BAB 5

0 0 0
                                    

Kring.Kring.Kring

Kedengaran bunyi Alarm ku pukul 5.30am
menandakan masuk nya waktu subuh.

Aku pun bangun menbersihkan diri untuk menunaikan sembahyang fardhu subuh.

Setelah selesai solat subuh, seperti biasa aku akan menggosok pakaian kerja ku dan menyediakan file-file kerja ku.

6.30 pagi.

"Morning, Mak senah masak apa tu? macam sedap je bau sampaikan dari tangga lagi saya dah terhidu masakan mak senah ni tau"

" Ni ah.. mak senah masak nasi goreng kampong kesukaan kamu tu" jawabnya.

" Ni yang Lydia tak sabar nak makan ni mak senah, Lydia sediakan pinggan kat meja dulu ye mak senah" terus berlalu masuk.

"Hmm Lydia...Lydia, bila masak makanan kegemaran nya sampai tak ingat dunia"

Setelah selesai serapan pagi aku pun nak berangkat pergi ke pejabat.

" Mak senah saya dah nak pergi keje ni" jerit ku dari pintu hadapan.

"Kejap Lydia.... Ah ni kamu tertinggal bekal kamu nanti tengah hari tak payah susuh-susah beli makanan kat luar".

"A'ah terima kasih mak senah saya pergi dulu yer, Asalamuaalikum."

"Waalikumsalam, hati-hati bawak kereta tu" pesannya.

"Iye".

..................................................................................

Seperti biasa routine harian ku, akan menyemak semua file² tentang kewangan syarikat, biasalah kan dah nama nya bekerja sebagai accountant.

"Lydia kau tak nak pergi makan ke?" tanya kak liza kepadaku.

"Tak lah kak, ni ah saya ada bawa bekal dari rumah membazir jugak kalau tak makan, akak pergi dengan hafiz je lah" jawabku.

"Ok lah kalu macam tu akak pergi dengan lisa je lah"

"Eh, Hafiz tak pergi ke?tanyaku.

"Tak, kata nya dia banyak kerja nak di buat, ok lah akak pergi dulu ye" jawab nya.

Setelah Kak liza pergi meninggalkan ku, aku pun pergi ke bilik pejabat hafiz.

"Hafiz, kamu tak nak pergi makan ke?" tanya ku kepada nya.

"Tak lah banyak lagi keja aku yang belum siap ni ah" jawab nya.

"Kalau macam tu apa kata awak makan bekal yang saya bawak ni ah, lagipun banyak ni Mak senah bawakan"

" Hish tak payah lah, saya makan biscuits saja"

"Eh, takpe lagi pun kalau saya makan seorang ni confirm tak habis"

"Ok lah, saya nak ambil pinggan kejap" sambil berlalu pergi.

Tiba-tiba phone hafiz berbunyi, ada seseorang menghubunginya.

"Ni ada yang call awak, saya nak angkat tapi rasa tak sopan pulak kan kalau saya yang jawab call tu" kataku.

" Siapa yang call?" tanya nya.

"Entahlah, yang saya nampak tadi Alya💖".

Terus dia mengambil phone tu dari tanggan saya.

"Eh, awak ok ke ni kenapa muka awak takut semacam je ni?" tanyaku.

"Mm... tak..takde apa² lah, jom makan" jawab nya sambil tersekat- sekat.

Setelah selesai makan tengah hari, aku masuk balik ke bilik pejabat ku untuk membuat kerja, memandangkan waktu lunch pun dah habis.

Cinta Tak DidugaWhere stories live. Discover now