggung jadinya ni.

"eh..ada movie ke??ehh..aku nak stay dulu".ujar beberapa pelajar lain.Eunji tidak menghiraukannya.Dia hanya menitiskan air mata.

Eunji melihat kehadapan.Video apa ni??.Bunga??.

*************

This Is My Life...My Storry...-Jeon Jungkook.

Arranged Marriage 정렬 된 결혼 Where stories live. Discover now