『03』

1K 217 7
                                    

악마 합의
3. wishes

❈——————❈

wake up
Jimin kemudian meniup perlahan wajah Jihyo yang nampak tenang.

Terus gadis cantik itu membuka luas matanya. Terkejut. Terkejutnya bertambah apabila suasana disekitarnya gelap dan suram.

Sempat dia lihat keluar jendela, hanya awan hitam yang memenuhi langit. Tetapi awan-awan itu tidak nampak seperti awan langit malam.

Memang awan itu semula jadinya gelap. Hitam kebiruan. Dan selamanya akan begitu. Malam mahupun pagi.

“ Jimin— ”

“ oh? kau ingat nama aku? impressive
Balas Jimin. Dia tersenyum sinis.

“ saya dekat mana? ”

“ rumah aku, sayang. kau selamat, jangan risau ya? ”
Jimin cuba berlembut namun nadanya masih sama, dingin.

Sudah bertahun dia bersikap dingin, tiba-tiba ingin berlembut? Sumpah pada syaitan itu, susah. Terlalu susah.

“ apa dah jadi? apa kita buat dekat sini? ”
Soalan demi soalan Jihyo lontarkan kepada Jimin. Dia bingung dan takut saat ini.

Jimin tiba-tiba tertawa perlahan. Geli hatinya melihat wajah Jihyo yang jelas ketakutan dan gelisah.

“ aku rasa kalau aku jawab semua soalan kau, urusan kita tak akan selesai. jadi— apa permintaan kau? maksud aku, dikawasan perkuburan hari tu ”

Jihyo yang tadinya tidak memandang Jimin kini mengangkat wajah. Walaupun berat hatinya, digagahkan juga agar dia membalas kontak mata Jimin.

“ saya nak tunang saya hidup semula. dia mati sebab saya. kalau awak nak, saya sanggup tukarkan nyawa saya dengan nyawa dia. asalkan dia— hidup ”

Terang Jihyo dengan suara yang perlahan. Dia ikhlas dan dia maksudkan semua kata-katanya itu.

so you're saying that your wishes are for Baekhyun alive again and in exchange, you give up your life for him?

Jihyo mengangguk tanpa teragak-agak. Dia yakin dengan keputusan nya. Jimin pula sudah tersenyum sinis.

❦ ❦ ❦

“ kamu dari mana, Jihyo-ah? seharian tak balik. omma risau, kamu tahu? ”
Wanita tua itu terus mendapatkan tubuh anak gadisnya.

Jihyo sekadar tersenyum kecil.
“ Jihyo okay, omma
Jawabnya lembut.
“ Jihyo masuk bilik dulu ya ”

Wanita tua itu sekadar mengangguk. Dipandang sayu satu-satunya anak gadis yang dia ada. Jihyo berubah drastik setelah kepergian Baekhyun.

Perubahan Jihyo itu membuatkan hati tua ibunya luluh, lemah.

“ apa dah jadi sebenarnya ni? macam mana aku boleh ada kaitan dengan syaitan tu? kalau dia tak buat apa yang dia janji kan pula, macam mana? ”

Jihyo kemudian menyerabutkan rambut panjang nya. Dia sekali lagi buntu dan bingung.

“ bodoh ke aku ni untuk percayakan dia? ”
Gumam gadis cantik itu perlahan.

“ kau tak bodoh. aku akan tunaikan kata-kata aku. tapi bersyarat ”

Bahu Jihyo terhincut sedikit menandakan dia terkejut. Siapa saja tidak terkejut jika tiba-tiba seorang lelaki asing menerobos masuk kedalam kamar tidur mereka?

“ Jimin? ”

“ ya, aku. kau terkejut? ”
Jimin menyeringai suka melihat wajah Jihyo yang pucat dan tampak takut.

I'm a demon. jadi jangan lah terkejut sangat kalau aku tiba-tiba muncul. kau nampak buruk buat muka macam tu ”
Seloroh Jimin.

“ diamlah! nanti omma saya dengar suara awak, mati saya! ”
Marah Jihyo perlahan. Dia hanya duduk diatas katilnya.

Manakala Jimin duduk diatas kerusi berhadapan katilnya itu.

“ kau ni, memang kalut ya? jangan risau, kau aje boleh lihat dan dengar aku. unless aku sendiri nak orang lain lihat dan dengar aku juga ”

Terang Demon kacak itu.

Dengan sekelip mata, Jimin sudah berubah tempat. Kini dia berhadapan Jihyo, duduk sekali diatas katil.

“ aku nak beritahu kau syarat untuk permintaan kau tu ”

“ aku nak beritahu kau syarat untuk permintaan kau tu ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[DC] DEMON AGREEMENTWhere stories live. Discover now