"Ork eoppa? Ape eoppa buat kat ini?"
"Sebelum aku jawab persoalan kau, aku tanya kau, kau buat ape kat sini? Knape pakai baju kerja sini? Eh! Kau ponteng skolah ke?" tanya Dokyeom brtubi-tubi.
"Heokshi... Lee Sunyoon-sshi?" tegur seorang namja.
"Errr sa-sayalah tu" balasku tergagap-gagap.
"Hyung, hyung ade yeodongsaeng? Kenapa tak bagitahu kitorang? Hyung sembunyikan drpd kitorang ke?" marah seorang namja. Lebih tepat, si maknae.
Dokyeom hanya menjeling members nya.
"Aku nak jumpa kau kat luar. SEKARANG!" marah DK lalu beredar dari kafe trsebut.
"Bos, saya keluar kejap. Xiaomi, tolong ambil order dorang kejap" laung ku sambil berlari anak menuju ke luar kafe.
Dari dalam aku dah nmpk Dokyeom eoppa dah bercekak pinggang dan muka keruh.
Aku berdiri di depannya tanpa melihat mukanya yg sedang marah. Kedua-dua tanganku memeluk badanku, lupa nak bwak baju sejuk. Mataku khusyuk memandang lantai kafe yg dipenuhi salji.
"I said, look at me! LOOK AT ME SUNYOON-AH! " laung Dk eoppa. Matanya kemerahan, badannya naik turun akibat laungan tadi.
Aku trkejut dengan teriakan tadi. Aku mengurut dadaku.
Aku beranikan diri melihat wajahnya. Secara tidak rasmi, mutiaraku jatuh setitik demi setitik. Aku cuba tahan tapi ade tangan mengelapnya.
"Mianhae sebab tengking kau tadi" kata Seokmin sambil memegang pipiku. Aku terhincut-hincut.
Aku mengelap air mata aku. Aku melihat wajahnya sekali lagi.
"Knape kau pakai baju nie? Kau ponteng ke? Baju ape nie? Buku ape yg kau pegang nie? Topi ape nie? Mane baju sekolah kau?"
Aku senyap tapi mataku masih memandang Dk eoppa. Banyaknya soalan. Akudengan gaya queenka ku membalasnya.
"Ni baju kerja Sunyoon lah. Skrang dah pkul 5 petang lah, mane ade org dduk kat skolah lagi masenie. Beg orang kat dalam lah, mane lagi" balas aku
Dokyeom eoppa hanya mengganguk. Matanya melihat anak mata aku. Tangannya memegang bahuku.
"Kau kerja kat sini dah brape tahun?"
"Eh tak smpai lagi setahun, baru je 4 bulan kerja sini. Daehwi pun baru tahu yg yoonnie kerja sini. Eomma dan Sulli eonnie je belum thu. Baik eomma je taktahu, kalau dia tahu, membebel tak ingat dunia"
"Tak baik cakap macamtu bahalol. Eomma kau eomma aku jgak" DK melihat ke arah aku macam nak makan orang.
Aku pula memcebik. Dia yg tinggalkan eomma. Ops tkde kena mengena part tu.
Dia berjalan ke arah aku lalu memeluk aku. Almaklumlah salji turun kan, sejuk beb.
"Aku tgk muka kau dah pucat. Dah jum masok"
"Nae"
Seokmin memegang bahuku spaya badan aku panas sedikit. Panas sikit pun jadilah, tapi bang oit kita kat public.
YOU ARE READING
[C] " Let Me Love You " - PJM
Romance" Kahwin terus dengan aku atau orang yg kau sayang akan aku bunuh betul-betul depan kau " - Jimin Park . " Nak taknak , terpaksa . Lagipun , aku tak sengaja jatuh cinta atas dia . Halamek " - bisik Lee Sunyoon . Cast ;; • Park Jimin as Jimin • Lee S...