Chapt 35 🌸

24 0 0
                                    

Sunyoon's pov

Aku terus turun ke ruang tamu , dengan muka yg marah ni aku bukak tv , tengok fon pun salah . Aku menekan kuat pumat remot tv , semua channel aku tukar , takde yg fav aku .

Hempasan pintu bilik aku dengar , pendek tu dah keluar , baju dia sama dgn aku , yela aku yg pilih kan . Pintu lif dibuka , Jimin dgn selambanya mengambil kunci kereta lalu menuju ke luar rumah .

Habis , aku ni ape kat sini ? Bini ke tunggul api ? Aku mengenggam penumbuk , sabar jela .

Aku menuju ke luar , pintu kereta dibuka , aku terus masuk ke dalam perut kereta .

" Pandang aku "

Aku hiraukan dia .

" Yah , kau nak balik tak fon ni ? Ppali pandang aku "

Aku asyik memandang luar , entah kenapa ayat Jimin tadi , deep fuh .

" Aku tak marahlah kat kau , aku tak sepatutnya kongkong kau dgn study 24jam . Mianhae chagiya " Jimin resah , dia menghulurkan fon aku .

Sedang aku nak balik fon aku , dia rampas balik .

" Kiss me first ? At here " tunjuk Jimin di bibirnya .

Aku mencebik , mata di atas . Kalau pipi boleh lah lagi , ni bibir , takut bermain lidah je .

Aku terus mencium pipi kirinya , pstu dia tarik muncung itik kau tahu tak ?!

" Cepatlah jalan , kita dah lambat ni "

" Yela baiklah Puan Muda . Satgi nak makan kat mana ? Restaurant Seafood Jeju Corperation ? Sushi King ? Seoul Garden ? " tanya jimin sebelum keluar dari kawasan rumah .

" Taknak ah semua tu "

" Habis tu ? Nak makan kat mana ? "

" Nak makan makanan tepi jalan ni je , craving teruks ni . Ppaliyo "

Jimin terkejut dgr ape yg aku kata tadi , " Tak sihat la makan makanan macam tu "

" Selama saya hidup 19 tahun ni , lepas sekolah seya selalu beli makanan tepi jalan , elok je makan , jadilah macam ni . Dahlah , kuat membebel la awk ni , saya nak makan toppokki , ppali " tegas aku , biar dia tahu yg aku ni panas baran sekali skala .

" Yang kuat membebel ni lah akan jadi bakal suami kau tahu tak ? Yg membebel ni lah sanggup jadi suami kau ! Yg membebel ni lah nak jaga pemakanan kau ni !! "

Aku menjeling , lalu memandang ke luar tingkap . Aku malas la nak cari gaduh dgn dia , asyik-asyik dia yg menang , aku yg yeoja ni asyik kalah je . Membebel tak ingat dunia pendek ni , sama macam eomma .

Benci ah gini 😑

❄❄❄❄

Sedang elok-elok aku tengah study tadi , sedap-sedap dia je ajak aku keluar , kalau aku tak ikut , dia aka bekukan kad kredit aku. Ish selalu main ugut macam ni .

" Sayang , nah toppokki kau . Aku beli extra satu cawan lagi "

" Untuk saya ke extra tu  ? Aw so sweet ! "

" Eh jgn ngada k ? Ni yg aku punya . Makan habis yg tu , pastu kita shopping "

Sikit-sikit shopping sana , sikit-sikit shopping sini . Poyo ah mamat ni .

" Taknak ah shopping , membazir je lah . Baik awk simpan sikit duit tu , jgn asyik duk shopping je kerja "

Bebel aku , terus aku ambil satu toppokki lalu terus masuk ke dalam mulut . Manis sgt , aku suka !!

[C] " Let Me Love You " - PJM Where stories live. Discover now