Bab 6

0 0 0
                                    

Teet.Teet.Teet.

6.30 Pagi.

Kedengaran alarm ku dah berbunyi, hari ini aku ABC sebab tu aku bangun 6.30am.

Setelah selesai mandi aku pun membantu Mak senah menyediakan sarapan pagi.

Dekat Meja makan.

"Pukul berapa kita nak jalan ke airport?" tanya nya.

"Hmm pukul 8.00 camtu lah kita gerak dari sini"kataku sambil melihat jam tangganku.

"Lepas makan ni Mak senah pergilah siap²"kataku.

"A'ah" jawabnya.

Setelah siap serapan pagi aku pun membersih kan dapur, lagipun aku dah awal bersiap.

"Eh nak kemana pulak tu? pukul 8.00 dah nanti lambat pulak kita nak sampai"tanya mak senah.

"Nak ke bilik kejap kunci kereta dan beg ada kat atas" jawabku.

"A'ah mak senah tunggu kat luar ye".

"Ok".

Setelah mengunci pintu rumah, kami pun pergi, perjalan dari rumah ke airport tak lah jauh mana pun kira² dalam 40min je.

..................................................................................
Airport.

"Mana mama ni? pukul 9.20 dah" tanyaku.

"Sabar kejap lagi keluar lah mereka tu"jawabnya.

"Ah tu pun mereka, kan dah kata sabar ni tak" katanya.

"Bukan tak nak sabar mak senah lydia risau je mana lah tahu tertinggal flight ke tadi"jawabku.

Aku melambaikan tanggan ku kepada orang tua ku.

"Assalamuaalikum, Mak senah apa khabar?" tanya mama.

"Waalikumsalam, saya sihat je datin" jawab mak senah.

"Jom lah mama, ayah kita balik" kataku.

"Cepat nya nak balik tak nak jalan² dulu ke?" tanya ayah kepadaku.

"Nak jalan² kemana pulak yah..." jawabku.

"Ah apa kata kita jalan² dekat mall kita pegi shopping ke makan² ke macam mana mak senah? kata mama.

"Saya ikut je Datin lagipun dah lama kita tak keluar macan ni" kata mak senah.

"Ok lah kalau semua dah kata macam tu" jawabku.

Semasa perjalanan kami ke parking kereta mama dengan mak senah aku pulak dengan ayah kat belakang.

"Anak ayah kenapa ni macam takde mood je? cuba cerita kat ayah" tanya ayah kepadaku.

"Eh takde pape lah yah Lydia ok je tpi tu lah maybe stress kot pasal keje"jawabku.

"Hmm nanti kat mall tu Lydia beli je apa yang lydia nak ayah belanja hari ni"

"Betul ni? kalau Lydia nak hand beg Channel atau LV yang latest punya boleh?" tanyaku.

"Ye boleh, tapi dengan satu syarat ayah tak nak tenggok muka Lydia monyok macam ni nanti ibu kamu risau pulak lihat muka anak kesayangan dia monyok macam ni" jawab ayah.

"Iye..."kataku sambil tersenyum.

Perjalanan kami ditemani Johara pagi era dengan lawak Johan, Ray, dan Hannif yang membuatkan aku tertawa.

Setelah sampai dekat shopping mall seperti yang ayah janjikan tadi, dan aku tidak membuang peluang yang di beri terus saja aku memilih Hand Beg yang latest dan yang penting Limited Edition.

Cinta Tak DidugaWhere stories live. Discover now