Chap 41 🌸

28 0 0
                                    

Seminggu lepas tamatnya dunia peperiksaan ;

Jimin's pov

Akhirnya , isteri aku dah keluar dari jaman exam . Tibalah waktunya untuk kami berasmara-- eh membawa dia mengelilingi seluruh dunia , atau makan angin . Titttt ~

Lepas kahwin , seminggu do tidak boleh bermanja dengan dia sebab dia akan duduk di bilik bacaan selama 24 jam , er lepas balik sekolah dia pergi lah kat sana , study en :')

Pintu ditutup kuat , Sunyoon berjalan menuju ke lif dengan menelefon / bercakap dengan seseorang dalam telefon pintarnya , bercakap dengan bunyi yang agak serius . Sampai je kat ruang tamu , dia terus mematikan panggilan tadi . Menarik muka menuju ke arah aku yang khusyuk menonton drama Strong Woman Bong Soon , Bongsoon noona jjang !! Eh .

Kakinya menghentak lantai banyak kali , matanya mula bertakung dan dia memandang siling yang kosong . Tak lupa jgak tangannya mengibas mukanya . Aku memandang dia , macam ade masalah je .

" Waegerea ? "

Dia menangis teresak-esak dalam dakapan aku . Aku mengusap rambutnya . Dah kenapa ni ? Risau aku acece .

" Yah , waegerea ? Pandang aku . Kenapa ni ? Cuba ceritakan kepada aku " Dia memandang aku sambil mengesat air matanya dengan baju aku . Dia mengambil nafas sebelum bercakap dengan aku .

" Macam ni . Yoon hajatnya nak balik rumah eomma , nak ambik barang yg tertinggal . Pastu , eomma cakap yang dia dengan Daehwi pegi melancong Singapore minggu lepas lagi . Tak bagitahu Yoon pun !! Dah la Yoon tkde space lock , macam mane nak masuk ? Huwaaa " dia terus menyambung tangisan tadi .

Aku menolak kepalanya perlahan . Dia mencebik .

" Alah , Singapore je pun . Apa kata kita pergi melancong nak ? Mama suruh aku pergi makan angin or honeymoon dengan kau lepas mid year exam ni . Memandangkan exam tu dah habis , kita pergi jejalan nak ? "

Dia terkejut hingga terbeliak biji matanya. Senyuman terukir di bibirnya .

" Makan angin ?! Honeymoon ?! Kat mane ? "

" Malaysia ? Pulau kat sana cantik-cantik belaka " sambung aku yang mengambil sepotong kek coklat buatan Susan tadi dan minum sekilas air horliks .

" Kenapa mesti Malaysia ? Yeke pulau kat sana cantik ? "

" Tidak percaya ? Anda boleh menanyakan sebarang soalan kpd Google ahjusshi . Comfirm kau akan terpukau dengan kecantikan pulau di sana " angkuh aku dan trus menjeling kepadanya, dia pantas menekan sesuatu di telefonnya . Layan Google la tuw .

" Haah lah ! Banyak pulau yang cantik kat sana !! Ade 25 pulau tercantik dalam Malaysia ni . Apa kata kita pergi melancong semua pulau kat sana dalama satu masa ? "

Aku tersedak air horliks setelah mendengar kata-kata Sunyoon . Ke semua pulau dalam satu masa ? Satu hari satu pulau ? Buang tabiat ke ape ? Dia terus mengusap perlahan belakang badan aku . Hampir tercekik tadi .

" No . Just choose one of them , just one !! Kita pergi pulau lain pula nanti " tegas aku . Dia memandang semula telefonnya dengan memuncungkan mulutnya .

" Apa kata kita pergi Pulau Lang-ka-wi , Ke-dah ? Yang ade tugu burung helang di tengah-tengah tu . Looks interesting la !! " dia begitu teruja melihat pemandangan Pulau Langkawi dalam internet tu .

" Ok , esok kita pergi . Nanti aku booking dalam online . Nak prgi brapa hari ? "

Dia menunjukkan tiga jari kanan , 3 hari di Pulau Langkawi . Dia tersenyum keriangan sambil mengomel sendirian .

[C] " Let Me Love You " - PJM Where stories live. Discover now