악마 합의
1. Accident❈——————❈
“ Baek, cantiknya yang tu! ”
Jihyo menjuihkan bibirnya kearah gaun panjang bewarna biru muda. Baekhyun, tunang gadis cantik itu tertawa suka.“ hey sayang, tema wedding kita pastel pink. bukan pastel blue ”
Sempat Baekhyun mencuit hidung wanita kesayangan nya itu.“ oh ya? ”
Soal Jihyo dalam nada mengusik. Masakan dia bisah lupa. Dia sendiri yang memilih tema untuk majlis perkahwinan mereka.“ jangan jadi comel dekat sini boleh? saya nak terkam awak tapi sini public! ”
Sengaja Baekhyun mengusik.Kedua belah tangan kecil Jihyo yang tadinya memeluk erat lengan Baekhyun kini mencubit lengan sasa itu.
“ auch! sayang, untuk apa tu? ”
Soal Baekhyun dengan wajah yang berkerut kerana menahan rasa sakit kerana cubitan Jihyo.“ untuk awak yang gatal! ”
Dan pasangan kekasih itu sama-sama menyeringai suka. Oleh kerana terlalu sebuk bergurau senda, mereka tidak perasan sebuah lori sedang menuju kearah mereka.
Tiada tanda-tanda yang menujukkan lori besar itu akan berhenti kerana lori itu sudah kehilangan kawalan.
Baekhyun yang sedar akan hal itu terus cuba menarik Jihyo untuk ke tepi jalan raya. Namun, lelaki kacak itu tahu mereka tak akan sempat sampai ke tepi jalan.
Terus Baekhyun menolak badan tunangnya sekuat yang boleh sehingga Jihyo terdorong ke tepi.
Mata cantik gadis itu terbuka luas apabila dia perasan apa yang bakal terjadi. Dia kembali berdiri namun,
Semuanya terlambat.
Baanggg!!
“ Byun Baekhyun!! ”
Sempat Baekhyun yang sudah terbaring lemah diatas jalan raya tersenyum kepada Jihyo yang turut terduduk ditepi jalan.
“ saya... sayangkan... awak— ”
Dan mata Baekhyun terpejam rapat. Segera Jihyo menghubungi ambulans dengan tangan nya yang terketar-ketar.
Airmatanya juga mengalir hebat. Setelah panggilan dilakukan, dia terus berlari kearah Baekhyun.
“ hey, sayang! sayang! please please hold on! please, just please! ”
Sambil menangis, Jihyo tidak henti-henti meraung dan mengelap darah yang mengalir dari kepala Baekhyun.¤ ¤ ¤ ¤
“ maafkan kami tapi.. Byun Baekhyun tak dapat diselamatkan ”
Tiga orang doktor yang baru keluar dari bilik pembedahan itu tertunduk memandang lantai. Mereka rasa sungguh bersalah.
Lain pula dengan Jihyo dan ibu Baekhyun, kedua wanita itu terduduk lemah.
Seorang menangis kerana kehilangan satu-satunya anak lelakinya dan seorang lagi pula menangis kerana kehilangan bakal suaminya.
“ ni semua salah hyo! ”
Jihyo mula meraung. Menyalahkan dirinya seratus peratus. Kerana dia yakin, memang dialah puncanya.“ tak sayang, bukan kamu punca nya ”
Tuan Byun mula memeluk menantunya. Oh, masih bergelar menantu kah dia kalau Baekhyun sudah tiada?“ tak, pa tak! ni semua salah Jihyo! ”
Tangisan nya dihamburkan kebahu lelaki yang sudah diusia tuanya itu.Tuan Byun sekadar diam, memeluk Jihyo dan isterinya. Sungguh lelaki tua itu turut bersedih namun dia tidak mahu menangis. Dia tidak mahu kelihatan lemah.
“ he's gone. what you gonna do about it? she's sad, very very sad ”
Bisik satu suara kepada seorang lelaki yang sedang memerhati Jihyo dari jauh.“ apa boleh aku buat? dah memang takdir lelaki tu untuk mati ”
Balas si lelaki kacak. Dia tersenyum senang melihat mayat Baekhyun yang sudah ditutup dengan kain.“ sekarang, aku boleh dekati dia ”
Sambungnya lagi.
“ kau dan dia takkan mungkin bersatu ”
Seloroh suara lain pula.Mereka berdua, sedang memerhati Jihyo.
“ selama bertahun kau ekori dia, kau jaga dia. kenapa kau tak jaga sekali kebahagiaan dia? aku fikir kau ni so called her fairy god father ”
Sekali lagi suara garau itu bersuara.
Demon kacak itu mengekeh perlahan.“ bro, i am still a demon after all. aku patut gembira dengan ketiadaan tunang dia
kan? ”
Dia tersenyum sinis.belanja sikit dulu!
cerita ni tak start lagi ya.votes and drop ur comments!
soon.1 January 2019
YOU ARE READING
[DC] DEMON AGREEMENT
Fantasy" aku boleh kembalikan nyawa dia. tapi dengan satu syarat " " tolong.. apa saja asalkan dia hidup semula " •• A Park Jimin fanfiction. start: 1/1/2019 end: - current status: SLOW UPDATE beautiful cover by @CHERRYLUCY