Arrh , pappa jeg skal gjøre leksene mine! Ropte jeg ned trappa da jeg var på vei til rommet mitt. Jeg hatet da pappa skulle være så masete på at jeg skulle gjøre ditt og datt! Det var aldri sånn når jeg hva hos mamma.
Det var lenge siden jeg hadde sett mamma nå. Helt siden mamma og pappa skilte seg har jeg vært mer hos han siden det var nærmere skolen min og vennene mine. Men jeg savnet virkelig mamma.
Og husk og rydd rommet ditt, det var veldig rottete sist gang jeg så inn. Sa pappa men en bestemt stemme.
Jada jeg skal rydde rommet mitt, sa jeg irriterende tilbake.
Jeg satt meg ned på sengen min, tok opp mobilen og gikk gjennom nyhetsoppdateringen på instagram. Jeg hadde vist fått to nye følgere! @nooraa01som jeg tror var en jente i paralellklassen min. Og en som het @andreaslynde som jeg aldri hadde hørt om.
Jeg gikk inn på brukeren hans og fant ut at han hadde nettopp flyttet fra en plass. Lurte på hvor. Han var jo ganske kjekk da!
Han hadde lyse blå øyne og mørkt brunt hår! På et annet bilde gikk han med en mørkblå hettegenser og en hvit t-skjorte inni. Jeg gikk litt lenger ned på bilde og så mange kommentarer. Åå pena, kjekkas<3 osv.. Jeg ble nesten litt sjalu. Men jeg hadde aldri sett han før da.
Jeg satt meg opp på senga og så ut over rommet mitt. Ja okei, kanskje rommet mitt var rotete.
Jeg tok opp noen kler som lå strød over gulvet med kleskapet mitt. Jeg gikk og satte på litt musikk fra mobilen og begynte og rydde.
Etter en time hadde klokken blitt 9. Jeg gikk ned på kjøkkenet og fant meg et glass appelsin juice og to skiver med brunost og gikk opp igjen og satt meg på sengen med macen min i hånda. Macen min var gammel. Jeg fikk den av pappa da han skulle få ny og jeg fikk denne. Og selfølgelig var den treig. Treigere enn en snegle på vei hjem.
Etter ca et kvartet kom den på. Årrh jeg skal såå kjøpe meg ny pc , tenkte jeg da jeg begynte og spise av skiven min. Plutselig dirra det fra mobilen min så lå på skrive bordet. Jeg lurte på hvem det var siden jeg sjelden fikk noen varsler. Det hva fra @andreaslynde! Hjertet mitt gikk fort. Jeg kjente jeg ble varm. Han hadde likt et av bildene mine! Det var et gammelt bilde. Det var et mamma tok for meg i fjor sommer jeg sto der i bikini på en strand i Spania. mamma brukte evigheter på å ta
det bilde. Så det ble ikke verdens fineste. Men jeg kunne bare ikke tro det!
YOU ARE READING
En "liten" forelskelse
RomanceDenne boken handler om en jente som heter Mina. Hun er 14 år og går på Harestaf skole i Oslo. Hva skjer med livet hennes når en ny person dukker opp? Mina møter en gutt som hun begynner fort å like. Men det må jo være kjærlighet for begge!