Dia pernah suruh saya suggest cara untuk hilangkan sedih.
And im really sorry. Sebab lupa nak tunaikan janji. Srsly rasa bersalah.
Hope she's okay rn. And she looks so sad that time.
-------------------------------------------------
Sedih pada dasarnya sesuatu yang normal.Tapi ia boleh menjurus kepada kemurungan dan boleh membawa kepada tahap yang lebih teruk.
Banyak cara untuk atasi rasa sedih ni.
1. Sibukkan diri anda. Tak kisah la buat apa sekali pun. Dan jangan duduk berseorangan.
2. Cari seseorang dan luahkan. Maybe cara tu tak dapat nak selesaikan masalah anda. Tapi ia sedikit sebanyak akan legakan kita.
3. Menangis. Nangis la sepuas puasnya. Sampai satu tahap kita akan rasa lega. Menangis bukan bermaksud kita lemah. Jangan fikir macam tu. Nangis je.
4. Buat sesuatu yang anda suka. Macam saya, saya akan main game. Tapi ada yang suka menyanyi. Makan. Atau bersiar siar. Tidur ke. Apa apa yang anda suka.5. Positifkan diri anda dan latih diri untuk lupakan perkara pahit. Set minda anda yang banyak lagi perkara menarik di masa hadapan. Buat langkah baru, sebab ada benda yang jauh lebih baik sedang menunggu kita. Jadikan benda pahit itu sebagai ubat untuk menjadikan kita lebih kuat.
LIFE IS TOO SHORT FOR SADNESS
---------------------------------------------
Saya rasa dia dah deactive account dia.
Im really sorry.
Harap awak okay.