De Frans les was voorbij en ik vond het echt jammer, want het was super leuk en gezellig met Bryce. Nu was het tijd voor extra scheikunde en ik had er best wel veel zin in, het enige was dat ik het best wel eng vond om met al die stofjes en concentraten te werken, als je maar één keer iets morste, kon dat al gaten in je huid branden. Ik zei dit tegen Bryce terwijl we naar extra scheikunde liepen en hij zei dat ik me helemaal niet druk hoefde te maken, het scheikunde lokaal was het gevaarlijkste en tegelijkertijd ook het veiligste lokaal van de hele school. Hij zei tegen me dat je beschermende kleding en handschoenen moest aandoen, een bril moest opzetten en dat je een masker kreeg wat je op moest zetten als er gif vrijkwam. 'Gif!! Werken we met gif? Dat is toch NIET NORMAAL GEVAARLIJK!' Ik begon echt helemaal te flippen, was het wel zo'n goed idee om naar extra scheikunde te gaan? 'Oh rustig Emily, ik doe al twee jaar extra scheikunde en er is nog nooit gif vrijgekomen, ik heb nog maar één keer een ongeluk meegemaakt en dat was toen iemand per ongeluk natronloog op zijn hand had gemorst. Hij had een kleine brandblaar en dat was het dan ook, en het was ook nog zijn eigen fout, want hij had zijn handschoen niet aan. Als je gewoon volgens de veiligheidsregels werkt, komt het allemaal goed.' We waren ondertussen bij het scheikunde lab aangekomen en meneer Hayes stond al bij de deur. Meneer Hayes is een, licht gestoorde, scheikundedocent van middelbare leeftijd. Hij is heel oud en omdat hij zo oud is, is hij heel wijs en slim, maar ook een beetje krankzinnig. 'Hé Emily, heb je eindelijk besloten om een keer naar extra scheikunde klas te komen? Ashley zit elke keer te zeuren dat ze vindt dat jij ook moet komen.' 'Ja meneer Hayes, Bryce heeft me overgehaald dus u moet hem bedanken. Weet u eigenlijk waar Ashley en Maxon zijn?' 'Ehm eigenlijk mag ik dit niet tegen je zeggen, maar ik wil voor jou toch een uitzondering maken omdat ik denk dat je wel te vertrouwen bent Emily.' fluisterde meneer Hayes, 'Ze zijn naar een lab waarvan de plaats zo geheim is, dat zelfs Ashley en Maxon niet weten waar het is. Ashley en Maxon zijn uitgekozen om daar onzichtbaarheid te onderzoeken.' Ik keek hem waarschijnlijk heel raar aan want hij zei: 'Ja, ik weet dat het raar klinkt, maar door bepaalde stoffen samen te voegen, kun je een gas laten vrijkomen waardoor je onzichtbaar wordt. Ashley en Maxon zijn heel erg goed in scheikunde dus heeft de regering, ja echt de regering, hun uitgekozen om mee te helpen in een lab dat speciaal is gebouwd voor onzichtbaarheid.' 'Maar waarom precies zijn hun uitgekozen en niet volwassenen die een opleiding voor scheikunde hebben gedaan?' 'Ashley en Maxon waren laatst aan het experimenteren in het scheikunde lab en toen hebben ze per ongeluk bepaalde stoffen bij elkaar in gedaan. Ze hebben toen een plant onzichtbaar laten worden en nu kan de regering voor hun niet meer geheimhouden dat onzichtbaarheid echt bestaat. Ze willen het voor de meeste mensen geheimhouden dus daarom nemen ze geen scheikundigen aan en ze willen Ashley en Maxon ondervragen welke stoffen ze bij elkaar hebben gedaan en wat er gebeurd is.' 'Wow, dat had ik echt niet verwacht. Ik dacht altijd dat onzichtbaarheid een fabeltje was wat in verhalen wordt gebruikt, niet dat het echt waar kon zijn. 'Hey, waar praten jullie over?' vroeg Bryce die net aan kwam lopen. 'O, niks bijzonders hoor. Ik vertelde Emily net wat de regels in het lab zijn, maar misschien kun jij het even verder uitleggen?' zei meneer Hayes. 'Is goed hoor, kom maar mee Emily. Ik laat je wel zienwaar alles ligt.'
JE LEEST
Invisible love (Dutch)
RomanceEen verhaal over de liefde, de wetenschap en alles daartussenin. De onzichtbare liefde tussen twee mensen + een wetenschappelijk experiment dat uit de hand loopt = de perfecte liefde, toch?